Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic gesloten’t Gaat beter

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Onderwerp: ’t Gaat beter
    Posted: 12 September 2009 om 18:05
met Manuel. Het is zo wie zo geen koemelkallergie. Daar was ik na drie weken wel achter. De ergste klachten lijken van de spruw te komen. Helaas is die er niet onder te krijgen. Allerlei middeltjes geprobeerd. Eerst van de huisarts. Later ben ik zelf gaan zoeken op internet. Maar niets helpt voldoende. Soms lijkt het op te knappen. En dan zo ineens is het weer terug. Alle tips en regeltjes heb ik nauwkeurig opgevolgd. Tot in het overdrevene toe. Maar het wil gewoon niet weg. Nu na drie maanden borstvoeding hebben we de knoop doorgehakt. We gaan over op de fles. Het gaat nog wat met horten en stoten. Dat ligt niet aan Manuel maar aan mij. Ik heb er erg veel moeite mee om de borstvoeding los te laten. Steeds opnieuw wil ik het toch nog proberen. Maar Manuel geniet met volle teugen van zijn flesjes. Hij krijgt nu nog om en om. De ene keer een flesje borstvoeding de andere keer een flesjes flesvoeding. Het is de bedoeling dat ik helemaal ga afbouwen en dat hij dan alleen nog maar flesvoeding krijgt. Hij vind het heerlijk is veel vrolijker en gezelliger, lacht meer, kletst honderd uit, en heeft nu veel meer energie om in zijn ontwikkeling te stoppen. Afgelopen donderdag heeft hij voor het eerst zijn duimpje gevonden om op te sabbelen. daarvoor probeerde hij twee handjes tegelijk in zijn mondje te stoppen. Hij pakt heel gericht speelgoed en heeft helemaal zijn handjes ontdekt. Hij kan er vol bewondering naar kijken. Het is nu veel meer genieten. Niet meer steeds de huilbuien, de frustratie als het drinken weer niet lukte of weer teveel pijn deed. Ik kon hem zelfs moeilijker troosten. Bij Marco werd hij veel eerder rustig en stil als bij mij. Waarschijnlijk omdat hij bij mij steeds drinken kreeg wat hem zoveel pijn deed. Het is ontzettend jammer dat de borstvoeding niet is gelukt. Ik had me verheugd op minimaal een half jaar borstvoeding. Het leek me leuk om het nog langer vol te kunnen houden. Maar nu ik zie dat het voor hem zoveel beter is begin ik er wel vrede mee te krijgen. Al blijf ik diep in mijn hart hopen dat het toch nog over gaat en ik hem nog een tijdje zelf zal kunnen blijven voeden.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 12 September 2009 om 18:16
Het is voor jou naar dat het met borstvoeding niet ging, maar ik denk dat Manuels pappa het ook heerlijk vindt om zijn zoon de fles te geven. En jij kunt hem nu toch ook veel meer ontspannen vasthouden en voeden? En de kleine voelt zich prettiger. Ik kan me best voorstellen dat je het een beetje als afwijzing of als falen voelt, maar echt, je bent de liefste, beste moeder, die er is.

En alle andere moeder: dat telt voor jullie ook, niet over me heen vallen!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5231
Direct Link To This Post Posted: 12 September 2009 om 18:17
wat een opluchting, en wat de borstvoeding betreft, misschien kun je afkolven krijgt hij toch nog steeds het beste, ikzelf ben grote voorstander van borstvoeding geven, heb het zelf respectievelijk 18 en 21 maanden gegeven, maar dat is ieders eigen keuze natuurlijk, het enige dat telt is dat jullie allebei tevreden zijn, en spruw is echt wel vervelend, zoon had daar ook last van, moest dan zo'n gel op z'n speentje doen (naam ontsnapt me)
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 12 September 2009 om 18:22
Ik moest bij allebei redelijk snel stoppen, met een week of 6. De ene wilde maar niet voluit drinken, later met de fles wel, de andere moest op zure voeding overgaan, omdat hij aldoor spuugde. Niet echt mijn keuze dus. Achteraf had de huisarts beter bij mijn dochter afkolven aan kunnen raden, maar hij stond gelijk met een pilrecept klaar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Direct Link To This Post Posted: 12 September 2009 om 18:38
Wat goed van je dat je nu toch de knoop hebt doorgehakt, ondanks dat het veel moeite kost. Ik heb mijn oudste dochter maar een kleine anderhalve maand borstvoeding gegeven, dat kwam omdat mijn schoonzusje volledig plotseling overleed, ze heeft aan zelfdoding gedaan. Het was op een zaterdag, en toen we het hoorden van de dominee, was van het ene op het andere moment mijn voeding ook gestopt. Apart, toch, dat zo'n schok ook daarin merkbaar is...? Onze tweede dochter heb ik een half jaar gevoed, extra gestimuleerd door de gebeurtenis van de vorige keer. Nu wil ik het ook graag een half jaar volhouden, tenzij het niet gaat lukken om een of andere reden. Op flesvoeding doen kinderen het ook prima!!! Veel succe smet afbouwen, en inderdaad, zoals Magtelt al heeft gezegd, je geeft zoveel liefde aan je zoon, het komt helemaal goed!! Het is absoluut geen falen!!
**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 12 September 2009 om 18:43

Jammer dat het niet lukte met de borstvoeding,maar misschien krijg je nu wat rust,omdat je ziet dat het met manuel beter gaat.Het geeft ook veel onrust als het niet gaat.Ik heb zelf nooit borstvoeding gegeven,omdat het niet ging,en mijn kleinkinderen zijn ook zonder gegroeid,allebei de moeders wilden het zo graag,maar het ging niet.

tegen spruw is toch wel wat te doen,onze kleindochter had het heel heftig,maar kreeg uiteindelijk iets van de huisarts.Ben alleen de naam kwijt.

 

Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Direct Link To This Post Posted: 12 September 2009 om 19:11
Fijn dat je over gegaan ben op de fles en nu een blije vrolijke baby hebt. Ik ook heel wat waard hoor!
Groeten Creaans
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 12 September 2009 om 19:57
ik ben blij te horen dat je kleine manneke zich beter voelt! dat is het allemaal waard, toch? Ik snap dat je borstvoeding geven mist, zag het zelf ook altijd als dat ultieme "oer-moeder-gevoel"..; ook bij mij liep het anders (adoptie) dan ik van droomde. Maar als we heel realistisch zijn, blijft een goeie mama zijn niet het geven van wel - of geen borstvoeding...  daar komt heeeeel wat meer bij kijken! Je kleine manneke heeft zo'n eentje, en daar mag hij blij om zijn!  
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 12 September 2009 om 20:20

een babietje voelt de onrust van de moeder........

en tegenwoordig is flesvoeding bijna net zo goed ....

en fijn toch dat het nu veel beter gaat .....

en waarom zou je geen goede moeder kunnen zijn als borstvoeding om wat voor redenen dan ook, niet gaat ???????

groetjes geesje
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Direct Link To This Post Posted: 12 September 2009 om 20:40
Clara, had je ook al gentiaanviolet gebruikt? Schijnt een oud middel te zijn dat heel goed moet werken, beter zelfs dan de chemische rommel die je van de dokter krijgt. Ook hier is het 2x niet gelukt de bv een half jaar vol te houden, ondanks deskundige hulp. Dus ik weet hoe moeilijk de keuze is om over te stappen op flesvoeding, en ook wat een genot het vervolgens kan zijn om de verandering in je kindje te zien.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2146
Direct Link To This Post Posted: 12 September 2009 om 21:36
geniet met volle teugen van je vrolijke zoon, als je hem zo ziet gaat misschien het gevoel van het willen geven van borstvoeding wat over. Je hebt je best gedaan, hij heeft de belangrijkste weken borstvoeding gehad. een vrolijke zoon leidt meestal ook tot een blije moeder
Groeten Jacqueline
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2002
Direct Link To This Post Posted: 12 September 2009 om 22:02
Ben zelf ook een voorstander van borstvoeding, maar je moet je er wel goed bij voelen. Borstvoeding mag dan wel het beste zijn, maar dat wil niet zeggen dan flesvoeding slecht is. Bovendien moet je er zelf ook niet aan onderdoor gaan. Het gaat erom dat jij en Manuel lekker in het vel zitten.

Zoals Magtelt al zei je bent hoe dan ook de beste moeder voor Manuel!

Geniet vooral heerlijk van je gezinnetje!

Groetjes Marije
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 12 September 2009 om 22:10

Jammer dat je de borstvoeding moet opgeven juist als je het zo graag wilt is dat moeilijk hè. Maar wetend dat het met Manuel zo'n stuk beter gaat zal het je wel lukken. Wat is dat toch wat met die borstvoeding, ik vraag me wel eens af hoe dat vroeger ging toen er geen flesjes en flesvoeding bestond? Toen was dit probleem er natuurlijk ook net zo goed.

Ik heb mijn dochter 5 dagen zelf gevoed en daarna lukte het niet meer en met mijn zoon ben ik meteen op de fles gegaan. Onze kleinkinderen zijn allemaal met de fles begonnen maar allemaal kort omdat het niet meer ging om welke reden dan ook.

Waarom we ons als moeder er zo vreselijk naar onder voelen als het net meer lukt? Het zal wel met ons instinct te maken hebben.

Gelukkig kunnen met een flesje de vaders ook eens voeden en ook de oma's en opa's en dat is ook leuk om te zien toch?

Sterkte meis, want je hebt het er toch best moeilijk mee

     All you need is love.

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 12 September 2009 om 22:29

Je moet maar denken wat hij gehad heeft aan borstvoeding pakken ze hem niet meer af , prima oplossing toch zoals het nu gaat een blij kind en straks ook een blij Clara.

 ZEKER WETEN

Dag lieverd ik zie je snel

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 13 September 2009 om 12:33

Meia zegt:

Jammer dat je de borstvoeding moet opgeven juist als je het zo graag wilt is dat moeilijk hè. Maar wetend dat het met Manuel zo'n stuk beter gaat zal het je wel lukken. Wat is dat toch wat met die borstvoeding, ik vraag me wel eens af hoe dat vroeger ging toen er geen flesjes en flesvoeding bestond? Toen was dit probleem er natuurlijk ook net zo goed.

Ik heb mijn dochter 5 dagen zelf gevoed en daarna lukte het niet meer en met mijn zoon ben ik meteen op de fles gegaan. Onze kleinkinderen zijn allemaal met de fles begonnen maar allemaal kort omdat het niet meer ging om welke reden dan ook.

Waarom we ons als moeder er zo vreselijk naar onder voelen als het net meer lukt? Het zal wel met ons instinct te maken hebben.

Gelukkig kunnen met een flesje de vaders ook eens voeden en ook de oma's en opa's en dat is ook leuk om te zien toch?

Sterkte meis, want je hebt het er toch best moeilijk mee



__________________
     All you need is love.

Daar ben ik volledig mee eens veel sterkte

Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 13 September 2009 om 13:27
Het aller belangrijkste heb je hem gegeven, de eerste 6 weken. Zelf ben ik nooit zover gekomen wat ik heel erg jammer vond.Als je het straks af hebt gebouwd zul je zien dat je dankbaar bent met deze maanden wel bostvoeding te hebben gegeven. En moeder blijf je ook zonder borstvoeding geven hoor.....
Groetjes Catharina

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 13 September 2009 om 15:19

Dank jullie wel voor alle lieve reacties. Ze doen me super goed. Als ik zijn tevreden snoetje zie en merk hoeveel makkelijker hij drinkt dat weet ik ook wel dat we de goede keuze hebben gemaakt. Maar het voelt nog niet zo. Zeker zolang ik nog voeding heb en ik nog af kan kolven zal het wel zo blijven. Ik verwacht dat het met kolven langzaam aan terug gaat lopen. En ik zie wel hoelang hij nog gedeeltelijk borstvoeding krijgt. Ik weet dat hij ook groot gaat worden met de fles. En zie ook heus de voordelen wel. maar het verstand gaat niet gelijk op met het gevoel.

Fijn dat ik ook zoveel hoor over moeders die het ook graag wilden maar bij wie het ook niet lukte. Als je op internet gaat zoeken lees je alleen maar over hoe goed en gezond borstvoeding is. en hoe belangrijk het is dat je baby zeker een half jaar borstvoeding krijgt. Dat frustreerd me mateloos. Geef dan ook gelijk een pasklare oplossing denk ik dan...

ps. daktarin (de gel waar sassa het over heeft) en de gentiaan violet hebben we allebei al geprobeerd. En nog meer verschillende middeltjes. Maar niets hielp voldoende. Ik denk dat het komt omdat de dokter er veel te laat achter kwam dat het spruw was. Ik heb het zelf verschillende keren gevraagt. Maar in de eerste instantie ontkende hij het. Met twaalf weken kwam hij er pas achter. En toen zat het bij ons allebei al door heel ons lichaam. Zie er dan nog maar vanaf te komen.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 13 September 2009 om 15:39

Toen ik mijn eerste kind vroeger wilde voeden deden zemoeilijk toen ik het na 5 dagen in tranen opgaf maar ze vergaten erbij te zeggen dat ze mijn kind 's nachts de fles gaven En fles en borst dat werkt niet want dat is een volkomen andere zuigmethode. Mede daarom is mijn borstvoeding mislukt. Tepelhoedjes werden ook niet gegeven en ik wist het bestaan ervan niet.

Ook deed de verpleging weinig moeite als mijn kind(en alle anderen) aangelegd moest worden. Wat ik er ook van zei het hielp niet. Maar toen ik stopte kreeg ik de wind van voren.

Nou mijn kinderen zijn allebeide groot geworden met flesvoeding en groeiden goed. Ik denk zelf dat kinderen die alleen flesvoeding kregen minder aanleg hebben op aangeboren afwijkingen. Dat klinkt nogal eigenwijs ik weet het maar als ik de kinderen om me heen zie die borstvoeding hebben gehad, ook al is het maar een paar weken, en de kinderen met alleen flesvoeding dan zie ik toch een duidelijk verschil. De flesbabys hebben minder last van allergieën, minder last van bronchitis en astma wat erfelijk is. En zo nog veel meer dingen.

Clara, ik hoop dat je gevoel en verstand snel bijelkaar komen

     All you need is love.

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 13 September 2009 om 16:40

Waarom heeft iedereen een soort gevoel van falen als borstvoeding niet lukt.....het gaat er toch om dat je kind goed voor je kind zorgt en of dat nu met de fles is of met borstvoeding. Als borstvoeding met hangen en wurgen is het voor zowel moeder als kind geen pretje.

Clara geniet lekker van je kind terwijl je hem de fles geeft, een blije baby is toch het belangrijkste.

Alle 3 mijn kinderen zijn met de fles groot gebracht (ik merk dat ik een van de weinge ben die borstvoeding helemaal niks vond) en ik voelde me er prima bij. Kinderen blij en manlief kon ook af en toe een flesje geven.

odette
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5829
Direct Link To This Post Posted: 13 September 2009 om 22:34
IK HEB OOK NOOIT BORSTVOEDING GEGEVEN.
VOND HET FIJN DAT ROB OOK DE KLEINTJES KON VOEDE.
VOND HET OOK MAKKELIJKER,BEN NIET IEMAND DIE ZIJN BORST ERGENS ZOMAAR TEVOORSCHIJN HAALT.
MAAR KAN ME VOORSTELLEN DAT WANNEER JE HET ZELF WEL GRAAG DOET HET FRUSTEREND IS ALS JE KIND ER ZICH NIET PRETTIG BIJ VOELD.
GELUKKIG WEET JE NU WEL WAAR HET AAN LIGT.
STERKTE
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns