Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

tada!! wie helpt mij met de teen?

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: tada!! wie helpt mij met de teen?
    Posted: 31 Juli 2014 om 15:09


Het begint al erg op een sok te lijken.Vind 'm in iedergeval al leuk.
Begin ik nu te minderen ter hoogte van de kleine of grote tee?

Ik heb ook lopen hannesen met de steken,ga ik minderen aan de zijkanten van de voet?
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 15:47
zou m nog een stukje verder breien, wat voor schoenmaat heb je en hoeveel steken heb je opgezet?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 15:49
40 leef op grote voet! ben begonnen met 64 steken.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 16:09
hihihihLOL
de mijne zijn groter 41 , brei altijd mt 38/39, want nog groter ging bij mij lubberen.maar misschien brei je strakker,
oke ten eerst op de foto heb je m binnenstbuiten aan, de v tjes zitten aan de buitenkant,
heb mn boekje gepakt;sokken brei je zo!
mt 40/41  64 steken.voetlengte tot teen in cm 21 cm (vanaf de hiel tot waar te beginnen voor mnderen teen)
minder na de 1 e mindering in de eerstvolgnde 4 e ronde-------1x
daarna minderen elke 3e ronde------2x
dan elke 2e ronde---3x
elke ronde--7x
totale voetlengte 26.5 cm
minder in de 1e en 3e naald door de twee voorlaatste steken samen te breien.
minder in de 2e en 4e naald door de 2e en 3e steek samen te breien.


als er staat; minder in elke 3e ronde 2x,dan brei je als volgt,
2rondes zonder minderingen.
brei in de volgende=3e ronde minderingen, brei weer 2 rondes zonder minderingen en minder in de volgende=3e ronde.  


als er nog 8 steken over zijn kun je een dubele draad door de steken halen of de steken aan mekaar mazen. ik doe het zo;   haal 4 steken af op een dubbele draad van een andere kleur.
maak een knoop in de dubbele draad! doe dit ook met de ander 4 steken. laat een lange sokkenwol draad hangen(de bol krijg je immers nooit door dat gaaatje)
keer de sok om,zodat ie binnenstebuiten zit.
doe de 4 steken van t ene draadje op een breinaald.
doe de steken van t andere draadje op een andere naald.
leg ze op mekaar, pak met de 3e naald de eerste steek van beide naalden en brei deze tot 1 steek,
doe dit ook bij de beide 2e steken, je hebt nu 2 steken op de nld, haal de eerste over de tweede.
en zo kant je de hele boel af
succes je bent er bijna!!!!!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 16:09
ik zou hem ook nog wat verder breien en minderen aan de zijkant hoeft niet, want dat komt goed als je de teen gaat breien.

je bent begonnen met 64 steken zeg je, hoeveel heb je er dan nu?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 16:22
ik heb nog steeds 64 steken? Marian,wat jij schrijft staat ook in mijn boekje,en dat begrijp ik dus niet.rondes zijn neem ik aan een rondje met de 4 naalden?,,ga ik steeds op dezelfde plaats minderen? of zomaar ergens? heb ik niet veel te veel steken om op 8 steken uit te komen?ik ga dus niet opzij van de voet aan twee kanten minderen tot bovenaan?
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 16:23
beppie; volgens mij bedoelt engeline of ze nu de teen moet gaan breien. dat probeerde ik te vertelllen, hoop dat ze er nu nog steeds 64 steken heeft
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 16:40
Marian er begint iets te dagen...maak ik die minderingen op dezelfde manier als de minderingen bij de eerste waarmee ik begin,dus telkens de 1 en 3 naald de eerste en tweede en elke derder en vierde mde tweede en derde? tsjonge wat een wartaal.....
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 September 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 309
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 16:49
Hoi engeline, als je de voet van de sok doorbreit tot ie net over de kleine teen komt, zit je meestal goed voor de minderingen. Dus nog een stukje doorbreien.

De minderingen doe je in iedere ronde dat je moet minderen op dezelfde plek. Namelijk de twee voorlaatste steken van de 1e naald, dan de 2e en 3e steek op de 2e naald, dan weer de voorlaatste steken van de 3e naald en de 2e en 3e steek van de 4e naald. Dus 1 ronde minderen levert 4 steken minder op. En 1 ronde is dus allevier je naalden breien. En dan minder je eerst per 4 rondes, dus dat betekent na je eerste ronde minderen ga je 3 rondes zonder minderen breien en dan de 4e ronde minder je zoals ik hierboven beschreef. Dan zit je dus op 60 steken. En zo ga je door volgens het schema van breienmaar. Op een gegeven moment is het gewoon elke ronde minderen en doorgaan tot je op 8 steken zit.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 16:50
Ik heb ook nog nooit sokken gebreid en ik heb wel bewondering voor je! Maar of ik er ooit aan begin? Als ik dit hoor/lees ... Geek Confused 

Superknap! Wink
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 16:52
http://www.ontrafeld.nl/?page_id=43

misschien heb je hier wat aan
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 16:53
ja ik geloof dat ik het snap,ik ga het proberen en laat mijn vorderingen weer zien.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 16:54
http://www.ontrafeld.nl/?page_id=43

misschien dat deze wel werkt want ik kan het dus blijkbaar nog niet
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 17:47
Ik vind die sok wel heel spannend worden, ik ben benieuwd naar de ontknoping.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 18:10
http://www.ontrafeld.nl/?page_id=43
Misschien doet deze het wel.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 18:15
Heb je 'm al af, Engeline? Cool Schiet 's een beetje op .... we zijn allemaal zoooooo benieuwd! Hahaha< ik plaag je maar, hoor! 
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 18:31
heb net snel ge bbq-t met manlief (snel want mijn sok moet af) Komt eraan Lidy!!!
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 18:55
Ik heb nog nooit zo'n spannende sok geweten... Hou vol, de teen is veel makkelijker dan de hak!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 19:06



hij is op komst!!!!!!!!!!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 20:02
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns