te veel hehaakt |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | ||
Jo Bateau
Duizendpoot Lid sinds: 09 Maart 2013 Status: Offline Points: 212 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 Oktober 2013 om 11:37 |
|
Ik baal!!!! Gisteren te veel gehaakt, nu last van beide polsen! Maar even een verplichte rustdag!
Hebben meer daar last van??
|
||
Groeten Jo
|
||
Cozz
Hobbyguru Lid sinds: 24 Augustus 2012 Status: Offline Points: 2937 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
yep ik ook
heel me schouders en polsen en vingers doen zeer maar ik heb van mijn lieve hubbie een fijne schouderwarmer gekregen en die helpt me goed
|
||
amifan
Hobbyguru Lid sinds: 22 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1168 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja hoor, hier ook, ik heb een haaknek, heel lastig met autorijden.
|
||
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ik heb nooit last, ik doe het ook altijd rustig aan; ik haak en brei niet meer voor anderen, dus ik word niet opgejaagd. Ik doe het alleen voor mijn eigen genoegen. En haast heb ik niet, komt het voor deze winter/Kerst/Pasen/zomer niet af, dan voor de volgende.
|
||
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
||
petra57
Hobbywonder Lid sinds: 26 Januari 2013 Locatie: steyl Status: Offline Points: 502 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja hoor heb ik ook last van mijn vingers en soms mijn pols
|
||
ThePuppeteer
Groupie Lid sinds: 19 Augustus 2013 Status: Offline Points: 63 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ik heb dat ook regelmatig.
Het grappige is dat ik soms te lang basgitaar speel en dan dezelfde kramp in mn handen krijg. Mij is verteld niet die kramp te forceren omdat je daar kromme vingers en reuma van zou kunnen krijgen. Dat risico ga ik dus niet nemen haha. Gewoon wat rust gunnen,1 dag is vaak al genoeg maar dat voel je vanzelf ;) |
||
lollibol
Hobbyguru Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
ik denk dat dit 'neven'verschijnsel van onze hobby bij velen herkenbaar is :-)
Ook bij mij dus :-)
|
||
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
||
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
heel herkenbaar, alhoewel t wel minder is met mn clover haaknld.
ps. heb geen aandelen ervan |
||
hesterkerstgek1
Hobbyguru Lid sinds: 14 Augustus 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3916 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
voor het eerst dat ik lees van een haaknek
mag ik vragen wat dat is???? aangezien ik sinds 5 weken ontzettend veel pijn achter in mijn nek heb,de hele dag door wat uitloopt naar de schouder. het lijkt wel of je de hele dag kramp hebt gewoon erg vervelend maar om er nu gelijk mee naar de huis arts te lopen............ heeft dit dan iets te maken met een haaknek????? groetjes hester
|
||
GROETJES HESTER
|
||
lollibol
Hobbyguru Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
zou best kunnen....
vanwege je houding bij het haken of breien, en waarschijnlijk omdat je de pennen te dicht bij je lichaam houdt, dan is je houding zo onnatuurlijk en zo verkrampt, dat je er nekklachten, hoofdpijn enzo van kunt krijgen :-)
|
||
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
||
hesterkerstgek1
Hobbyguru Lid sinds: 14 Augustus 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3916 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
bedankt voor je antwoord,
ja ik zit altijd erg voor over gebogen met het haken ,omdat ik vaak s avonds haak,en niet echt goed licht heb, ik heb al zitten denken om zo een speciale lamp aan te schaffen zo dat ik gewoon kan blijven zittenop me bank ,want haken kan ik uren volhouden,hihihih |
||
GROETJES HESTER
|
||
lollibol
Post Options
Thanks(0)
|
|
zo'n lamp is zeker zijn investering waard hoor :-)
heb ik ook, waardoor ik relaxed kan zitten. ik krijg alleen nekklachten en hoofdpijn wanneer ik brei. Ik hou de breipen veel te verkrampt vast onder mijn arm waardoor ik een stijve nek/schouder krijg... ik weet dat continentaal breien beter is, maar ik krijg het momenteel niet onder de knie, dus blijf ik op de oude manier breien... Maar ik wissel af met haken en dan zijn alle klachten van korte duur :-)
|
||
|
||
macheri
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja hoor ik ken het probleem ook een haaknek Maar nou zijn mijn nekspieren toch al niet de meegaanste dus dat ben ik wel gewend zeg maar
Maar waar ik ook vaak last van heb, is dat als ik in mijn stoel zit te haken en dan mijn elleboog verkeerd laat rusten op de leuning dat het dan heel pijnlijk gaat worden. En als ik dan niet stop mijn hele onderarm gaat verkrampen. Ik heb heb nu ook al 3x gehad dat mijn hand zo in een kramp trok dat ik een half uur met mijn hand in warm water heb gezeten om mijn duim weer recht te krijgen en 1x daarbij mijn wijs-, middel-, en wijsvinger ook. Maar dan moet ik eigenlijk nog maar een paar toertjes en dan kan ik niet stoppen tot het echt moet, omdat ik mijn naald dan ook bijna niet meer uit mijn vinger krijg en de rest dus niet meer kan gebruiken. Bij mij komt het dan echt door verkeerd leunen op mijn elleboog er ontstaat dan te veel eenzijdige druk op een bepaalde zenuw. Gewoon pure eigenwijsheid, want als ik dan even 5 min. wat anders ga doe of op tijd ga verzitten heb ik er geen last van. Maar dat op tijd verzitten lukt meestal niet omdat als ik het ga voelen ik ook soms al eens te laat ben omdat ik vaak door de eerste tekenen door haak. Maar ja mijn dochter studeerd voor fysiotherapie dus die kan in geval van echte nood helpen
|
||
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ik heb zo'n staande lamp naast mijn stoel met een kleiner leeslampje, dat op mijn handen gericht staat. Warm is dat soms wel. Mijn stoel is een stressless, dus ik kan geregeld iets achterover zakken en even uitrusten, kom ik omhoog, gaat ie mee terug. En ik zit meestal tegelijk tv te kijken, dan kan ik zowiezo niet snel werken. Tussentijds wat gymnastiek helpt ook: vingers buigen en strekken, "pianospelen", de schouders even losrollen.
|
||
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
||
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ik had gister enorme pijn in mijn rug, onder mijn schouderblad (ter hoogte van mijn bh-band). Dat straalde door naar mijn arm tot in mijn elleboog.
De boosdoener, volgens mijn het strakke haken van een amigurumi (en ik moet nog best nog wel een stuk en er hangt een deadline aan, die nu aardig in mijn nek zit te hijgen ) . Ik zie dat iedereen hierboven met warmte werkt, zou mijn eerste ingeving ook zijn. Mijn fysio zou zeggen, heb je plots, heftige pijn, dan koelen. Dat heb ik gister gedaan, deed veel pijn, maar daarna was het ook zo goed als weg ! Gisteravond onder het tv kijken nogmaals gekoeld en nu hoop ik straks weer verder te kunnen haken. |
||
macheri
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Het klopt wel wat jij zegt van dat koelen vooral in mijn nek en schouders kan ik niet eens warmte verdragen moet ik dus ook koelen maar zoals nu met die ellebogen ik zou dus daar moeten koelen om die zenuw weer rustig te krijgen en mijn hand uit de kramp halen moet ik met warmte doen omdat die spieren weer soepel moeten worden.
|
||
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Mmmm, dat is weer zo'n lastig geval waar ik ook steeds tegenaan loop. Migraine, wordt bij warmte erger, verminderd bij kou. Spanningspijn, wordt erger bij kou, verminderd bij warmte. En vaak heb ik deze door elkaar ! |
||
linda1959
Hobbyguru Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
hier ook hetzelfde probleem , als ik een haakwerkje probeer moet ik na een paar toertjes echt stoppen . Lukt me nog steeds niet met men arm en ik zou zo graag vele dingen willen haken want ondertussen heb ik een hele collectie van creaties waar ik zo graag aan wil beginnen
|
||
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
||
macheri
Post Options
Thanks(0)
|
|
Inderdaad de combinatie is erg lastig, want je weet nooit wat nou goed is
|
||
macheri
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ha ha ook heel herkenbaar alleen ik ga dan soms wel doortot het echt niet meer kan en dan heb ik hier een man die dan ook geen medelijden heeft en zegt eigenschuld dikke bult. Als je weet at je er last van krijgt moet je stoppen, maar dat is zo moeilijk als je idd veel wil doen Helaas heeft hij gelijk maar goed ik ben eigenwijs
|
||
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |