Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

te veel hehaakt

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Maart 2013
Status: Offline
Points: 212
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: te veel hehaakt
    Posted: 26 Oktober 2013 om 11:37
Ik baal!!!! Gisteren te veel gehaakt, nu last van beide polsen! Maar even een verplichte rustdag!
Hebben meer daar last van??Angry
Groeten Jo
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2013 om 11:57
yep ik ook 
heel me schouders en polsen  en vingers doen zeer 
maar ik heb van mijn lieve hubbie een fijne schouderwarmer gekregen 
en die helpt me goed 
Back to Top
amifan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amifan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2013 om 12:25
Ja hoor, hier ook, ik heb een haaknek, heel lastig met autorijden.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2013 om 15:46
Ik heb nooit last, ik doe het ook altijd rustig aan; ik haak en brei niet meer voor anderen, dus ik word niet opgejaagd. Ik doe het alleen voor mijn eigen genoegen. En haast heb ik niet, komt het voor deze winter/Kerst/Pasen/zomer niet af, dan voor de volgende.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
petra57 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Januari 2013
Locatie: steyl
Status: Offline
Points: 502
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra57 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2013 om 16:41
Ja hoor heb ik ook last van mijn vingers en soms mijn pols
Back to Top
ThePuppeteer View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2013
Status: Offline
Points: 63
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ThePuppeteer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2013 om 17:14
Ik heb dat ook regelmatig.
Het grappige is dat ik soms te lang basgitaar speel en dan dezelfde kramp in mn handen krijg.
Mij is verteld niet die kramp te forceren omdat je daar kromme vingers en reuma van zou kunnen krijgen.
Dat risico ga ik dus niet nemen haha.

Gewoon wat rust gunnen,1 dag is vaak al genoeg maar dat voel je vanzelf ;)

Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2013 om 17:52
ik denk dat dit 'neven'verschijnsel van onze hobby bij velen herkenbaar is :-)
 
Ook bij mij dus :-)
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2013 om 18:13
heel herkenbaar, alhoewel t wel minder is met mn clover haaknld.
ps. heb geen aandelen ervan
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2013 om 21:05
voor het eerst dat ik lees van een   haaknek
mag ik vragen wat dat is????
aangezien ik sinds 5 weken ontzettend veel pijn
achter in mijn nek heb,de hele dag door wat uitloopt naar de schouder.
het lijkt wel of je de hele dag kramp hebt gewoon erg vervelend maar om er nu gelijk
mee naar de huis arts te lopen............
heeft dit dan iets te maken met een haaknek?????
groetjes hester
GROETJES HESTER
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2013 om 21:39
zou best kunnen....
vanwege je houding bij het haken of breien, en waarschijnlijk omdat je de pennen te dicht bij je lichaam houdt, dan is je houding zo onnatuurlijk en zo verkrampt, dat je er nekklachten, hoofdpijn enzo van kunt krijgen :-)
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2013 om 21:48
bedankt voor je antwoord,
ja ik zit altijd erg voor over gebogen met het haken ,omdat ik
vaak s avonds haak,en niet echt goed licht heb,
ik  heb al zitten denken om zo een
speciale lamp aan te schaffen zo dat ik gewoon
kan blijven zittenop me bank ,want haken kan ik uren volhouden,hihihih
 
 
GROETJES HESTER
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2013 om 22:42
zo'n lamp is zeker zijn investering waard hoor :-)
heb ik ook, waardoor ik relaxed kan zitten.
ik krijg alleen nekklachten en hoofdpijn wanneer ik brei. Ik hou de breipen veel te verkrampt vast onder mijn arm waardoor ik een stijve nek/schouder krijg...
ik weet dat continentaal breien beter is, maar ik krijg het momenteel niet onder de knie, dus blijf ik op de oude manier breien... Maar ik wissel af met haken en dan zijn alle klachten van korte duur :-)
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 00:20
Ja hoor  ik ken het  probleem ook  een haaknek Maar nou  zijn mijn nekspieren toch al niet de meegaanste dus dat ben ik wel gewend zeg maarWink

Maar waar  ik ook vaak last van heb, is dat als ik in mijn stoel zit te haken en dan mijn elleboog verkeerd laat rusten op de leuning  dat  het dan heel pijnlijk gaat worden. En  als ik dan niet stop  mijn hele onderarm gaat verkrampen. 
Ik  heb heb nu ook  al 3x gehad dat mijn hand zo in een kramp trok dat  ik een half uur met mijn hand in warm water heb gezeten om mijn duim weer recht te krijgen en 1x daarbij mijn wijs-, middel-, en wijsvinger  ook. Maar dan moet ik eigenlijk  nog maar een paar toertjes en dan kan ik  niet stoppen tot het echt moet, omdat  ik mijn naald dan ook  bijna niet meer uit mijn vinger krijg en de rest dus niet meer kan gebruiken. 
Bij mij komt het dan echt  door verkeerd leunen op  mijn elleboog er ontstaat dan te veel  eenzijdige druk op  een bepaalde zenuw.
 
Gewoon pure eigenwijsheid, want  als ik dan even 5 min. wat anders ga doe of op tijd ga verzitten heb ik er geen last  van. Maar dat op tijd verzitten lukt meestal niet omdat  als ik het ga voelen ik ook  soms al eens te laat ben omdat  ik  vaak door de eerste tekenen door haak.

Maar  ja mijn dochter  studeerd voor fysiotherapie dus  die kan in geval  van echte nood helpen Wink


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 09:32
Ik heb zo'n staande lamp naast mijn stoel met een kleiner leeslampje, dat op mijn handen gericht staat. Warm is dat soms wel. Mijn stoel is een stressless, dus ik kan geregeld iets achterover zakken en even uitrusten, kom ik omhoog, gaat ie mee terug. En ik zit meestal tegelijk tv te kijken, dan kan ik zowiezo niet snel werken. Tussentijds wat gymnastiek helpt ook: vingers buigen en strekken, "pianospelen", de schouders even losrollen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 10:06
Ik had gister enorme pijn in mijn rug, onder mijn schouderblad (ter hoogte van mijn bh-band). Dat straalde door naar mijn arm tot in mijn elleboog.
De boosdoener, volgens mijn het strakke haken van een amigurumi (en ik moet nog best nog wel een stuk en er hangt een deadline aan, die nu aardig in mijn nek zit te hijgen Unhappy) .
 
Ik zie dat iedereen hierboven met warmte werkt, zou mijn eerste ingeving ook zijn.
Mijn fysio zou zeggen, heb je plots, heftige pijn, dan koelen. Dat heb ik gister gedaan, deed veel pijn, maar daarna was het ook zo goed als weg ! Big smile
Gisteravond onder het tv kijken nogmaals gekoeld en nu hoop ik straks weer verder te kunnen haken.
 
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 11:33
Originally posted by Cully Cully wrote:

Ik had gister enorme pijn in mijn rug, onder mijn schouderblad (ter hoogte van mijn bh-band). Dat straalde door naar mijn arm tot in mijn elleboog.
De boosdoener, volgens mijn het strakke haken van een amigurumi (en ik moet nog best nog wel een stuk en er hangt een deadline aan, die nu aardig in mijn nek zit te hijgen Unhappy) .
 
Ik zie dat iedereen hierboven met warmte werkt, zou mijn eerste ingeving ook zijn.
Mijn fysio zou zeggen, heb je plots, heftige pijn, dan koelen. Dat heb ik gister gedaan, deed veel pijn, maar daarna was het ook zo goed als weg ! Big smile
Gisteravond onder het tv kijken nogmaals gekoeld en nu hoop ik straks weer verder te kunnen haken.
 

Het klopt wel wat  jij zegt van dat  koelen vooral in mijn nek en schouders kan ik  niet eens warmte verdragen moet ik dus ook  koelen maar zoals nu  met die ellebogen ik  zou  dus daar moeten koelen om die zenuw  weer rustig te krijgen en mijn hand   uit de kramp halen moet ik  met warmte doen omdat die spieren weer soepel moeten worden. 


Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 12:40
Originally posted by macheri macheri wrote:

Het klopt wel wat  jij zegt van dat  koelen vooral in mijn nek en schouders kan ik  niet eens warmte verdragen moet ik dus ook  koelen maar zoals nu  met die ellebogen ik  zou  dus daar moeten koelen om die zenuw  weer rustig te krijgen en mijn hand   uit de kramp halen moet ik  met warmte doen omdat die spieren weer soepel moeten worden. 
 
Mmmm, dat is weer zo'n lastig geval waar ik ook steeds tegenaan loop.
Migraine, wordt bij warmte erger, verminderd bij kou.
Spanningspijn, wordt erger bij kou, verminderd bij warmte.
En vaak heb ik deze door elkaar ! Confused
 
 
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2013 om 17:47
hier ook hetzelfde probleem Thumbs Down, als ik een haakwerkje probeer moet ik na een paar toertjes echt stoppen . Lukt me nog steeds niet met men arm en ik zou zo graag vele dingen willen haken want ondertussen heb ik een hele collectie van creaties waar ik zo graag aan wil beginnen Shocked
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2013 om 01:50
Originally posted by Cully Cully wrote:

Originally posted by macheri macheri wrote:

Het klopt wel wat  jij zegt van dat  koelen vooral in mijn nek en schouders kan ik  niet eens warmte verdragen moet ik dus ook  koelen maar zoals nu  met die ellebogen ik  zou  dus daar moeten koelen om die zenuw  weer rustig te krijgen en mijn hand   uit de kramp halen moet ik  met warmte doen omdat die spieren weer soepel moeten worden. 
 
Mmmm, dat is weer zo'n lastig geval waar ik ook steeds tegenaan loop.
Migraine, wordt bij warmte erger, verminderd bij kou.
Spanningspijn, wordt erger bij kou, verminderd bij warmte.
En vaak heb ik deze door elkaar ! Confused
 
 

Inderdaad de combinatie is  erg lastig, want je weet nooit wat nou  goed is Wink


Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2013 om 01:53
Originally posted by linda1959 linda1959 wrote:

hier ook hetzelfde probleem Thumbs Down, als ik een haakwerkje probeer moet ik na een paar toertjes echt stoppen . Lukt me nog steeds niet met men arm en ik zou zo graag vele dingen willen haken want ondertussen heb ik een hele collectie van creaties waar ik zo graag aan wil beginnen Shocked

Ha ha ook heel  herkenbaar alleen ik  ga dan soms wel doortot het  echt niet meer  kan en dan heb ik  hier een man die  dan ook  geen medelijden heeft en zegt eigenschuld dikke bult. Als je weet at je er last  van krijgt moet  je stoppen, maar dat is zo moeilijk  als je idd veel wil doen
Helaas heeft hij gelijk maar  goed  ik  ben eigenwijs Wink


Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns