Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenteckel ziek...

Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2009 om 18:07

bedankt allemaal, dat doet een mens zo'n goed, al die lieve woorden!

En het IS meegevallen, oef! diepe zucht!!! Ze vreesden voor erger, maar hadden me dat niet gezegd (maar ik vermoedde het wel!)

De juiste medische term is me in al dat gedoe daarstraks even ontglipt..; Hij heeft nu een maagontsteking en was kantje boordje maagzweer. Er blijft maagzuur in de maag, dus is een soort reflux door voedselintolerantie. Komt vaker voor bij bepaalde types kleinere honden en het gaat dan steeds slechter met ze, zoals hier dus...

Hij krijgt nu medicijnen voor drie maanden om alles weer op orde te krijgen en het speciale dieet zal levenslang zijn... maar dat is dus allemaal te behandelen en gaat niet in de richting die ik gevreesd had..; Ik ben erg opgelucht..; Hij zei dat het beestje vreselijk veel pijn heeft gehad, en gelukkig dat daar nu een einde in gaat komen...

Bedankt voor alle steun, jullie zijn schatjes!

Nu moet ik alleen nog zien te bedenken hoe ik hem in het bos van alle rotzooi kan afhouden!  Die arts zei aan de lange flex-riem houden, maar dat is echt niet voldoende, die kleine is razendsnel..; En eigenlijk is het voor hem net zo leuk om lekker los te rennen...  Ik dacht aan zo'n muilkorfje of zoiets??? Lijkt me niet leuk, maar dan kan hij wel los... is het afwegen waard...  Of kan hij dan nog iets opeten? Ik dacht dat als je niet kan bijten, je dan ook niet kan eten, toch? Maar hij moet echt maar een gaatje vinden en hij gaat knabbelen...  Er zou dus nog geen sprietje door mogen kunnen, lijkt me nogal straf dan..; maar misschien weet iemand dat? Ik ga deze week eens bij de speciaalhandel kijken, maar uiteraard zeggen die dat het werkt, haha!

Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2009 om 18:12
Fijn voor je dit nieuws enne die muilkorf moet tie maar voor lief nemen
Groeten Jacqueline
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2009 om 18:51
Leuk nieuws voor je. Er bestaan verschilende vormen van muilkorfjes en als je de gepaste niet vindt kan je misschien nog altijd proberen iets te haken of breien.     
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2009 om 19:29

dat is een goed bericht. nu kunnen jullie er wat aan doen. en die muilkorf moet dan maar. als hij aldoor ziek wordt is het ook niet goed voor hem. succes met zoeken naar een geschikte. en anders even googlen misschien dat er op het web wel wat te vinden is hiervoor.

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2009 om 20:03

Goed nieuws gelukkig. Fijn dat de kwaal te verhelpen is. Als ik hond was en ik moest kiezen tussen aan de riem in het bos of een muilkorfje om en los dan zou ik voor het laatste gaan. Vrijheid is altijd nog fijner dan aangelijnd lijkt me zo. Dus uit twee slechte de beste kiezen denk ik.

Veel succes met Nero en het zoeken naar het juiste exemplaar muilkorfje of een evt. andere oplossing.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2009 om 20:11
wat fijn dat er zo snel al een oplossing is gekomen,zo,n leren muilkorfje moet volgens mij wel lukken en is niet zo erg als het stoffe muilkorfje waar het snoetje helmaal is ingesnoerd,is ook gevaarlijk ,daar als het warm is, ze niet goed kunnen ademen.die leren muilkorf is ruim en kan hij volgens mij ook niets opeten.
groetjes stridje

Back to Top
TLooman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2009 om 21:03
Originally posted by stridje stridje wrote:

wat fijn dat er zo snel al een oplossing is gekomen,zo,n leren muilkorfje moet volgens mij wel lukken en is niet zo erg als het stoffe muilkorfje waar het snoetje helmaal is ingesnoerd,is ook gevaarlijk ,daar als het warm is, ze niet goed kunnen ademen.die leren muilkorf is ruim en kan hij volgens mij ook niets opeten.
groetjes stridje

helemaal mee eens

groetjes Thea
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2009 om 21:12
Ik zou ook voor het muilkorje kiezen. En dan misschien een enkele keer hem zonder muilkorfje aan een tuigje, zodat hij begrijpt dat er een keus is. Zijn er eigenlijk wel muilkorfjes voor tekkels?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
puren View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2009 om 21:17

gelukkig valt het mee met je hondje!! Beterschap en ik zou ook kiezen voor het vrij rondrennen, dat korfje gaat er thuis wel weer af!

groetjes Ria

Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2009 om 21:23

hallo chrisje

wat fijn dat het allemaal met medicijnen te verhelpen is,en ja en muilkorfje moet dan maar voor zijn gezondheid dan.en er is toch voor elke hond een muilkorfje,ik heb echt wel eens een chiwawa met een korfje gezien,of dat special gemaakt is weet ik niet,je ziet ook wel vaak een hilty,zo een zwart stoffen muilkorf,die zijn er toch wel in alle maten denk ik.

nou ik hoop dat je een oplossing vind voor je kleine teckel!!!

nu maar weer genieten van hem

groetjes hesterkg1

GROETJES HESTER
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2009 om 21:37

Sorrie Chrisje, ik lees het verhaal nu pas.Wat zul je bezorgd zijn geweest.Gelukkig krijgt hij nu medicijnen en zal het weer goed komen.

Het klinkt misschien heel raar, maar ik heb nu 3x een maagontsteking gehad en kan jou vertellen dat die schat een pijn heeft gehad hoor.Nu maar extra verwennen met liefde he?

Groetjes Catharina

Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2009 om 21:51
Ik las ook zo juist pas je berichtje, wat zal jij in spanning hebben gezeten! Fijn dat het met medicijnen op te lossen is en een dieeët. Ja een muilkorf zal vreemd zijn, om aan te wennen, maar als dat beter is!!!
Verwen hem maar lekker, veel succes er mee!
Groeten Creaans.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2009 om 22:33

Hoi Chrisje,

Zo'n snuitje is niet erg. Die klik je vast met een clipje of met klittenband, ze wennen daar meestal snel aan alhoewel ze het nooit leuk vinden. Mijn hondje had er ook 1 (was een jackje).

Maar fijn om te horen dat Nero op knapt.

Groetjes Simone

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2009 om 08:59

ja, jullie brengen me op een idee, een gehaakt muiltje, hihi! 

vannacht heb ik lekker beneden geslapen (peter had toch nachtdienst) en kon ik nero goed in het ook houden... De medicijnen gaan er redelijk goed in, hij klemt wel stevig tanden op elkaar maar ik ben nu eenmaal wat groter, hé...  

Als deze voeding niet lukt, is er nog een tweede oplossing, dus het zal allemaal wel goed komen binnen een paar weken... De tweede voeding moet bij de aptheek gemaakt worden, en deze zijn brokken dus handiger in gebruik.

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2009 om 09:46
Sorry dat ik het nu pas lees ,maar ben blij dat de uitslag positief is en dat muilbandje moet je er dan maar bij nemen
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2009 om 09:55
oef, wat een opluchting, ben even blij als jullie dat de uitslag positief is en dat het niets naars is, met het muilkorfje zal wel lukken, en als je er eentje haakt willen wij heel graag het resultaat zien
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2009 om 17:55

Hi Crisje

Gelukkig wat een goed nieuws zeg, hij knapt dus weer helemaal op.

Ben zo blij voor je dat het niet erger was, en met zo'n korfje moet het toch lukken, hij heeft het toch goed getroffen bij jullie, hij krijgt goede zorg en aandacht.

Sterkte verder met het scheetje.

Groetjes, Lidia

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2009 om 18:06

Halo Chrisje

ik lees het nu ook maar pas, ben nl niet thuis, ik wens je nero spoedig herstel toe

groetjes rita

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2009 om 18:36
Ik heb deze hele topic gemist,wat vervelend allemaal,maar gelukkig komt het uiteindelijk weer goed.
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2009 om 07:31
ik heb dit topic ook gemist. ik ben blij voor je en de teckel dat er nu een oplossing is.
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.437 seconden.
Lang Yarns