Ted de teckel |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Irisw ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 24 September 2012 Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 24 September 2012 om 20:40 |
Hoi,
Ik heb een patroon van Ted de teckel besteld via hobbydoos. Kreeg een mooi boekwerk (van Rico design) thuis en de bijbehorende wol. Vroeg me alleen af: is er iemand die Ted al gemaakt heeft? Ik heb namelijk een aantal onderdelen en ik kan niet verder omdat ik het patroon niet begrijp. Ik kom graag in contact met iemand die Ted gemaakt heeft. Gr. Iris |
|
![]() |
|
Esther1963 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Augustus 2012 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 1121 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb Ted nooit gemaakt, maar als je nu eens uitlegt c.q. opschrijft met welk onderdeel je moeite hebt? Misschien kunnen ze je dan hier verder helpen.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Irisw ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 24 September 2012 Status: Offline Points: 5 |
Strak plan!
Het patroon van Ted de Teckel is opgebouwd uit een aantal losse onderdelen:
Waar ik niet uitkom is het lichaam. Dit moet je namelijk als volgt maken: 11+1 losse/keersteek opzetten
1e t/m 4e toer vasten
aan het einde van de 4e toer 8+1 losse voor het beentje extra opzetten
5e t/m 9e toer vasten over alle steken
het werkstuk voltooien
daarna moet je dit nogmaals maken:
11+1 losse/keersteek opzetten
1e t/m 4e toer vasten
aan het einde van de 4e toer 8+1 losse voor het beentje extra opzetten
5e t/m 9e toer vasten over alle steken
het werkstuk voltooien
je hebt dan dus twee losse stukjes.
Maar het patroon van het lichaam gaat dan verder:
10e toer voor het onderste gedeelte van de buik 8+1 losse opnieuw opzetten, het eerste gehaakte pand opnieuw ter hand nemen (hier de eerste 6 steken van het beentje niet gehaakt laten staan), 13 vaste haken, vervolgens het tweede gehaakte pand ter hand nemen en 13 vasten haken, 8+1 losse extra opzetten (de laatste 6 steken van het beentje niet gehaakt laten staan).
11e t/m 40e toer vasten over alle steken
...etc...
Mijn uitdaging zit in het dikgedrukte gedeelte. Ik begrijp niet hoe je de losse onderdelen die je eerder gehaakt hebt moet houden en welke 6 steken je niet gehaakt moet laten.
Ik zal zo proberen een foto te maken van de losse onderdelen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gr. Iris
|
|
![]() |
|
Teunie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7299 |
Waar kan ik Ted de teckel vinden? Dan kan ik hem (als ik hem nog niet heb) ook bestellen.
|
|
Groetjes Teunie
|
|
![]() |
|
Teunie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7299 |
Oke dan ga ik daar even een kijkje nemen.
|
|
Groetjes Teunie
|
|
![]() |
|
Venaille ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 April 2011 Status: Offline Points: 1076 |
Hier staat een leuke simpele teckel (Engels): Teckel
Ik heb de vertaling van dit patroon ook in het Nederlands. Als iemand die wil, stuur dan een mailtje (met jouw eigen mailadres en niet via hobbydoos) naar mijn mailadres... graag met onderwerp teckel. |
|
Veel liefs van Marieke
|
|
![]() |
|
Elisabeth11 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 22 Januari 2013 Status: Offline Points: 1 |
Ik heb hem gekocht op de crea beurs in Utrecht en kom ook niet uit de beschrijving voor het lijf, wat een ramp is dat en ik ben geen onervaren haakster. De Belgische termen moest ik ook even aan wennen maar daar kwam ik wel uit. Is er iemand verder gekomen met het lijf?
|
|
![]() |
|
aboko ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 04 Mei 2013 Locatie: zuid-holland Status: Offline Points: 1 |
nee ook ik kom er niet uit, heb wel contact gezocht met degeen waar ik het
patroon gekocht heb en hoop er binnen kort uitleg over te krijgen.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
ik denk dat je de 2 lapjes (benen dus) nadien moet dicht naaien en daarom dat je die 6 steken moet laten staan en doen of ze er niet meer bij horen
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |