telpatroon |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Kwabbernoot ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 13 Februari 2012 Status: Offline Points: 35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16 Februari 2012 om 20:58 |
Mijn eerdere project laat ik even voor wat het is (heb eigenlijk niet in
huis wat ik moet hebben) en dus heb ik een ander project voor in de tussentijd. Maar ik heb 2 vragen over het uitgezochte patroon. De eerste is over een telpatroon. Het telpatroon wordt als volgt weergegeven: XXOO XXOO OOXX OOXX O = Recht aan de goede kant, averecht aan de verkeerde kant X = Averecht aan de goede kant, recht aan de verkeerde kant Het telpatroon geeft de goede kant van het werk weer. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven. Klopt het dat je onderin aan de rechterkant begint met lezen van het patroon? En dan de 2de rij van links naar rechts? En is elke rij een naald? Dus zo: Heengaande nld: 2st av, 2st r Teruggaande naald: 2st av, 2st r Heengaande naald: 2st r, 2st av Teruggaande naald: 2st av, 2st r En dan nog een andere vraag. Het patroon zegt dit: Brei bij een hoogte van 7-8-9 (10-11) cm de volgende nld als volgt aan de goede kant: 6 voorbies st in ribbelst, telpatroon M.1 over de volgende 18-22-22 (26-26) st, zet de laatste 12-16-16 (20-20) st die net gebreid zijn op een hulpdraad voor de zakrand, ga verder telpatroon M.1 over de volgende 6-6-10 (10-10) st en eindig met 1 kant st in ribbelst. Zet in de volgende nld 12-16-16 (20-20) nieuwe st op boven de st op de hulpdraad = 31-35-39 (43-43) st. Brei in patroon als hiervoor tot het werk 16-17-20 (23-25) cm meet. Dit snap ik niet helemaal of zeg maar helemaal niet. Zou iemand mij hier duidelijker kunnen uitleggen wat ze nou precies bedoelen? Ik moet na de 6 voorbiessteken 26 steken volgens telpatroon breien. Moet ik dan 20 steken daarvan op een hulpdraad zetten of zijn die steken op de hulpdraad nieuwe steken? En hoe dan verder? Dat stuk is echt abacadabra voor mij. |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
volgens mij ben je een vestje aan het breien met een zakje in het voorpand, als je het ter verduidelijking eens op patroonpapier tekent voor jezelf, wordt het misschien iets duidelijker. De steken die je op de hulpdraad zet doe je even niets mee, in plaats daarvan zet je hetzelfde aantal steken dat je op de hulpdraad hebt gezet weer op, je hebt nu een gleuf gecreeerd, sorry ben niet zo goed in uitleggen.
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Je breit die 6 steken ,Dan ga je over de volgende 26 steken verder in patroon .De laatste 20 van die 26 zet je op een hulpdraad . Je breit de volgende 10 steken verder in patroonsteek Je keert je werk en breit tot aan de steken op de draad , Vervolgens zet je 20 nieuwe steken op je pen en breit verder je naald uit Die 20 nieuwe steken brei je in je volgende pen in patroon mee Bij de afwerking zal je de 20 steken van je hulpdraad wel op je pen moeten zetten en een soort boordje breien Je breit je teruggaande pen zoals de steken zich voordoen . Ben je met recht geeindigd dan begin je met av . Na 2 pennen verspringen in de heengaande nl je steken .
|
|
![]() |
|
Kwabbernoot ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 13 Februari 2012 Status: Offline Points: 35 |
Het is inderdaad een vestje met een zakje erop, Lydia.
Met dank aan deze uitleg snap ik nou wat de bedoeling is. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |