Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Threads verwijderd

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 18:13
het gaat allemaal via je ip adres en dan hebben ze toch de medewerking van een mailprovider moeten hebben, zoals google (google geeft gewoon alles door) zelfde geldt voor hotmail.
lydia wijsbroek
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2268
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer inge.v Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 18:13
Ik kan maar 1 raad geven, verander regelmatig je paswoord!
En niet enkel van je mailadres maar overal waar je moet inloggen.
Dat een hobbydoos zich bezighoudt met ontwerpers aan te spreken vind ik zowiezo zielig maar het feit dat men mails tussen personen kan inkijken is niet gewoon het werk van een zielepoot (sorry voor de uitdrukking maar ik ben boos) maar ik het werk van hackers!
Back to Top
tootjeko View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 562
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tootjeko Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 18:14
Zo heel moeilijk is het niet om aan email adressen te komen. En dat werken mensen zelf in de hand door mailtjes gewoon klakkeloos door te sturen en alle email adressen te laten staan aan wie de mail daarvoor is gestuurd.
Ik heb ook wel eens een patroontje via hier ontvangen wat al een aantal keer aan verschillende mensen was door gestuurd en dan had ik dus ook een hele rits email adressen staan.

De simpelste manier om dit op te lossen is: als je een mail naar diverse mensen stuurt, zet dan hun namen onder de BCC(blind carbon copie) knop neer. Dan ziet de ontvanger niet aan wie die mail nog meer gestuurd is.
En ontvang je een mail waar wel een rits adressen aan hangt(in het bericht zelf), verwijder die dan eerst voor je het bericht weer doorstuurt.
Groetjes Tootje



[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">
Back to Top
xAnnemiekx View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 684
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xAnnemiekx Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 20:27

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Even een reactie van mijn kant omdat de problemen deels door mij gekomen zijn.

Het spijt me zeer! Ik zal het nooit meer, ik heb mijn lesje wel geleerd.

Ik wil nog reageren op het bericht van Carola. Er is een andere ontwerpster geweest die toegang heeft gehad tot de dropbox. Het is niet Carola geweest. Deze mevrouw heeft mij in het engels mail gestuurd, maar die heb ik doorgestuurd naar iemand anders, omdat ik toen al mijn toegang tot de dropbox opgeheven had.

Ik denk dat we het met elkaar eens zijn, als we zeggen dat we in het vervolg geen patronen met copyright meer zullen gaan doorsturen. Aan niemand niet, ook niet aan m'n beste vriend, buurmeisje, etc.

-Klopt dit zo'n beetje?

Nou... het meeste is mijn fout jammer genoeg...

Heel erg stom heb ik niet opgelet welk mapje ik had toegevoegd aan de dropbox. En toen wel mensen toe gelaten tot de dropbox (allleen mensen die wel actief zijn hier).

Echt heel erg allemaal! Alles is verwijderd en zal deze fout ook nooit meer maken.

 

http://www.flickr.com/photos/xannemiekx/

http://www.ravelry.com/projects/xannemiekx
Back to Top
*Mas* View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 334
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *Mas* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 21:13
Ach fouten zijn om van te leren, toch?
En jullie hebben het niet expres gedaan, maar met de beste
bedoelingen mooie patroontjes willen delen. Het is heel
jammer dat eea zo loopt, maar dat is niemands schuld.

Het enige waar ik mee zit is wie het in hemelsnaam in zijn
hoofd haalt om die mails rond te sturen??
Groetjes,
Marcha
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 21:29
Originally posted by *Mas* *Mas* wrote:

Ach fouten zijn om van te leren, toch?
En jullie hebben het niet expres gedaan, maar met de beste
bedoelingen mooie patroontjes willen delen. Het is heel
jammer dat eea zo loopt, maar dat is niemands schuld.

Het enige waar ik mee zit is wie het in hemelsnaam in zijn
hoofd haalt om die mails rond te sturen??


Dat vind ik ook!
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 22:07
ook MIJN hobbyklomp breekt en ik ben er eigenlijk een beetje beduusd van...welke ontwerper heeft er tijd om alle berichten hier te gaan uitpluizen of eea wel legaal is, daar kan ik niet bij en iemand die de boel verlinkt, daar geloof ik ook niet in......en ik ben niet van plan achterdochtig te worden, naar WIE dan ook...en Renske, dat je verwachtte dat het besloten topic een broeinest van evt illegale activiteiten zou kunnen worden dat raakt me nogal. Niemand van de Hobbydoosjes die ik ken, sinds een jaar, heeft de bedoeling (gehad) om illegale praktijken uit te voeren door het delen van patroontjes, NIEMAND, daar steek in mijn hand voor in het vuur....ik stuur dit bericht ook als pm naar Renske zodat ik niets achter haar rug om tik.....al begrijp ik goed, Renske dat jouw prachtige Hobbydoos moet blijven zoals ze is: een site en een webwinkel waar je met plezier komt !!!! En voor mij geldt dat ook voor het Hobbydoosforum !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 22:19

marlene ben het helemaal met je eens, kan het niet helemaal loslaten ben er een beetje ziek van, zoals het de laatste weken gaat is niet plezierig meer, en dan dit er nog overheen, zou toch graag willen weten wie dit op z'n geweten heeft.

 

een broeinest van illegale praktijken, dat is nogal wat.

lydia wijsbroek
Back to Top
xAnnemiekx View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 684
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xAnnemiekx Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 23:12
Ik kan het ook niet goed loslaten... En idd die opmerking over de besloten gedeeltes raakt me erg.
http://www.flickr.com/photos/xannemiekx/

http://www.ravelry.com/projects/xannemiekx
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 23:12
Ik heb lang nagedacht hoe hierop te reageren. Ik heb altijd zo enorm veel plezier beleefd bij de hobbydozen en nu voelt het allemaal wat wrang aan. We zijn allemaal bang om iets te zeggen en hoe we iets zeggen, en we durven ook haast geen patroontjes meer aan te bieden. Ik vind dat allemaal héél erg jammer. Vooral ook omdat ik lees dat sommige hobbydoosjes anderen misschien wantrouwen.
Ik zou ook niet weten wat de juiste oplossing is. Ik hoop alleen uit de grond van mijn hart dat het allemaal met een sisser zal aflopen en dat we de draad weer op een gezellige manier kunnen oppakken. Een heleboel van ons hebben het nodige achter de rug of zitten er volop in en dit is een heerlijke plek om even alles achter zich te laten en heerlijk met gelijkgestemde zielen te kletsen.

Laten we vooral proberen iedereen in zijn waarde te laten en dit op een goede manier af te sluiten en het weer een gezellig forum te laten zijn.

 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
*Mas* View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 334
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *Mas* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2011 om 13:05
Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:


een broeinest van illegale praktijken, dat is nogal
wat.



Dat vind ik ook ja, en die opmerking komt nogal vervelend
aan. Toch denk ik niet dat Renske het aanvallend bedoeld
heeft, enkel wat ongelukkig geformuleerd. Ik denk dat ze
erop doelde dat wij ons vrijer zouden voelen om
patroontjes te delen in een besloten deel en er minder
bij stil zouden staan dat dat misschien niet legaal is
ivm copyright.

Ik geloof ook absoluut niet dat er hier ook maar één
persoon is die moedwillig illegaal patroontjes 'dealt' om
Renske of het forum te schaden.
Groetjes,
Marcha
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2011 om 16:22
Ik kom hier na een lange tijd afwezigheid weer eens binnenvallen (en heb geen flauw benul wat een dropbox is), maar ik kan nog wel een keer zo simpel mogelijk uitleggen welke patronen je wel en welke je niet mag delen :

Patronen die gratis zijn of door je zelf gemaakt mag je delen. Is het een gangbaar gratis patroon van een ander dat online te krijgen is, bij voorkeur de link naar het patroon zelf doorgeven.

Patronen die te koop zijn (op Etsy, Ravelry of waar dan ook of in een tijdschrift of boek dat nog maar recent is gepubliceerd, dan mag je het NIET delen.

Patronen uit heel oude tijdschriften en boeken waar op geen enkele manier aan te komen is, (out of print)  mag je naar iemand anders sturen, maar niet publiceren. Dus niet online zetten en laten downloaden bijvoorbeeld.

Het besloten gedeelte lijkt me primair bedoeld om LEGALE patronen te delen, maar wel zodanig dat niet elke nieuweling zich kan aansluiten in de verzamel-club om het maar oneerbiedig te noemen. Illegale praktijken (dus handel in kooppatronen en recente patronen) horen sowieso nergens thuis, op het hele internet niet, al is het soms nog zo 'normaal'.

Ik denk dat niemand er op uit is om het forum of Renske te schaden, maar dat er illegale patronen 'gedeeld' worden is iets dat al veel langer bekend is en ook al vaker over is gediscussieerd. Hoe lief het woord 'delen' ook klinkt, het delen van iets dat goed verkrijgbaar is en waar een ander eigenlijk voor zou moeten betalen, is en blijft een vorm van diefstal, hoe lullig ook. En er is ZO veel gratis te krijgen, dat het eigenlijk helemaal ook nergens voor nodig is.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2011 om 17:41
Je kunt dat bietsen om te delen in een patroon tegengaan door op een vraag om een patroon het gewoon te mailen aan de vrager zonder iets op het forum te zetten. Heb ik al een paar keer gedaan. Dan krijg je het bedankje in een antwoordmail.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2011 om 19:10

hoe gaat het nu eigenlijk in het werk met de swaps hier word wel verwacht dat er bv een kooppatroon mee in het pakketje zit, en hier doen toch vele dames ook  aan mee

 



Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns