Tijgetje |
Reageer ![]() |
Autheur | |
arnhemmertje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2012 Status: Offline Points: 933 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09 December 2012 om 13:06 |
Ben nou bezig met de snuit van Tijgetje en ik kom er niet uit
![]()
Foundation row. Work 7 chain stitches, turn. Rnd 1 : 2 sc in second sc from the hook, sc in next 3 sc, 3 sc in next sc, sc in next 3 sc, 2sc in next sc. Rnd 2: 2 sc in next 2 sc, sc in next 3 sc 2 sc in next 3 sc, sc in next 4 sc, 2 sc in next sc, sc in next sc (20)
|
|
![]() |
|
lori ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 November 2012 Status: Offline Points: 1173 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Volgens mij moet je meerderen:
rnd 1: 1 losse om te keren, 2 vasten in volgende st., 1 vaste in elk van de volgende 3 st., 3 vasten in volgende st., 1 vaste, 2 vasten in volgende st. (12 st.) rnd 2: 1 losse, 2 v. in volgende 2 st., 1 vaste in volgende 3 st., 2 vasten in volgende 3 st., 1 vaste in volgende 4 st., 2 vasten in volgende st., 1 vaste in volgende st. (20 st.) dit is wat ik eruit haal, maar ik ben niet echt een kei in het vertalen
![]() |
|
![]() |
|
arnhemmertje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2012 Status: Offline Points: 933 |
Het vertalen lukt wel.. Maar als je een ketting van 7 maakt.. En je doet daarna 2v in de 2e steek, 3 v, en 3v in dezelfde steek, dan hou ik ook weer 1 losse van de ketting over omdat je op 6 uitkomt.. Misschien een typfout?
En ik zie dat dat met de buik idem dito is.. :/
|
|
![]() |
|
lori ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 November 2012 Status: Offline Points: 1173 |
Ik ga het even uitproberen. Tot zo.
|
|
![]() |
|
Ik heb het geprobeerd en ik denk dat je gelijk hebt. Het wordt een ovaal en ik hou ook een losse over. Dus óf insteken in de 3e losse vanaf de naald (1e steek) of beginnen met een ketting van 6 lossen.
|
|
![]() |
|
Heb indd al een begin gemaakt met een losse van 6, maar dan kom je in de 2e ronde weer in de knaai.. want dan kom ik uit op 19 en niet op 20 haha..
toen ben ik er 1tje extra bij gaan maken en dan kom je verder in het stuk weer niet uit, dan kloppen de verhoudingen niet.. En bij het lijfje is dit dus ook zo.. Beetje jammer..
|
|
![]() |
|
Dat is balen
![]() |
|
![]() |
|
Moet ik zelf een beetje knutselen, van 2 patronen 1 maken haha.. Toch bedankt voor de moeite!
|
|
![]() |
|
Jij bedankt dat ik mee mocht denken.
Op deze manier kan ik toch weer wat opsteken.
|
|
![]() |
|
haribiwo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 20 Mei 2012 Locatie: Beverwijk Status: Offline Points: 417 |
De 2de steek vanaf de naald is dus je 5de losse, in de 4de 3de en 2de kom 1 vaste en dan in de laatste (je eerste losse) 3 vasten. Zo kom je precies uit volgens mij
|
|
![]() |
|
De eerste steek maak je toch in de 2e losse vanaf de naald? Dan heb je 1 keerlosse.. dus dan hou je toch 6 losse over in totaal? ;)
|
|
![]() |
|
haribiwo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 20 Mei 2012 Locatie: Beverwijk Status: Offline Points: 417 |
Je naald zit in de 7de losse, dus de 1ste losse vanaf je naald is de 6de en de 2de losse vanaf de naald is dan je 5de gehaakte losse
Of zie ik het zelf nu helemaal fout? |
|
![]() |
|
Je moet 7 losse maken dus dan zit je naald in een lusje toch? haha ofzo..
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |