Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

tips gevraagd hypermobiel

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: tips gevraagd hypermobiel
    Posted: 15 Juni 2014 om 09:24
ik ben hypermobiel dat houd in dat veel van mijn gewrichten instabiel zijn. Nu heb ik last met haken, mijn duin (van de hand waar je de haaknaald mee vast houd)zakt zo erg door dat al ik terugzet dat mij geknak en pijn gaat, heb een brace geprobeerd maar dan kan je de haaknaald niet vast meer houden.
wie heeft er tips om mijn duim stabiel te houden?

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2014 om 09:34
Ik denk dat je zelf zult moeten experimenteren. Misschien met een afgeknipte handschoen, waar je iets stevigs in doet om enkel je duim vast te zetten en niet de rest van je hand. De apotheek heeft wel zogenaamde verbandhandschoenen van dun katoen, niet te goedkoop, maar misschien kan de arts ze voorschrijven. Daar kun je de vingers en duimtop van afknippen en misschien er rekverband innaaien?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2014 om 10:07
Ja een stevig rekverband zoals Magtelt zegt
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2014 om 10:51
Ik heb ooit een polssteunverband gekocht dat ook om je duim zat om te zorgen dat het op zijn plaats bleef zitten. Eigenlijk een langwerpig elastisch geheel met links bovenin een gat om je duim in te doen en aan het einde klittenband. Het loopt dan van je duim boven over je hand naar je pols. Ik kon mijn duim wel gewoon gebruiken, maar door de spanning van het verband bleef mijn duim vrij 'hoog' zitten. Misschien is dat een oplossing?
Waar regels zijn stopt het denken (bron: Omdenken)
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2014 om 13:14
Ik ben ook hypermobiel, zit momenteel met een instabiele schouder.
Ik gebruik zelf een clover haaknaald, die hou ik losser vast, dan een gewone haaknaald. Ik weet niet welke haaknaald jij gebruikt en misschien ook te hard knijpt?!?
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2014 om 20:39
een brace aan laten meten als ik het goed heb een silversplint, een vriendin van mij heeft die ook en kan er ook mee haken...... en ja zij is ook hypermobiel

richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2014 om 10:10
Ik heb ook hypermobiele gewrichten en vnl problemen aan mijn beide pinken. Als ik wat te lang dezelfde houding aanhoudt schieten ze ook uit de kom.

Ik heb twee dingen die helpen: ergonomische haaknaalden bleken al een heel stuk beter (zijn wat dikker en houding blijkt beter) en de dokter maakte voor beide pinken een soort afneembaar gipsje. Als ze te "mobiel" staan, tijdje gipsje errond en ze staan weer wat strammer. Is een soort huidskleurig dik gaas, dat warm gemaakt wordt en gesmolten in de vorm van je vinger. JE kan het afnemen en herbruiken. 
Groetjes, Tineke
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2014 om 16:21
bedankt voor de tips

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns