Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Tips gezocht: Ogen aanhechten

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Parcifal View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2013
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Parcifal Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Tips gezocht: Ogen aanhechten
    Posted: 13 Oktober 2013 om 16:59
Hey allemaal,

ik ben bezig met knuffels haken.
Nu is het zo dat de knuffels er natuurlik leuker uitzien met kraal oogjes.
Bij de knuffels die ik tot nu toe gemaakt heb, heb ik het draad 2x door het kraaltje gehaald en door de knuffel en dan een knoopje erin, maar dan krijg je dus dat knoopje te zien een de zijkant van het kraaltje. En ik heb daarbij het idee dat het niet bepaald stevig zit.

Nu zoek ik dus tips hoe ik de oogjes netjes kan aanhechten en dat ze daarbij ook stevig zitten.

Ik gebruik trouwens draad om te naaien, dus dat hele dunne. Misschien ook ander draad gebruiken? Maar dat zie je dan toch juis weer goed?

Voorbeeld van wat ik gemaakt heb:
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-JK4GRHJX.jpg

Alvast bedankt voor de tips Thumbs Up
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2013 om 17:25
Ik gebruik veiligheid oogjes
oant Sjen
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2013 om 18:06
Kraaltjes naai ik ook aan met 'gewoon' garen.
 
Ik doe het zo:
Draad door naald en dan begin en eind aan elkaar knopen. Door het poppetje heen steken naar de plek waar het kraaltje moet komen (Beetje doortrekken zodat het knoopje net naar binnen schiet). Ik naai er wel 5-6 x doorheen, daarna het volgende oogje. Draad een paar maal door poppetje heen steken en afknippen.
 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns