Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenToch maar gedaan

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Direct Link To This Post Onderwerp: Toch maar gedaan
    Posted: 31 Juli 2008 om 16:09
Vandaag moest ik mijn pas halen en er was een antiek markt in Apeldoorn, waar ik een grote pot knopen voor 2 euro heb gekocht en een boek van Olaf de Landell, tja en toen stond ik ineens voor de boekhandel, en ik had een aantal AH boekjes volgespaard en dat geld brandde in mijn zak. Dus heb ik alles van Jennifer Chiaverini gekocht wat ze hadden, en de rest besteld, de hele quiltserie. En Vaardigheden voor meisjes van Ruth Thomas. Voor Ton Poelie de Verschrikkelijke van Frans Pointl, over poezen. Dus nu ben ik nagenoeg blut, maar heel tevreden. Ik had mijn boekenkasten de laatste jaren uitgedund en nu vul ik ze weer met een nieuw genre, handwerkromans.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2008 om 16:28

Goed zo Magteld!!!!!!!

Dan ,kun je toch echt tevreden zijn,hé!!!!!!

En?...Heb je dan telkens een boekje naast je liggen als je eet bv?

Dat heb ik altijd met breiboeken!!!!!Het Bergere de france boekje is telkens voor een jaar rond( word ik nooit beu) en daar kan ik echt blijven in kijken!!!!Maar op d'n duur word het echt een vodje!!!!!Best dat de breibeschrijving een boekje appart is!!!Is voor alle jaargetijden.

Alee Magteld!!!!Geniet ervan!!!!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2008 om 18:31
Ik mocht vroeger thuis nooit lezen onder het eten, behalve de teksten op verpakkingen, daar konden ze niet omheen, maar nu heb ik toch vaak iets naast mijn bordje liggen. Ach er zijn geen kinders thuis, die het goede voorbeeld moeten hebben. De katten zijn toch analfabeet en daar is niets aan op te voeden. Die proberen ons op te voeden. Ik lees bij het eten dus de krant of leuke reclamefolders. Of een van mijn oude boeken, want ik ben best wel een knoeipot, vaak ben ik al gekleurd door het fiks roeren in tomatensausjes. Maar een nieuw boek onder de vetvlekken, nee, dat maar niet.
Ik had ze al allemaal uit de bieb gelezen, maar ben al wel weer in De vrijdagavondvriendinnenclub bezig, echte hardcore chicklit.
Ik kan ook echt genieten van al mijn oude breiboekjes, die zijn me toch al beduimeld en verfrommeld!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2008 om 19:00
Goed gescoord Magtelt!
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5829
Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2008 om 19:21

GEWELDIG IK ZIE HET HELEMAAL VOOR ME.

RENATE
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2008 om 20:12

Hoi Magtelt,

Hoe leuk... ik vind het ook altijd speciaal als je boekenkast aangevuld wordt... zelf had ik deze week een enorme meevaller. De buurvrouw van mijn broer heeft niet veel interesse meer in haakwerk... en ik had zo'n zeepzwaantje voor haar gehaakt, was ze zo tevreden mee, dat ik zeker een stuk of tien haakboeken van haar gekregen heb.  Er zitten echte chique oudere boeken tussen... dus ik ook weer héél tevreden.

 

Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2008 om 12:53
Wat fijn, hè Rita, jij bent blij met de haakboeken en de buuv van je broer heeft weer wat ruimte in haar kast en een mooi zwaantje.
Vorig jaar heb ik een heleboel prentenboekjes en spellen van zolder gehaald en twee buurvrouwen laten uitzoeken, één heeft drie oppaspeuters, de ander een dochter van (nu) 4, en allebei niet zo heel veel geld. We konden ook nog een poppenhuis, een pakhuis en het E10 wegsysteem aan ze kwijt. Ik kan al mijn wol nu op zolder opbergen, zó dat ik er wel goed bij kan, en zij hadden een heleboel vermaak voor de kindjes. Heerlijk zo'n win/win situatie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nouk View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 27 Juni 2008
Status: Offline
Points: 64
Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2008 om 15:07
Ik hd een zelfde soort "mazzeltje". De schoonmoeder van mn werkster was overleden en er waren heel veel haakboekjes bij. De breiboeken had ze zelf ingepikt , de haakboeken mocht ik hebben!!
Back to Top
Houtdraakje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 716
Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2008 om 16:41

Goedzo Magtelt,

lekker he, zo es een keer jezelf verwennen

Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2008 om 18:48
Ik was ook zo blij als een kind met mijn knoopjes. Ik heb ze op een dienblad gestort en gesorteerd op kleur, toen de oude knopendoos gestort en ook gesorteerd. Ik speelde in mijn prille jeugd altijd met de knopendoos van mijn moeder, dat was net een schatkist.
En morgen ga ik, weer of geen weer, naar de kofferbakverkoop. Dan staat er een rij auto's langs het kanaal eventueel met aanhangers en verkooptafels en dat wordt heerlijk snuffelen. Vorig jaar was de buit haakboekjes, Annie Schmidtboeken en het starwarspoppetje van kleine Annakin Skywalker.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2008 om 21:12

Hoi Magtelt,

Je vertelt zoveel voor mij herkenbare dingen... de knopendoos van mijn moeder was ook voor mij een soort schatkist ! Urenlang kon ik alle zelfde knoopjes uitzoeken om ze dan uiteindelijk allemaal weer samen te stoppen in één doos !!!  !!

Véél plezier morgen met de kofferbakverkoop (wat een leuk woord, iets wat wij in België niet kennen), en een goede vangst !!!

 

Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2008 om 12:56
Yippie, boekjes over linkshandig haken en breien, komt altijd van pas als mijn rechterhand niet meer wil, 8 Carmiggelts, een Henri Knap, dunne breinaalden nr 2,5, die veel rechter zijn dan mijn oude, bollen wol, 2 Famosapoppen, twee armbandjes, piepkleine roze bloemenknoopjes en als klapper : De Spin Sebastiaan, van Annie M.G. Schmidt. Die laatste, uit 1951, had ik uit mijn jeugd, helemaal stukgelezen en -voorgelezen, en nu heb ik een heel redelijk exemplaar met mooie rug voor 50 eurocentjes!!! De term kofferbakverkoop bestaat hier ook nog niet zo lang. Een vereniging die hupltransporten voor Oost-Europa verzorgt pacht een stuk van het Apeldoorns kanaal en daar parkeren mensen dan, al of niet met aanhanger/caravan om hun spulletjes aan de man te brengen. Ze betalen € 16,- per auto en € 35 voor auto met aanhanger. Vandaag was het weer er net goed voor, niet te warm of koud, en droog. Het is iets van 3 of 4 km, ik heb er ruim twee uur rondgehangen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2008 om 16:44

hoi Magtelt,

Als ik je  opsomming lees, denk ik dat je weer al eens in de zevende hemel bent met je aankopen... kan eigenlijk best leuk zijn zoiets.

 

Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2008 om 17:59
Ik had twee tassen bij me en mijn armen werden steeds langer door al die boeken, maar ik was zo tevreden. Mijn ouders lazen Het Parool en daar schreef Simon Carmiggelt columns in, die later gebundeld werden. Bij de verdeling van de erfenis, deelden mijn kleine broertje (nu 55) en ik die boekjes heel eerlijk in tweeën. Maar nu ben ik de boel aan het completeren. Henri Knap en Annie Schmidt schreven ook in Het Parool, dus ik ben feitelijk mijn jeugd aan het terugkopen. En die poppen hebben alleen een bloesje aan en blote billen, dus die schreeuwen om kleertjes en als ze die hebben, mogen ze naar de Kerstmarkt in Putte. Boffen ze even!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2008 om 07:19
Leuk als je dingen uit je kindertijd terug op de kop kunt tikken... en de poppen zullen wel met open armen ontvangen worden door Chrisje... dus al met al een geslaagde strooptocht !!!
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2008 om 16:21
Vandaag was het weer raak. Ik zou de boeken van de quiltclub ophalen, die ze donderdag nog niet hadden. Tja en het was markt. En hééél toevallig had ik een lijstje in mijn tas van jurken en bloesjes die ik uit dat nieuwe Burdablad wilde maken. En toen ik de stofjes binnenhad, snuffelde ik nog even bij een kraam met couponnetjes voor eventuele poppenkleren, en daar lagen twee lappen vol met poezen, die kon ik echt niet laten liggen, en een blauw gedessineerde lap, leuk voor poppen maar ook groot genoeg om nog een bloesje voor mij uit te halen. En bij de boekwinkel lag een Sandra kids met o.a. een poncho en topjes met omslagdoekjes, en een nieuwe Haaktrends. Ga je niet op vakantie, geef je toch geld uit. Ik weet nog niet wat ik met de poezenlappen ga doen, misschien tassen, of applicaties met dubbelzijdig vlieseline. Knopen en garens heb ik genoeg, de jurk komt op € 8, en de 2 bloesjes samen op € 4, dus het valt al met al nog mee.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2008 om 19:29
Ja, ik vind ook, zelfs al ga je niet op vakantie, dat vakantie de periode is om jezelf en anderen eens extra te verwennen... en dan eens iets te kopen wat je echt graag wil. Mijn man zegt dan altijd.. och als je maar je plezier ermee hebt, dus....
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2008 om 19:42
De mijne ook, daarom protesteer ik maar niet te hard als hij 10 verschillende versies van een en hetzelfde Kuifje album wil hebben. Dat is zijn passie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2008 om 00:40

He, wat zou ik graag even in jullie oude haakboekjes mee willen snuffelen!

Bij mij in de buurt is niemand die aan de opruim is. Jammmmmmer!

Groetjes,

Judy

groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2008 om 06:38

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

De mijne ook, daarom protesteer ik maar niet te hard als hij 10 verschillende versies van een en hetzelfde Kuifje album wil hebben. Dat is zijn passie.

Zo zie je maar :

 "ieder diertje

zijn pleziertje".

    

Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.813 seconden.
Lang Yarns