Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotentoe up sokken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: toe up sokken
    Posted: 04 April 2010 om 19:19

pas het boekje besteld over sokken vanaf de teen breien, ik wil het eens gaan proberen, maar als ik het zo bekijk ziet het er erg ingewikkeld uit.
wie heeft het al eens geprobeerd en kan mij vertellen of het inderdaad zo ingewikkeld is.
Het is natuurlijk gewoon een kwestie van beginnen en zien hoe ver ik kom en hier aankloppen als ik er niet uitkom :)

Back to Top
breijoke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 04 April 2010 om 19:59
Ik moet er ook nog aan beginnen, vind het ook ingewikkeld, misschien lijkt het moeilijker dan het is
Back to Top
seat67 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 04 April 2010 om 20:26
Ik ben het nu toevallig ook net aan het leren..Ik ben met 2 sokken op een rondbreinaald bezig en net van 1 de hiel begonnen...maar of ik het echt nog eens ga voltooien...best moeilijk ja...
ik heb wel iemand in de buurt die me kan helpen maar die zie ik niet elke dag..pas donderdag weer...
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 04 April 2010 om 20:49

ik heb de opzet geprobeerd, met 2 naaldejes met die lussen, eerst de steken ( lussen) van het ene naaldje, uitkijken dat die van de andere er niet afglijden, dan draaien en de andere lussen breien en die 8 steken over de 4 naaldjes verdelen en dan meerderen tot 16,

ging niet echt lekker, dus maar weer uitgehaald,

denk dat ik maar eerst weer eens op de ouderwetse manier een paar ga breiene :) dat heb ik nu door

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 April 2010 om 09:35
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar ik vond het niks ; veel te veel gepriegel; Aan het eind minderen voor de teen is veel makkelijker, dus ik begin liever met de boord.

Er is echter een uitzondering : als ik kousen wil breien die zo lang mogelijk zijn, en ik bijna geen garen wil overhouden, DAN brei ik ze vanaf de teen. Twee tegelijk ook nog trouwens. Dan kun je gewoon door en door en doorgaan, tot een van  je twee bollen vrijwel op is. Wel op tijd met het boordje beginnen dan, maar dat komt niet op een toer, en het formaat bolletje kun je wel ongeveer inschatten.

En voor de rest : lekker vanaf de boord breien. Je kunt voor beide methodes precies dezelfde patronen gebruiken.
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 05 April 2010 om 12:08

dat wa sook mijn 1e reactie wat een gepriegel....

misschien is die nethode met 2 rondbreinaalden een handigere methode, maar dan wil ik het eerst eens zien, en dan niet op een filmpje of foto's, maar dat het voorgedaan wordt, dat werkt bij mij toch nog het beste.

ik denk dat ik het voorlopig maar bij de ouderwetse methode houod :)

Back to Top
breivrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 05 April 2010 om 13:21
Bij de sokken vanaf de teen is t wel gemakkelijk met de Judy cast on methode deze staat ergens op you tube ik zou je wel willen helpen maar mijn comp. is vorige week gecrast ben dus veel bestanden kwijt.T is niet zo moeilijk als het lijkt.gewoon doen wat er staat dan komt het wel goed.Ik persoonlijk vind het leuker vanaf de teen het gaat sneller vindt ik.
groetjes hilda
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns