Toer sluiten met halve vaste |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Yobsje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1408 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21 Oktober 2012 om 00:05 |
Ik ben baby slofjes aan het haken, maar ik heb alles al meerdere keren uitgehaald, omdat het niet klopt. Volgens mij ligt dat aan mijzelf en niet aan het patroon hoor. De zool is wel gelukt, daarna motet je vaten haken in de achterste luiden en uitkomen op 46 steken. De volgende 3 toeren is ook 46 vasten. Alle toeren motet je sluiten met een halve vaste en beginnen met 1 losse. Daarna komt mijn probleem: 1 l, 3 v, (2v samenhaken, 1v) 8 keer, 19 l, 1 hv. Volgende toer: 1 l, 3 v, (2v samenhaken) 8 keer, 19 v, 1hv.
Daar heb ik een probleem, mijn haakwerk verspringt, waardoor de neus van het slofje helemaal scheef wordt. Kan ik het verspringen vermijden of moet ik de eerste 3 vasten van de toer aanpassen? |
|
Groet,
Yobsje |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
je bent toch niet een slofje van Tjeempie aan het haken?
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Haakmutz ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 11 Oktober 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 30 |
Maak je de eerste vaste in de zelfde steek als je losse? Als je dat niet doet, verspringt het inderdaad.
|
|
![]() |
|
Yobsje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1408 |
Lydia, ik weet niet wat de sloffen van Tjeempie zijn.
Haakmutz, daardoor gaat het dus steeds fout, ik haakte de eerste vaste inderdaad niet in dezelfde steek als de eerste losse. Heel erg bedankt, ik ga morgen (nou ja, vandaag) op de "goede" manier aan de slag. |
|
Groet,
Yobsje |
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Ik had hier ook moeite mee. Ik doe nu 1 vaste, dan doe ik daar gelijk een hulpdraadje door en dan verder haken. En dan weet ik in welk lusje ik mijn toer moet sluiten !
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |