Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHet pootjesprobleem..

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Het pootjesprobleem..
    Posted: 25 September 2009 om 01:24
Wie kent dit probleem ook? Je begint vol goede moed met het lijfje, het kopje, het staartje, het snuitje.. En dan begint het! Twee oortjes, twee beentjes, twee armpjes. Hopeloos! Vervolgens verdwijnt hij dus even op de plank en krijgt nooit zijn beentjes...

Wie heeft ook moeite al die saaie pootjes te maken en hoe pakken jullie het aan? in welke volgorde werken jullie meestal? Begin je bij het lijfje of pak je het heel anders aan? :-) Maak je eerst alle onderdeeltjes en zet je dan in elkaar, of kan je het niet weerstaan die neus snel op het koppie te plakken en de oren eraan te zetten, nog voor het lijfje af is??
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 06:52
Hahaha, ooooh,wat ontzettend herkenbaar.
En ja, ik ben een pootjes-verdeler. Ik begin altijd met de kop. Dan een pootje. Dan het lijf, Dan nog een pootje. Dan maak ik de kop af (snuit, oren), en nog een pootje, dan zet ik de kop en de andere pootjes aan het lijf, eventueel de staart (maar die is vak net zo saai) en dan het laatste pootje.

Vier pootjes achter elkaar (vooral als het van die lange zijn over weinig steken, zoals bij die Amineko) is me gewoon te saai.
Soms wil dat niet met het patroon, dan is het gewoon effe een klein stukje doorzetten.  Zoveel werk zijn de pootjes nu ook niet (meer), en hij is pas leuk als=ie af is. Gewoon effe een lekker muziekje of kletsprogramma er bij op, en voor je het weet is het klaar.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 08:10
Goed idee van Marleen, dat ik zoiets nu ook niet zelf kan bedenken. ik zit ook altijd zo met pootjes in mijn maag. Hier struikelen mijn popjes ook vaak op (vind je het gek zo zonder pootjes is het moeilijk lopen). 
odette
Back to Top
Tinkerbel View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 09:16

Voor mij geldt hetzelfde, maar mijn ervaring is dat de pootjes (of armpjes) dan nog wel eens verschillend uit kunnen vallen dus daarom haak ik ze toch het liefst achter elkaar (wordt ook in de boeken vaak geadviseerd trouwens ). De ene dag haak ik soms iets strakker (of losser) dan de andere  Ik begin eigenlijk altijd met het hoofd en maak die helemaal af met oren, ogen, borduursels enz. Dan 2 armpjes achter elkaar, dan het lijf en dan 2 beentjes ook achter elkaar en dan volgt het in elkaar naaien (wat nog wel eens blijft liggen) 

Groetjes
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 09:30
pootjes geen probleem, wel het in elkaar zetten
Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 09:56
vind in elkaar zetten het vervelenste werkje, maar ik begin niet aan een nieuw werkje voordat het andere af is
quality=
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 10:14
ben al eens begonnen met de pootjes, twee aan twee, heb ook een pootjesprobleem, hihi!
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 10:46

Wat herkenbaar, ben met een ooievaar bezig: lijf is af, moest nog aan de poten beginnen maar inderdaad zoooooo saai! Vanochtend in ieder geval al een klein stukje gedaan, wil ze persé af hebben vandaag en ga dan aan de vleugels beginnen. Denk dat ik dit zondag meeneem naar Renate, want ik heb ook nog advies nodig voor de luier die de ooievaar gaat vasthouden. Misschien heeft iemand nog een witte servet of zo die ik daarvoor kan gebruiken (of een ander idee, want die gehaakte vind ik veel te stijf).

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 11:10
Heel herkenbaar, hoofd en lijf had ik al snel af en ben voor mijn gevoel al weken (2dagen) met de pootjes bezig.
Wat ik wel fijn vind, voor zover dat kan of telkens draadjes af te hechten. Dat scheelt later weer. Mijn eerste project had zoveel draadjes om af te hechten dat ik er gek van werd. (is wel weer goed gekomen )

Maar ik heb het laatste pootje nu bijna af pffffffffffffffffff
Back to Top
*Ina* View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 11:13
ik begin met het hoofd dan het lichaam en daarna de pootjes en armpjes vind ook het in elkaar zetten het vervelenste
Groetjes Ina
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 11:21

Ik volg altijd heel netjes de volgorde van het patroon,zet dan meteen iets in elkaar als het kan,maar die poten,oren en armen,zijn en blijven vervelend.

vooral al het van die rechte zijn,als je wat moet minderen en meerderen ,scheelt het al een stuk.

Idem voor mouwen,die brei ik meestal apart,omdat ik de maten nog al eens moet aanpassen.

wat doen we onszelf eigenlijk toch aan?

Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 11:27
Ik haak of brei eigenlijk altijd in de volgorde van de beschrijving. Maar ik begin meestal tussendoor al met in elkaar zetten. Zo heel af en toe maak ik eerst alle delen en zet het poppetje daarna pas in elkaar.
Groetjes Teunie
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 12:18
.....zeiden ze toen ik tegen 56 muizenpootjes aan het aanhikken was.....
Het is wel vaak gewoon een kwestie van doen, als je er eenmaal weer mee bezig bent, gaat het wel weer, maar dat weer oppakken. Ben nu wel een aardig eind, maar ze moeten ook in elkaar.

Het is wel zo dat als ik dan met iets anders begin dat ik dat dan wel in een keer afmaak.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 12:24
Wat twee aan twee kan, zet ik samen op de pennen, als pootjes voor en achter gelijk zijn, met zijn vieren. Ik heb wel een hekel aan losse draadjes wegwerken en in elkaar zetten. Ik zou wel een handwerkpartner willen hebben die niet graag breit en haakt, maar dol is op afhechten en aannaaien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Butterfly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 12:25
Ik heb met de octopus even wat moeitje gehad, 8 tentakels en dat prutwerk. Ik heb het achterelkaar gedaan.
Maar het in elkaar zetten en af werken daar heb ik een hekel aan, maar mijn zet is om niet aan een nieuw haakwerk te beginnen.

@Josl: Kan je de doek niet haken met een filetnetwerk of met alleen met stokjes of anders met dubbelstokje?
Groetjes Carla.

Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 16:02
Ow dat gepruts met in elkaar zetten vind ik heerlijk.. Goed kijken waar ieder onderdeeltje moet, zo aanhechten dat het niet te zien is waar de draadjes zitten, beetje versieren, ja heel leuk! :-)

Nou toch straks maar eens beginnen aan de pootjes, als ze af zijn denk ik vast, waar heb ik over gezeurd..
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 19:52
Ik volg ook altijd het patroon, dus meestal beginnen met de grootste stukken...geeft moed, al de rest is vanaf nu kleiner en sneller te maken ....

Tinkerbel en Magtelt : jullie hebben niet 100 maar 200 pct gelijk.

Bij haken moet je de gelijke delen onmiddellijk na elkaar maken voor de mooiste resultaten, kwestie van zo veel mogelijk gelijkmatige steken te hebben. De ene dag is de andere dag niet en vooral als je last begint te krijgen in je handen of polsen zie je heel snel het verschil. Veel werk en lelijk resultaat : hatelijk !
Bij breien heb je inderdaad het voordeel dat je 2 poten, resp. 4, tegelijk kunt breien. Dus gelijke steken en bovendien het allerbelangrijkste : evenveel naalden........en heel wat minder telwerk.

Nadine     
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 20:14
Het maken van kleine of grote delen is niets. Het geheel ineen naaien!!!!!!!!!    Zou ik een slaafje voor moeten hebben.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 20:17
Originally posted by inge.v inge.v wrote:

Het maken van kleine of grote delen is niets. Het geheel ineen naaien!!!!!!!!!    Zou ik een slaafje voor moeten hebben.

Volledig mee eens .....willen we het slaafje delen ? 's Morgens bij jou en 's namiddags bij mij ?

Nadine 
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 om 20:27
Dat is nog eens een idee!!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns