Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenverzenden zó hoog??? Schrijfkind..

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: verzenden zó hoog??? Schrijfkind..
    Posted: 17 Februari 2010 om 11:51

Hallo allemaal, jullie horen momenteel niet zo veel van me, omdat ik voorhoofdholte ontsteking heb.. :-(
Ik was dus net wel even naar het postkantoor geweest, omdat ik een kaartje wou versturen naar Sri Lanka, maar normaal betaal ik daar 1,90 voor, dus ik wil alvast de 2 euro munt pakken, zegt die meneer: 5,70.
Nou 5,70 voor een kaartje + een schriftje? Dat vond ik wel heel hoog.. Omdat het net meer dan 100 gram was, betaal je dan 5,70..!
Ik heb het maar mee naar huis genomen, en ga er dan nog wat andere dingetjes in doen, aangezien het 100 tot 250 gram is voor 5,70, dus wil ik wel gebruik maken van de andere 150 gram!!
Hoe doen andere hobbydoosjes met een schrijfkind dit? Ik vind het namelijk nogal wat dat het verzenden van het schrift vele malen hoger is dan de nieuwprijs van een schriftje. En aangezien ze in Sri Lanka meer kunnen met geld dan hier, zou ik haast het houden bij kaartjes en extra geld per maand storten oid, omdat ik denk dat ze dan veel meer aan dat geld heeft? Wie weet een beetje hoe dit zit??

Liefs!

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2010 om 13:08

Ik heb geen idee hoe je dat het beste kunt doen. maar je zou in de winkel kunnen kijken voor een schriftje met net wat minder bladeren. misschien kom je dan net onder de 100 gram uit.

of nu gelijk 2 schriften invoegen. dan kom je op ong. 200 gram.

Back to Top
saskia welmoed View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2010 om 13:26

Hoi,

Ik heb een meisje in de Oekraine financieel geadopteerd. Dingen die ik wel eens bij een envelop in stop:

stickervel, leuk zakdoekje, boekenlegger,haarspeldjes,broche,notitieblokje,sjaaltje,haar band  enz.

Op een gegeven moment krijg je er wel oog voor, wat is licht en leuk.

groeten,

Saskia

Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2010 om 14:22

Esther, ja dat is misschien wel een idee, :-)

Saskia, via wat doe jij dat? Dat schrijven met een kindje uit Oekraine? :-)

liefs

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2010 om 15:26

Ik stuur alijd hele lichte dingetjes mee,boekenlegger,haarspeldjes of wat stickertjes.

5.70 voor een schriftje is wel veel.

Back to Top
saskia welmoed View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2010 om 18:52

Hoi,

Om de volgende reden hebbben wij een kind in de Oekraine financieel geadopteerd. Mijn beide dochters waren tegelijk zwanger en nu zijn we al ruim een jaar trotse en blije grootouders van Levi en Lieke. Zij zijn geboren in een warm nest in een welvarend land. Wij wilden er nog wel een derde kleinkind bij voor wie dit niet zo vanzelfsprekend is. Vandaar dat we via stichting Dorcas een meisje van 7 jaar uit de Oekraine maandelijks  steunen. Hierdoor krijgt zij de kans om naar school te gaan, en ook het arme gezin waar ze uit komt krijgt support.

Omdat onze beide dochters nog maar één oma hebben, (de andere grootouders zijn al lang geleden overleden) hebben we een paar jaar geleden een granny (oma) geadopteerd via dezelfde stichting. Onze oude dag is goed geregeld, die van haar ziet er nu ook wat rooskleuriger uit.

Maandelijks sturen we beide een briefje of een kaart met zo nu en dan een klein presentje er bij in.

groeten,

Saskia

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2010 om 19:11
Caelum, je kunt thuis al de porto checken met een huishoudweegschaal en dan op de site van TNT kijken. Bij google "posttarieven" intikken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2010 om 21:08
Hoi Magtelt, daar kwam ik ook achter!! Schrok er echt van dat dat zoveel verschilt, hahaha. Dus dan ook maar optimaal gebruik maken van het gewicht :-)

Corry, ja ik denk dat ik dan ook beter geen schriftje mee kan sturen, ik wou eigenlijk binnenkort ook een leesboekje naar haar sturen, een engels leesboekje dat lijkt me leuk, dan kan ze oefenen met lezen en engels, maar ik denk dat ik ga vragen aan de contactpersonen of ze het voor me mee willen nemen. Dan weet ik zeker dat het goed komt .

Saskia, ik vind het echt super wat jij doet zeg!!! En vooral ook die oma's, want ja, aan kinderen proberen mensen altijd wel te denken, maar oudere mensen hebben het extra moeilijk, en helemaal zonder goede voorziening voor de oude dag, heel fijn dat zij zo toch wat minder zorgen hebben. Vind het echt super van je!!
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2010 om 09:22
Originally posted by saskia welmoed saskia welmoed wrote:

Hoi,

Ik heb een meisje in de Oekraine financieel geadopteerd. Dingen die ik wel eens bij een envelop in stop:

stickervel, leuk zakdoekje, boekenlegger,haarspeldjes,broche,notitieblokje,sjaaltje,haar band  enz.

Op een gegeven moment krijg je er wel oog voor, wat is licht en leuk.

groeten,

Saskia

helemaal waar! je krijgt er oog voor, hihi!  ik stuur met verjaardag of kerst iets "zwaarders" op maar verder dus ook de lichte dingetjes! in belgie mag je pakje tot 350gr wegen voor dit tarief, dus dat is toch al iets meer. verder kijk ik ook naar de waarde of het daar misschien veel minder kost. Een shirtje is bijvoorbeeld lichter dan een schriftje enz...

Tof initiatief, saskia!!!!!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2010 om 14:16
Misschien kun je zelf een boekje samenstellen op dun licht papier, dat is nog persoonlijker.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2010 om 18:11

Jaren een foster parent kind gehad maar nu niet meer. Goed van jullie. Ik steun heel veel kinderen via andere organisaties.  

Ik weet ook niet meer wat iets opsturen kostte, soms is het duur idd, goed kijken wat je max. kan opsturen.

Sterkte met je voorhoofdsholteontsteking(mooi woord voor gagje)

All you need is love.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns