|
Reageer
|
| Autheur | |
creaans
Hobbyguru
Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Onderwerp: babydekentje Ripple techniek (zigzag)Posted: 04 Mei 2010 om 12:17 |
|
Hallo Allemaal,
Ripple techniek is (zigzag) haken. Ik geef jullie het patroon, het is heel makkelijk om te doen.Je kan ook een kussen op deze manier maken. Je kunt elke nummer van haaknaald gebruiken. Ik gebruikte haaknaald nr.5, haakte het met 2 of 3 dunne draden tegelijk. (dan is het dikker en warmer) Haak een ketting van losse van 82 cm, je houd dan misschien wat steken over, die je dan weer weg kan halen. Maar beter te veel als te kort steken. Haak in stokjes, de 1e in de 3e losse, haak nog 2 stokjes, *2 x 2 stokjes samenhaken, 4 stokjes, 2 stokjes in 1 stokje (2 x), 4 stokjes * herhaal dit., aan het eind 3 stokjes,keer met 2 losse. De minderingen en meerderingen moet boven elkaar. Herhaal deze toer, tot 95 cm, ik doe elke 2 toeren een andere kleur, maar kan ook na 1 toer hoor. Houd de afwerkdraden boven toer en haak ze gelijk mee vast, 4 of 5 steken, scheelt later afwerken. Op het patroontje hierboven doen ze 6 stokjes aan het begin en einde, kan ook. Veel succes Kijk voor meer uitleg hier |
|
![]() |
|
Gamble82
Duizendpoot
Lid sinds: 02 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 186 |
Posted: 04 Mei 2010 om 13:10 |
|
Geweldig! Dankjewel, ik ga morgen meteen aan de slag ermee! Vandaag nog te druk met vlindertjes maken voor de klamboe van dochterlief. Met deze techniek een sprei erbij haken en dan is haar nieuwe kamertje echt af.
|
|
![]() |
|
saskia welmoed
Hobbywonder
Lid sinds: 01 September 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 399 |
Posted: 04 Mei 2010 om 14:25 |
|
Hoi Creaans, Bedankt voor de uitleg ! groeten, Saskia |
|
![]() |
|
gupwup
Newbie
Lid sinds: 03 Februari 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
Posted: 04 Mei 2010 om 15:38 |
|
Hoi Hoi Ga het vandeweek proberen .Het ziet er tenminste niet echt moeilijk uit maar echt heel mooi. Bedankt voor het patroon. Hanneke |
|
![]() |
|
Eeyore82
Hobbyguru
Lid sinds: 03 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2002 |
Posted: 05 Mei 2010 om 10:51 |
|
Hoi Creaans,
Bedankt voor de uitleg! Had op Ravelry een ronde gezien, maar ik vond het er zo ingewikkeld uit zien dat ik zo verder geklikt had. Het leek me leuk voor in de box (wij hebben dus een ronde). Ga me er nu binnenkort aan wagen. Groetjes Marije |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Posted: 05 Mei 2010 om 12:51 |
|
En voor wie moeite heeft met het uittellen van de opzetlossen: die kun je met een aparte bol haken, dan kun je later uithalen of bijhaken wat teveel of te weinig is.
|
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Annemaries
Duizendpoot
Posted: 05 Mei 2010 om 17:13 |
|
He wat leuk! Toevallig heb ik van de week gezocht hoe je dat moet maken maar ik kon het niet vinden. Bedankt!!
|
|
|
Annemariesbreiblog.blogspot.com
|
|
![]() |
|
Koningsdochter
Hobbyguru
Posted: 05 Mei 2010 om 21:24 |
|
Iets om zeker te onthouden. Bedankt Creaans!! |
|
|
Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt! |
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |