|
Reageer ![]() |
Autheur | |
mvzu ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 26 Juni 2010 Status: Offline Points: 28 |
![]() Posted: 05 Juli 2010 om 20:58 |
Hi allemaal, Ik ga morgen naar de markt, maar vond deze wol net online. Denken jullie dat dat mogelijk is en leuk kan worden?
|
|
![]() |
|
muis28 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2011 |
![]() |
Je zou hem met dubbele draad kunnen haken en dan toch gewoon haaknaald nr 6 gebruiken.
|
|
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte
Saskia |
|
![]() |
|
![]() |
Maak ik het mezelf dan niet onnodig moeilijk hihi. Het is namelijk het 1e wat ik maak. |
|
![]() |
|
catharina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4453 |
![]() |
Of je haakt de tas volgens patroon ( ook omdat het je eerste keer is) en wordt de tas gewoon kleiner.
|
|
Groetjes Catharina
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Oja, dat kan natuurlijk ook! Dan ook gewoon de haaknaald gebruiken die aangegeven staat bij de wol. Heb nl wél een 3,5 in huis en geen 6. Bedankt en groetjes |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Als het het eerste is dat je gaat maken, zou ik in eerste instantie voor een goedkoop garen kiezen. Werkt dat, dan kun je altijd een duurder garen aanschaffen voor de rest van de tas. Hij lijkt mij trouwens retegaaf in sisaltouw : lekker sterk, precies dik genoeg voor die haaknaald maar wel kl*rewerk om te haken natuurlijk.
Het garen dat je hebt uitgezocht zijn maar heel kleine bolletjes, dus reken maar dat er met een dubbele draad zo een bol op 12 tot 20 (!) in die tas gaat zitten ; dat wordt een kostbaar eerste werkje. Met een dubbele draad zeemanwol of wibrawol (ook polyamide/acryl) ben je dan voor een paar euro klaar. En als je twee verschillende kleuren neemt, staat dat volgens mij heel mooi. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() |
Iedereen raadt mvzu aan om Zeeman of Saskia wol te kopen, maar dat wordt voor haar toch echt wel duurder dan voor ons, omdat ze in Engeland woont.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
purl ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 04 Juli 2010 Locatie: United Kingdom Status: Offline Points: 36 |
![]() |
Hi mvzu,
Leuke tas. Succes. Ik zie dat het een Nederlandse patroon is maar voor het geval je met een Engels patroon aan de gang gaat: er is een verschil tussen de Nederlandse en Engelse maten. Zo is bijv. breinaald 4 (mm, nederlands) gelijk aan de engelse breinaald nr. 8 ('imperial') Groetjes ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hi allemaal, Nou de markt was ook niet zoveel helaas. Dus moet echt op zoek naar wat anders. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() |
Als je de bollen in Engeland gekocht hebt, kunnen het wel inches zijn. De looplengte is van belang omdat elke lus natuurlijk een bepaalde maat heeft, die weer samenhangt met de dikte van de kop van je haaknaald.
Je hebt dus inderdaad 680 meter of de Engelse equivalent daarvan nodig. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |