|
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() Posted: 06 Oktober 2010 om 08:31 |
Hier heb ik er van de week vier van gemaakt, want ze zijn echt zo klaar : een korte, simpele striksjaal (je hoeft niks te strikken trouwens, gewoon het ene eindje door het andere heen halen) met groot effect. Ik heb een bruine gemaakt voor mijn oudste dochter en die heeft ze nu bijna dag en nacht om, en voor mijn jongste heb ik er een gemaakt van supersupersuperzachte knuffelwol (ook bruin) en ook die krijg ik niet lang genoeg meer in handen om op de foto te zetten. Gelukkig heb ik de twee roze nog ;-)
![]() Het (Engelse) patroon voor de sjaal staat HIER , en het is een heel eenvoudig stap-voor-stap-patroon. Voor de niet-engels-breisters echter zal ik he hier even kort vertalen (wat dit is gewon een superproject en een megaleuk kadootje) : Nodig : naald nummer 3.5 (liefst 2 zonder punt en een rondbreinaald, maar met twee gewone naalden en een stekenhouder lukt het - met iets meer moeite- ook wel, en een bolletje zeeman- of wibrawol (meer dan ruim genoeg voor een striksjaal). Zet 3 steken op. Brei 1 toer recht. Gebruik daarbij ALTIJD, door het HELE werk heen de volgende kantsteek : neem elke laatste steek averecht af, met de draad gewoon achter het werk. Keer het werk, en brei de eerste steek recht nadat je de draad van voor naar achter om de rechterkant van het werk onder de naald door hebt geslagen. Nu komen de meerder-toeren : brei de kantsteek, en meerder in of na de volgende rechte steek. Brei de rest van de toer gewoon uit, en neem de laatste averecht af voor de volgende kantsteek. Meerder zo tot je in totaal 24 steken hebt. Brei nu 11 ribbels (22 naalden) recht. Nu komt de 'lus' : Neem een gewone naald (zonder knop is het makkelijks, dan kun je de steken straks gewoon doorschuiven) en een rondbreinaald (of stekenhouder). Neem 1 steek op op de voorste naald, 1 op de achterste naald, om en om, tot op elke naald 12 steken staan in versprongen positie. De achterste 12 doe je even niks mee. De voorste 12 brei je nu 10 pennen 1r 1 av. Breek de draad af. Brei nu het deel op de achterste naald 1 r 1 av. Je hebt nu twee dubbele lapjes, waar straks het andere uiteinde van de sjaal doorheen kan. Nu breien we het weer aan elkaar. Neem weer een extra naald, en zet om en om 1 steek van de voorste en 1 steek van de achterste naald op. Als alle steken weer zijn opgezet, ongeveer 35 (kind) tot 40 (dikke dame) centimeter ribbels breien. Brei daarna de tweede lus op dezelfde manier als hierboven door het werk weer te delen, 2 lapjes boordsteek te breien en weer op 1 naald terug te zetten. Brei weer 11 ribbels (22 toeren recht), en dan gaan we minderen. Maak in de komende steken in elke toer 1 kantsteek, 2 r samenbreien, uitbreien en laatste steek recht afhalen, tot je nog maar drie steken over hebt. Kant deze af, en werk alle draadjes af. Klaar is klara ! Het lange stuk in het midden is net niet zo lang dat het saai wordt, en als je je best doet, brei je in een avond een sjaaltje op deze manier. Leuk voor onder de kerstboom ! |
|
![]() |
|
*kathy* ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2050 |
![]() |
super leuk! jammer dat ik niet breien kan
|
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
![]() |
Heel leuk
|
|
![]() |
|
sassa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5231 |
![]() |
schitterend
![]() |
|
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">
![]() |
|
![]() |
|
Mirj@m ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 25 Mei 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 96 |
![]() |
Ik vind dit ook leuk, en ga het zeker ook maken,als ik iets meer tijd heb. Ben bezig in de tuin met klinkers leggen. Voor degene die niet kunnen breien maar wel een knifty knitter hebben, er is een patroon van een soort gelijke sjaal,die heeft een soort van groot knoopsgat waar je een uiteinde van de sjaal dan doorheen haald. Staat op site van Anke Borgers. Bedankt L33ntje voor dit leuke patroon.
|
|
Groetjes Mirj@m
|
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
![]() |
Heel erg leuk. Ook leuk dat de dames het niet meer uit handen geven
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
![]() |
Wat een grappig ding!!!
|
|
![]() |
|
perle ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Juli 2006 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1575 |
![]() |
Dank je Leentje. heel leuk!!!Perle. |
|
![]() |
|
![]() |
|
ilyani ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Juli 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1192 |
![]() |
wat een leukerd!
|
|
groetjes miranda
|
|
![]() |
|
Frea H. ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
![]() |
Ga ik zeker proberen.Ziet er erg leuk uit.Ook bedankt voor de nederlandse uitleg. groetjes Frea. |
|
![]() |
|
De Bezige Bij ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 16 Januari 2010 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 789 |
![]() |
Bedankt Leentje voor het delen van het patroon
|
|
/1001dbf8efee1.gif[/IMG][/URL]
|
|
![]() |
|
momopoyolo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 01 Oktober 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 640 |
![]() |
Deze bewaar ik. Ik zal toch eens een voorraadje wibra- en/of zeeman garen gaan inslaan. |
|
![]() |
|
nldutchy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
![]() |
Sjeeeeee Leentje, wat een leukerd, lijkt een beetje op het pink ribbon sjaaltje...ik draag nu een soortement zijden sjaal met pink ribbons er op, 2jaar geleden uit Amerika gekregen, maar dit zou ook heel goed kunnen voor deze roze maand, hardstikke leuk, die gaat bij m'n patronen....waar staan die ook weer...oja, her en der ;-)))))
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
![]() |
|
JoJo ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 03 Juli 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1513 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
|
naatje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5829 |
![]() |
![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Tul!p ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 28 Januari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3367 |
![]() |
Heel mooi geworden
![]() ![]() |
|
![]() |
|
TLooman ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Oktober 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1871 |
![]() |
mooooooooooiiiiiiiiiiiiii
![]() |
|
groetjes Thea
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() |
Wow, wat gaaf! Die moet dan maar weer op het lijstje 'ooit nog eens maken'. Oké, dat klinkt alsof het een straf is, zo bedoel ik het niet.
Bedankt voor het vertalen! |
|
![]() |
|
amandel ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 25 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5940 |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
|
|
![]() |
|
Josl ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7221 |
![]() |
Wellicht is dit een ander patroon, maar een poos geleden heb ik er een heleboel gemaakt en inderdaad reuze snel klaar. Let op: reuze verslavend. Groetjes, Joke |
|
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |