Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenDriedubbele overhaling

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Yulsen View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Driedubbele overhaling
    Posted: 27 Oktober 2010 om 12:43
Beste dames,

Ik ben bezig met breien van een muts voor mijn dochter (Breimode voor kinderen van Bergere de France, p.116).

Nu kan ik niet verder doordat ik geen idee heb wat driedubbele overhaling kan betekenen. Ik ben vandaag naar de breiwinkel geweest, daar weten ze ook niet. Ik heb al van alles geprobeerd maar er klopt iets niet. Ik zou graag appreciëren als iemand kan me vertellen wat het eigenlijk is.

Alvast bedankt en sorry voor de fouten, ik ben niet Nederlandstalig.
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2010 om 13:40

Enkele overhaling:

Dit is hetzelfde als een mindering naar links op de goede kant van het werk. Haal een steek recht af, brei de volgende steek recht en haal de afgehaalde steek over de gebreide steek heen met behulp van de linkernaald.

Dubbele overhaling:

Dit is een dubbele mindering naar links op de goede kant van het werk. Haal een steek recht af, brei de volgende 2 steken recht samen en haal de afgehaalde steek over de verkregen steek heen met behulp van de linkernaald.

dus lijkt het mij logisch dat een driedubbele overhaling is :

1 steek afhalen, 3 steken breien en de afgehaalde steek over de 3 gebreide steken halen.

succes

Back to Top
Yulsen View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2010 om 14:14
Originally posted by beppemartha beppemartha wrote:

dus lijkt het mij logisch dat een driedubbele overhaling is :

1 steek afhalen, 3 steken breien en de afgehaalde steek over de 3 gebreide steken halen.

succes

Bedankt voor de reactie! Ik heb het ook geprobeerd maar uiteindelijk waren er nog steeds te veel steken over. Ik denk dat ik weet waar mijn fout zit.

Het staat in het boek:" ..*maak 1 driedubbele overhaling, br. 23 r. st. herhaal 4 maal in tot. van * tot *. Herhaal deze mind. naar elkaar 3 maal om de 4 nld. en 5 maal om de 2 nld. Er resten 13 st. "

Dus als ik de volgende mindering doe om de 4 nld., de afstand tussen de mindering moet ook minder worden, geen 23 st. maar 20? En dan 17? Ik deed steeds 23 steken   Ik ga het opnieuw proberen.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns