strokenrokje |
Reageer ![]() |
Autheur | |
kruimeltje ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 01 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 08 Januari 2011 om 20:23 |
hallo, ik wil van een spijkerbroek een rokje met stroken maken voor mijn kleindochter, iemand enig idee hoe ik dit het beste kan doen??
groetjes Hilly |
|
![]() |
|
diny183 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
knip de benen van de spijkerbroek af, probeer de lengte onder gulp zo lang mogelijk te houden, ( vanaf de kruisnaad) Neem de stof voor de stroken en neem ongeveer 2 x de breedte van het rokje, rimpel de stof door de bovenkant met de grootste steek op de naaimachine, voor de zekerheid kun je de steken 2 x naaien, de onderste draad oppakken en voorzichtig aantrekken, zo komen de rimpels in de stof, de stof op maat rimpelen, telkens even meten aan de onderkant van je rokje. de lengte van de stroken is afhankelijk van wat je zelf mooi vind en hoeveel stroken je er aan wilt maken. Succes |
|
![]() |
|
![]() |
|
kruimeltje ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 01 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dankjewel Diny, ik ga het proberen, als het lukt zal ik een foto plaatsen.
groetjes Hilly |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |