Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ajour breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Vlinder10 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vlinder10 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: ajour breien
    Posted: 16 April 2011 om 17:35

Beste brei-sterren,

ik heb een heel leuk ajour patroon voor een twinset. Op zich is het helemaal geen moeilijk patroon, alleen vergeet je al snel een omslag hier of daar zodra je even bent afgeleid.

Heeft iemand een tip hoe je dit kunt voorkomen, dan wel herstellen? De vergissingen zie je nl. duidelijk terug en zo blijf je aan het uithalen

Het patroon is als volgt:

1e nld. kantsteek * 2 st. re samenbreien, 1 omslag, vanaf * herhalen, kantsteek.

2e en 4e naald: alle st. en omslagen av. breien.

3e nld.: kantsteek, 1 st. re, * 1 omslag, 1 overhaling [1 st. re. afhalen, 1 st. re breien en de afgehaalde steek overhalen], vanaf * herhalen, 1 st. re, kantsteek.

De 1e t/m 4e nld. steeds herhalen.

Het zou fijn zijn als iemand hiervoor een handige oplossing weet, alvast bedankt!

Hartelijke groet!

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2011 om 18:22

helaas,daar is geen trucje voor,gewoon zorgen dat je na iedere overhaling en twee samen een omslag maakt.

Je kunt wel ,op de teruggaande naald,een lusje oppakken,wanneer je merkt,dat je een omslag vergeten bent.

je moet zoveel omslagen maken,dat je het bijna een gewoonte moet maken.

het blijft een kwestie van heel goed opletten.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2011 om 18:23
als je een keer je omslag vergeten bent de tussen lus als omslag gebruiken is misschien een op lossing
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2011 om 19:59
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

als je een keer je omslag vergeten bent de tussen lus als omslag gebruiken is misschien een op lossing

Zo doe ik dat ook Als het een patroon is wat steeds terugkomt in je werkstuk is het makkelijker te herkennen wat je moet doen.
Back to Top
Vlinder10 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vlinder10 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2011 om 21:23
ok, dankjulliewel, ik ga vol goede moed verder, veel groetjes!
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 14:46
Ik ben zo een sjaal bezig ,en er is maar een oplossing altijd goed aanduiden wat je al gedaan hebt en goed bij de pinken blijven
Back to Top
speets View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer speets Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 17:13
Het hoort hier eigenlijk niet thuis, maar er is nóg een oplossing: een breimachine die kant kan breien
Ik heb het vest voor de buurvrouw bijna af, het wordt práchtig, al zeg ik het zelf, en met zo'n machine (met ponskaart) hoef je niet zo héél erg bij de les te blijven. Er is een wereld voor mij opengegaan
Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 17:15

dat kan wel zijn maar nota ' bijhouden is toch ook een grote hulp

groetjes

IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 17:53
Ik heb in de omslagdoek met ajourmiddenstuk twee keer gesmokkeld met een tussendraadje. Het is niet te zien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 18:06

Dat tussenlusje,zie je ook niet echt,het is wel iets kleiner,ik doe dat ook wel eens.

Machine is geen echt handwwerk meer,misschien wel snel en mooier,maar geef mij maar gewoon handwerk.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns