Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenbeschrijving LK150 silver reed

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: beschrijving LK150 silver reed
    Posted: 31 Juli 2007 om 21:42

Ik heb mijn breimachine opnieuw van stal gehaald en het vlot niet echt...

Misschien dat een nederlandse handleiding al zou helpen... Of misschien zelfs iemand die ook deze machine heeft? is een simpel model met één naaldenbed..; Zou dus erg makkelijk moeten zijn, maar voorlopig is het hier nog meer vallen dan opstaan... Ik HEB er ooit mee gewerkt, maar zeer beperkt, omdat ik het toen ook al niet zo'n geweldige machine vond..; Ik had daarvoor eentje van Phildar en daar kon ik veel beter mee overweg...

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2007 om 13:06
..............ik kan je niet helpen...heb er trouwens nooit een gehad............gr.geesje
groetjes geesje
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2007 om 12:19
ik heb er ook nooit 1 gehad maar lijkt me wel erg leuk
groetjes tine
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2007 om 14:19
nooit een machine gehad,moet het met mijn handjes doen!!
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2007 om 17:59

ach... leuk... als ie het doet is het leuk ja, haha! Het lukt ondertussen al iets beter, maar een succesverhaal is het nog niet, hoor..; is ook een heel simpel dingetje met één bed, dus ik maak voorlopig ook hele makkelijke spulletjes... Een paar rechttoerechtaan-tasjes zijn al gelukt, maar een trui of zo???? Ik moet er voorlopig nog niet aan denken...

Maar mijn tasjes-peil is weer behoorlijk aangevuld voor Sri lanka, dus kan ik weer wat meer tijd steken in leukere dingen... (de patroontjes zoeken bijvoorbeeld, hihi!) Toch nog nuttig voor iets, dat ding...

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2007 om 21:21
.Hoi Chrisje, kan je mij iets meer vertellen over tasjes voor Sri Lanka?????????????    gr geesje
groetjes geesje
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2007 om 19:00

hoi geesje, ik maak die tasjes en stuur ze op (of ik ga ook wel eens naar daar als maar is nogal duur, hihi! héééél misschien volgend jaar weer of anders het jaar daarna zeker...)

ik maak gewoon wat in me opkomt eigenlijk... nu ben ik gsm-tasjes aan het haken met klein bijpassend tasje van 15cm op 20cm; die bleken erg gewild daar met laaaange koord er aan van 140cm...

Mijn vriendin in sri lanka doet daar indien nodig een voering in en verkoopt die tasjes op de markt... Het is eigenlijk één van haar inkomsten voor het gezin...

het kost vrij veel om op te sturen, behalve met grote hoeveelheden: dan is het tarief voordeliger... Vaak vragen ze mij of ik het geld voor verzending niet beter geef en niks opstuur... maar dat vind ik niet hetzelfde: dat komt heel anders over, én nu laat ze gelijk ook haar eigen tassen zien en probeert ze die tegelijkertijd te verkopen... Of ik nu een boek koop en lees of dit doe: voor mij een hobby...

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2007 om 20:00
..................ik heb dit gevraagd omdat ik ook veel (kinder) tasjes heb gemaakt van die bling bling-   ik heb ze gevoerd.............dit doe ik ook omdat knufs. moet je opvullen en dat is ook nogal prijzig................kun je wat prijzen noemen van het verzenden?????  ( ik heb al heel veel voor goede doelen gegeven  )
groetjes geesje
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2007 om 11:50

hoi geesje...

er zijn verschillende prijzen..; De kleine spulletjes (verjaardag of kerst) doe ik via de belgische post: dat is 5 euro tot 350gr, wel uitkijken dat mijn envelope zelf niet te groot en zwaar is...

de grotere dozen doe ik via NL (we zitten op de grens: het beste van beide partijen, hé, hihi!) en die zijn: 22euro tot 2kg, 31euro tot 5kg en 52euro tot 10kg. dat is veel, maar heb je al eens een kilo tasjes gezien?

Hoe meer je opstuurt hoe beter het tarief dus... Maar als je echt iets zou willen sturen, dan misschien goedkoper als het via hier zou gaan en mee in een grote doos gaat? Mijn schoonzusje koopt wel eens shirtjes of zo die mee gaan, en alles in één doos is toch weer voordeliger... Hoewel ik die 5 euro voor 350 ook geen slechte prijs vind... maar je moet natuurlijk je verpakking ook weer rekenen, hé... Knuffeltjes zijn inderdaad vrij duur om op te sturen, vond ik dus ook... Doe ik wel af en toe eens als er een "gaatje" over is in de grote doos... Maar tasjes is centjes voor haar mammie, dus... tja, het is altijd afwegen, hé! (letterlijk én figuurlijk!)

Zij maakt nu geborduurde tassen in hardanger (heeft ze via mij via de post geleerd: ik had info op dit forum gevraagd!) en borduren kan ze ook heel goed...

Ik kan haken en breien, en dat kan zij dan weer minder goed...

Nu op dit moment maak ik kindertasjes en gsm-tasjes want die lopen als een trein, zegt ze... gewoon rechthoekige met een "flap" vond ze mooi... Heb net een punnik-machientje aangeschaft, en dat scheelt hééél veel tijd... Gaat goed voor die hengseltjes, want die hebben ze graag erg lang... En als er iets is dat ik nou net niet graag doe, is het die hengseltjes haken, proest... Is dus een goeie oplossing... Mijn pa heeft de hele dag "worstjes" gedraaid met dat ding gisteren, hihi!  Er zijn nu 8 kleine tasjes klaar voor "verzending"...

Ach, we blijven lekker bezig, hé... De knuffels maak ik dus vooral voor verkoop hier zelf op de kerstmarkt en op school enz...

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.844 seconden.
Lang Yarns