Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ajour

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pollewob View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pollewob Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: ajour
    Posted: 31 Mei 2011 om 19:50
ik wil beginnen met een hempje/tuniek voor mijn dochtertje van 6 en daar staat in dat ik 98 losse moet opzetten, en dan moet beginnen met ajour, en ikmoet dan uitkomen op 48 hokjes. Weten jullie hoe ik hier mee kan beginnen?? Alvast bedankt!!
chantal
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2011 om 20:18
Van die 98 lossen zijn de eerste twee gelijk aan één stokje, verder zou je misschien hokjes moeten maken van een stokje en een losse, in dit geval zouden de eerste 3 lossen dan een stokje en een losse betekenen, je doet het eerste stokje dan volgens mij in de 5e losse, dan een losse, een steek overslaan, weer een stokje en dan een losse. Probeer het eens, het zijn niet zoveel steken, dus als het fout gaat met tellen, kun je het zó uithalen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Wolatelier Dian View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wolatelier Dian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2011 om 21:20
Zou je iets meer van de beschrijving willen plaatsen?
Dan wordt het denk ik duidelijker wat er wordt bedoeld in
het patroon.
Wel een leuk idee trouwens zo'n hemdje voor je dochter!

lieve groet,
Betsy
<a rel=nofollow href="http://wolatelier-dian.blogspot.com">Wolatelier DiAn</a>
Back to Top
pollewob View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pollewob Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2011 om 21:22
Bedankt alvast voor jullie reactie ik zal morgen even iets meer typen, moet nu ff rust houden, zit met een gebroken spaakbeenbotje maar kan wel iets haken, hihi, dus ik zla morgen even de rest typen
chantal
Back to Top
Wolatelier Dian View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wolatelier Dian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2011 om 21:40
oei, dat is lastig! Doe je wel voorzichtig??

lieve groet,
Betsy
<a rel=nofollow href="http://wolatelier-dian.blogspot.com">Wolatelier DiAn</a>
Back to Top
pollewob View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pollewob Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 09:28

Originally posted by Wolatelier Dian Wolatelier Dian wrote:

oei, dat is lastig! Doe je wel voorzichtig??

lieve groet,

doe mijn best , maar ik vind stil zitten erg lastig, het zit gelukkig niet in het gips, maar in eht drukverband. Ik zal straks even de rest intypen, doe rustig aan, en af en toe een paar steektjes, zo heb ik toch het idee dat ik iets doe, haha.

Bedankt alvast hoor, ben er ontzettend blij mee en het lijkt me hier erg gezellig. zit ook op een ander forum en die is ook al zo gezellig, dus komt vast goed

chantal
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 12:33
Haken is wel aldoor een draaibeweging, pas maar op.

Ik heb trouwens een heleboel haakpatronen gescand uit verschillende breiboekjes, omdat daar meestal per blad aar één of twee haakdingen in staan. Allemaal voor meisjes. Ik kan ze zó in een mail naar je toesturen, als je wilt. Topjes, jurkjes, poncho's, tasjes voor je kleine prinses.

wat rozengeur.
Back to Top
pollewob View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pollewob Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 15:34

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Haken is wel aldoor een draaibeweging, pas maar op.

Ik heb trouwens een heleboel haakpatronen gescand uit verschillende breiboekjes, omdat daar meestal per blad aar één of twee haakdingen in staan. Allemaal voor meisjes. Ik kan ze zó in een mail naar je toesturen, als je wilt. Topjes, jurkjes, poncho's, tasjes voor je kleine prinses.

Ik pas op hoor, het is moeilijk om stil te zitten maar ik doe rustig aan, ben ook nog niet begonnen hoor, wil niet forceren, dus ben nu lekker aan het lezen, maar ik kan me nu wel even verdiepen in de patroontjes, hihi, en ik sta open voor leuke patronen!!

chantal
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 17:16
Oke, ik ga ze sturen, maar ik houd je in de gaten, niets forceren, je handen moeten nog lang mee.

wat rozengeur.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 18:21
Machteld jij bent toch echt een schat hee zeg.
het is inderdaad zo dat we allen wel toch iets willen doen als we niet
mogen.
Maar zoals Pollewob schrijft dan eens een steekje en dan eens
zo gaat het lukken
een voorspoedige genezing wens ik je toe
IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
pollewob View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pollewob Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 19:38

Magteld ontzettend bedankt!!! En Inge jij ook voor je lieve woorden, en iedereen wil ikheel erg bedanken.

Met jullie woorden kmt  de genezing weer een beetje dichterbij.

chantal
Back to Top
pollewob View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pollewob Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 19:42

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Oke, ik ga ze sturen, maar ik houd je in de gaten, niets forceren, je handen moeten nog lang mee.

KANJER

chantal
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.890 seconden.
Lang Yarns