Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Omrekenvraagje.

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Omrekenvraagje.
    Posted: 29 Juni 2011 om 16:39

Ik wil graag WRAP Nina breien en in het patroon wordt aangegeven 14 bollen (wordt met dubbele draad gebreid) Royal of Saskia wol. deze hebben een looplengte van ong.240 meter.

Ik had hele leuke wol maar waarschijnlijk te weinig. Ben op zoek geweest naar nieuwe wol,gevonden,maar per 100 gram een looplengte van 0.90 meter.Wel voor naalddikte 8,dus ik kan met een enkele draad breien.

Hoeveel bollen heb ik nu nodig? Is het zo dat ik ongeveer 3 bollen met een looplengte van 0.90 meter nodig heb om dezelfde hoeveelheid naalden te kunnen breien als 1 bol van 240 meter ?

Ik hoor graag een reactie want dan heb ik ontzettend veel bollen wol nodig en moet ik bij diverse winkels gaan shoppen voor de aantallen.

groetjes Frea.

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2011 om 17:02

14 bollen met een looplengte van 240 meter met een dubbele draad dus je zou nu 7 x 240 meter=  1680 meter nodig hebben.

Op de nieuwe bol zit neem ik aan 90 meter (0,90meter is erg weinig .....) dus:
1680:90=ongevver 19 bollen ..... dat is nogal wat!

http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2011 om 17:18

Sorry,je hebt helemaal gelijk moet zijn 90 meter.

Oké. In Naaldwijk hadden ze er 8,die heb ik gekocht.Nu nog 12 bollen scoren.Moet wel lukken.In Delft hadden ze er nog ongeveer 20.

groetjes Frea.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.688 seconden.
Lang Yarns