Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

daar is ze weer

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
juud23 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer juud23 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: daar is ze weer
    Posted: 27 Juli 2011 om 18:46

Een paar dagen geleden hebben een aantal van jullie me enorm goed geholpen met het breien - en voor steken minderen - van de hals.

Terwijl ik lekker bezig was met de 30 steken in het midden, bedacht ik me dat ik ook al voor de armsgaten steken had moeten doen hahaha Ik ben lekker bezig.

Dus weer uitgehaald - ja dat kan ik ondertussen goed !

Nu ben ik bij het stuk waar ik de armsgaten moet gaan minderen en heb een vraag;

Ik moet in 1 naald aan het begin en einde 2 steken minderen, ik ben in mijn breiboek met tips gaan kijken en lees dat ik 2 mogelijkheden heb;

- 3 steken samenbreien of

- 1 steek recht afhalen, 2 steken samenbreien en de 1e steek daar overheen halen

Wat is de beste manier???

En vraag twee - gaat dat op deze manier ook goed aan het einde van de pen (het andere armsgat)?

Ik vraag het maar aan jullie, dan zelf te rommelen- voor ik het weer kan gaan uithalen.

Hoop dat jullie met kunnen helpen!

Thnx Juud

Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 19:28

tweede manier, om te beginnen

en het andere armsgat begin je net als bij de hals weer aan het begin van de naald.

Enne uithalen en opnieuw beginnen: daar leer je ook weer van

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 19:42
Ik gebruik de 2de manier ik vind persoonlijk dat mooier maar probeer dan weet je het
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 20:49

je kunt ook 1 afh 1br overhalen 1 breien weer een overhaling maken .

Je kunt dit echter alleen aan het begin van een pen doen . Evenals de methode nr 2 van jou . Als je het gedaan hebt zie je wel waarom het niet aan het eind van een pen kan je zou dan 1 steek op je pen overhouden na een gaatje

succes

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 15:52
Je kunt met de methode van Mutti aan het eind van de naald de 2 steken afhalen terwijl je de draad erdoor weeft, en dan aan de andere kant op die manier steek voor steek breien en overhalen. Dat geldt ook voor meer steken afkanten, dan is je breisel aan beide kanten even lang. Anders heb je altijd een naald verschil in lengte. De doorgeweefde draden vallen weg bij het inzetten van de mouwen.

Bij tricotsteek doe ik dan rechts rechtbreien en overhalen en links (wat dan weer rechts wordt bij het keren van de naald) averechts breien en overhalen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns