Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

continentaal breien met foto op pag 2

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: continentaal breien met foto op pag 2
    Posted: 14 Augustus 2011 om 16:48

Ik heb het ook geleerd. Na heel veel moed verzamelen (ik brei al een jaar gewoon op rondbreinaalden) ben ik filmpjes gaan bestuderen. Eerst wilde ik gewoon door met het project waar ik mee bezig was maar dat werkte niet. Je zag duidelijk verschil tussen het gewone breiwerk en het continentale gedeelte en het werd allemaal rommelig en onregelmatig. Dus de boel uitgehaald en begonnen aan een poppen jurkje. Dat mag wat rommelig zijn vond ik.

Eigenwijs als ik ben ben ik maar meteen recht en averecht tegelijk gaan leren. Ik voelde me net weer dat kleine meisje wat zuchtend en zwetend aan haar eerste broddellapje begon. Maar na een half jurkje liep het al wat soepeler en inmiddels pak ik al automatisch de draad met mijn linkerhand.

Ik merkte dat ik weer gevoeliger op mijn handen begon te worden en wilde eens uit proberen of het zo minder werd. Of het toevallig is of niet. Maar zelfs na een tijdje breien heb ik tot nu toe nog geen last gehad.

Oke, het poppenjurkje verdiend misschien nog geen schoonheidsprijs maar inmiddels heb ik weer nieuwe steken opgezet voor de slaapzak die ik aan het breien was. Maar eerst het jurkje afmaken. Ik ben van het ongeduldige type. Als ik denk dat ik het wel kan heb ik het wel gezien met dat poppenjurkje en wil ik verder met waar ik mee bezig was. Maar Henrike moet nodig nieuwe kleren. Van de week heb ik haar haar gewassen, met heerlijk ruikende zwitsal champoo (voor de zekerheid de luiken maar dicht gedaan. Ze is 60 cm. Als er mensen langs liepen en zagen dat ik haar op de kop in de spoelbak hield belden ze vast de politie om aan te geven dat ik mijn kind aan het verdrinken was.) En ik vind dat ze er nu ook tip top uit mag zien met een mooi nieuw pakje. Als het af is zal ik een foto plaatsen van mijn babypop die inmiddels toch al zo'n 23 jaar oud is. Maar stiekem koester ik nog steeds dezelfde liefde voor haar als in de tijd dat ik haar kreeg.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2011 om 16:54
Ik vind deze van de pop wassen zo echt grappig.
Proficiat dat je hebt doorgezet met de rondbreinaalden.
IK zou het aan iedereen willen aanbevelen.
Het is echt geen toeval hoor dat je minder last hebt.
Het is echt omdat je je armen schouders en rug niet meer opspant om de
naalden onder de arm te houden.
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2011 om 17:02
Goed zeg, dat je doorgezet hebt. Ik voel me nu eigenlijk wel een beetje een dombo, ik krijg het niet voor elkaar.
Ben benieuwd naar de nieuwe kleren van .....Henrike.
Back to Top
Bregit View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bregit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2011 om 18:36
Wat een mooi verhaal, ik kreeg echt wel de slappe lach van het verhaal pop wassen op zijn kop, zag het al helemaal voor me.
Succes met de kleertjes maken voor Henrike.
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tammie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2011 om 18:52
Originally posted by IngeDeV IngeDeV wrote:

Ik vind deze van de pop wassen zo echt
grappig.
Het is echt omdat je je armen schouders en rug niet meer
opspant om de
Groetjes IngeDeV

heb je misschien een link met uitleg daar over?
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2011 om 18:59
Proficiat met het doorzetten
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2011 om 21:04

@Pippie: niets geen dombo. Ik heb ook meerdere keren de brui er aan willen geven. Besloot het wel te leren als ik niet meer gewoon zou kunnen breien over heel veel jaar. En zo heb ik wel meerdere forumleden gehoord. Het is echt niet appeltje-eitje hoor.

@Tammie: Even voor je zoeken:

Hier een linkje van een berichtje van Tinkerbel: http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=15086&KW=c ontinentaal+breien

En van deze filmpjes heb ik het geleerd:

http://www.knittinghelp.com/videos/advanced-techniques

Deze link komt ook van het forum. Ik houd trouwens mijn vinger niet recht vooruit maar gewoon gebogen. Anders vind ik het zo krampachtig breien. Maar ja ik schreef al eerder dat ik een beetje eigenwijs ben.

Nu ga ik vlug nog even verder. Ik vind dat ik het stukje waar ik nu mee bezig ben af moet hebben voor het bedtijd is.

Groetjes, Clara

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2011 om 21:29

Breien jullie allemaal bij "gewoon" breien met de pennen onder je arm ??

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2011 om 09:15

Ik breide met de pennen onder mijn arm. Ongeveer 25 jaar geleden kreeg ik pijn in mijn borst en iets dat leek op een knobbeltje, dus naar de huisarts, ziekenhuis enz. Na alle onderzoeken bleek dat er niets aan de hand was. Ik kreeg echter het advies mee die borst niet teveel te irriteren. De schrik zat er goed in en ben toen gestopt met breien, wat ik heel erg vond. Ik heb nog geprobeerd "Duits"te breien, maar de averechte steken wilden niet lukken. Toen onze kleinzoon 12 jaar geleden geboren werd wilde ik een vestje breien, gewoon klassiek, naald onder de arm. Ik voelde doorlopend wat, vermoedelijk verbeelding, maar ja!! Verleden jaar liep ik tegen een boekje aan waarin breien werd uitgelegd. Ben ik begonnen met de draad in de linkerhand en de pen niet onder de arm met gewone naalden. Het ging redelijk maar natuurlijk lang niet zo snel als normaal. Dit jaar zag ik hier bij de hobbydoos prachtige sjaals in lacetechniek. Ben dus weer begonnen, maar nu met rondbreinaalden. Ik ben ook een van die eigenwijze mensen die niet eens een proeflapje breien maar meteen een sjaal in lace op de pennen zetten. Daar ben ik dus nu mee bezig. Het lukt, maar langzaam. Het lukt mij niet met de wijsvinger zo recht, daar krijg ik kramp van. Ik heb het afgelopen week mijn kleindochter van 10 ook geleerd. Gewoon recht breien kon ze al en ze moest nog averecht leren. Dus dacht ik dat is toch moeilijk dus leer maar meteen continentaal. Die had het rechts breien meteen onder de knie. Het averecht komt met de herfstvakantie. 

Overigens bij mijn laatste borstkankeronderzoek deden ze een beetje lacherig over dat advies van 25 jaar geleden van die borst niet irriteren, dat had er niets mee te maken. Nou ja, voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen. Groetjes en succes, Lida

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 10:50

hee Clara leuk weer ens een berichtje te zien van je op het forum.

Kom je in mijn buurt? er is weer verse bramenjam hoor whahahahahah

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 10:52
Whaha, toch wel grappig om m'n eigen naam terug te zien in je berichtje ;)

Leuk dat je pop hetzelfde heet als ik... Pop en ik zijn bijna even oud ;)
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 17:24
Originally posted by tammie tammie wrote:

Originally posted by IngeDeV IngeDeV wrote:

Ik vind deze van de pop wassen
zo echt
grappig.
Het is echt omdat je je armen schouders en rug niet meer
opspant om de
Groetjes IngeDeV

heb je misschien een link met uitleg daar over?

Als je in dit bericht op de www klikt kom je op Wartysplace terecht,dan
bovenaan Handwerken is ook mijn hobby,fimlpjes van You tube en daar
heb ik er eentje geplaatst,anders gewoon via YouTube
gaan,continentaal breien intypen en je bent er ook.
Groetjes IngedeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 17:40
Bedankt Inge. Deze heb ik al diverse keren gekeken en geoefend. Averecht gaat goed, maar recht is mijn probleem. Ik kan de middelvinger maar niet op zijn plek houden. Heb je nog een tip?
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 19:13
bij mij gaat het ook redelijk goed heb alleen moeite met de draad op spanning houden maar de aanhouder wint........

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2011 om 20:56
Wel interessant, dat verschil tussen continentaal en Engels breien (wat wij "gewoon" noemen). Eigenlijk vind ik het continentaal breien een veel natuurlijker beweging. Ik ben er nog niet toe gekomen om het serieus uit te proberen. Het lijkt me als je op bijvoobeeld pen 8 een trui aan het breien bent dat het wel erg zwaar wordt. Met de pennen onder je armen wordt het gewicht wat opgevangen.  
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2011 om 22:13
Ik heb het ook al eens geprobeerd, maar het wil bij mij nog niet zo goed lukken. Ik zal de beide linken eens gaan proberen, misschien dat ik er dan kom.
Ik houd bij het breien altijd de rechternaald onder mijn arm en de linker zwabbert los
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2011 om 09:55

Bij mij lukt recht wel, maar averecht???? Pffffffffffffffffff

Ik brei wel alles op rondbreinaalden, heen en weer wel te verstaan. Dus dat gaat lekker en vind ik een betere houding dan die lange naalden.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2011 om 09:58
ik heb het ook geprobeerd en het lukt wel maar krijg er pijn van in mijn  linker wijs vinger ik heb daar al een jaar of 20 een peesontsteking die alleen over gaat met rust en dat krijgt die vinger niet op deze manier breien dus ik brei verder op lange pennen .
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2011 om 21:25

Originally posted by monique1974 monique1974 wrote:

ik heb het ook geprobeerd en het lukt wel maar krijg er pijn van in mijn  linker wijs vinger ik heb daar al een jaar of 20 een peesontsteking die alleen over gaat met rust en dat krijgt die vinger niet op deze manier breien dus ik brei verder op lange pennen .

Dat is waar. Je kan van de regen in de drup komen doordat je je hand meer belast. Voor mij is het een oplossing omdat mijn rechterhand eerder klachten vertoond dan de linker. Schrijf ook links dus misschien is ie gewoon meer getraind.

Henrike heeft haar jurk al aan trouwens. Ben nu met een knickerbocker bezig. (kort klein broekje onder de jurk) En een haarband. Voor haar keurig gewassen touw (eh bedoel haar) natuurlijk.

Groetjes, Clara

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2011 om 21:30

Voor Eugenie: Blijf volhouden. Je gaat er zeker komen!

Voor Jips: Inderdaad, op rondbreinaalden gewoon breien scheelt al.

Voor Kamilla: Dat heb ik nog niet geprobeerd. Geen idee precies of dat gaat lukken. Maar heb al wel andere dingen op rondbreinaalden gebreid en nog niet echt gemerkt dat het te zwaar was.

Voor Leonie_y: Zo breit mijn schoonmoeder ook. Grappig dat iedereen een eigen manier van breien heeft.

Groetjes, Clara

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns