help help help!!!!! |
Reageer ![]() |
Autheur | |
monique1974 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 22 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 821 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 11 September 2011 om 20:49 |
hoi hoi ik heb een brei probleem ik moet een armsgat maken en nu staat er dit in het patroonik heb in totaal 83 st opgezet armsgat: kant 4 st .af aan het begin van de volgende 2 nld. dit snap ik wel maar nu komt het : minder aan weerszijde van elke 2e nld 4x1 st.tot er 67 st over zijn. wat moet ik nou doen ? 12 naalden breien en aan elke beginvan een nld een st minderen of wat? gr monique |
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je moet steeds tellen bij welke naald je bent. De eerste naald brei je alle steken, en bij de 2e naald kant je de 1e steek af. Daarna brei je de toer uit en keer je en dan kant je weer de 1e steek af en brei je de naald uit. Eigenlijk doe je dan het afkanten in 2 naalden ipv in die aangegeven 2e naald, maar ik weet niet hoe het anders zou moeten. Daarna begin je weer opnieuw, met 1 naald alles breien, 1 naald de 1e afkanten, keren en weer de 1e afkanten. Dit herhaal je tot je nog 67 steken over hebt.
|
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
![]() |
|
monique1974 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 22 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 821 |
of zou het zo zijn 1e naald gewoon breien de 2e naald aan het begin en aan het eind minderen en dit netzolang tot je er 76 over houd ? |
|
![]() |
|
of zou het zo zijn : op elke naald 2 st minderen tot je er 67 over hebt |
|
![]() |
|
ik weet het al het moet zo Brei 1 steek, brei de volgende 2 steken samen, brei de naald uit tot er nog 3 steken op de linkernaald staan. Brei dan de eerstvolgende 2 steken samen en de laatste steek gewoon recht. Keer het werk, brei de naald gewoon volgens het patroon. Dit herhaal je nog 3 keer. Dan heb je 8 naalden verder gebreid, aan weerszijden 4 x 1 steek geminderd en nog 67 steken over. |
|
![]() |
|
LiaLia ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 07 April 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 3 |
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met de Prym breimolen? zijn er ook patronen voor nodig? |
|
LiaLia
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Monique, is het een voorpand van een trui of van een vest?
Want als je aan weerszijden 2 x 4 steken afkant, heb je al 67 steken op de pen. Of moet je aan één kant een armsgat maken en zijn de minderingen aan weerszijden voor de hals aan de ene kant en voor het armsgat aan de andere kant? |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
LiaLia, je kunt beter een eigen onderwerp beginnen. Als je "nieuw onderwerp" aanklikt, kun je in de titelbalk Prym breimolen intoetsen en dan in het vakje je vraag.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
magtelt het is voor ewen trui voor een kind met de maat 146-152 het gaat hier om de armsgaten .en het is voor het achterpand hier is het patroon waar ik het vandaan heb http://www.breienmetplezier.nl/standaardkind/12jaar20-27.htm |
|
![]() |
|
Ik denk dat je maar één keer 4 steken en daarna die 4 x 1 moet afkanten, in elke 2e naald, want anders kom je niet op 67 steken uit. Je krijgt zo ook een mooiere afronding. Op de tekening zie je ook eerst één breder streepje en dan kleine voor de 4 aparte steken. Alles wel aan beide kanten natuurlijk. Dat je om de andere naald moet afkanten/minderen is omdat je dan dat alles aan de goede of de verkeerde kant doet, dat kies je zelf.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
dankje wel magtelt ik snap nu wat ik moet doen en ga nu ook snel verder dankje wel
|
|
![]() |
|
LiaLia ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 07 April 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 3 |
Dank je wel,
Wist niet hoe eraan te beginnen, en dacht bij help help help, dat het wel zou lukken. Groetjes, LiaLia. |
|
LiaLia
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |