Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

help help help!!!!!

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: help help help!!!!!
    Posted: 11 September 2011 om 20:49

hoi hoi ik heb een brei probleem ik moet een armsgat maken en nu staat er dit in het patroonik heb in totaal 83 st opgezet

armsgat: kant 4 st .af aan het begin van de volgende 2 nld. dit snap ik wel maar nu komt het : minder aan weerszijde van elke 2e nld 4x1 st.tot er 67 st over zijn. wat moet ik nou doen ?

12 naalden breien en aan elke beginvan een nld  een st minderen  of wat?

gr monique

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2011 om 20:56
Je moet steeds tellen bij welke naald je bent. De eerste naald brei je alle steken, en bij de 2e naald kant je de 1e steek af. Daarna brei je de toer uit en keer je en dan kant je weer de 1e  steek af en brei je de naald uit. Eigenlijk doe je dan het afkanten in 2 naalden ipv in die aangegeven 2e naald, maar ik weet niet hoe het anders zou moeten. Daarna begin je weer opnieuw, met 1 naald alles breien, 1 naald de 1e  afkanten, keren en weer de 1e  afkanten. Dit herhaal je tot je nog 67 steken over hebt.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2011 om 10:46

of zou het zo zijn

1e naald gewoon breien de

2e naald aan het begin en aan het eind minderen

en dit netzolang tot je er 76 over houd ?

Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2011 om 10:47

of zou het zo zijn :

op elke naald 2 st minderen

tot je er 67 over hebt

Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2011 om 11:52

ik weet het al het moet zo

Brei 1 steek, brei de volgende 2 steken samen, brei de naald uit tot er nog 3 steken op de linkernaald staan. Brei dan de eerstvolgende 2 steken samen en de laatste steek gewoon recht.

Keer het werk, brei de naald gewoon volgens het patroon.

Dit herhaal je nog 3 keer. Dan heb je 8 naalden verder gebreid, aan weerszijden 4 x 1 steek geminderd en nog 67 steken over.

Back to Top
LiaLia View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaLia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2011 om 14:36
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met de Prym breimolen?
zijn er ook patronen voor nodig?
LiaLia
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2011 om 15:18
Monique, is het een voorpand van een trui of van een vest?

Want als je aan weerszijden 2 x 4 steken afkant, heb je al 67 steken op de pen. Of moet je aan één kant een armsgat maken en zijn de minderingen aan weerszijden voor de hals aan de ene kant en voor het armsgat aan de andere kant?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2011 om 15:20
LiaLia, je kunt beter een eigen onderwerp beginnen. Als je "nieuw onderwerp" aanklikt, kun je in de titelbalk Prym breimolen intoetsen en dan in het vakje je vraag.

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2011 om 15:51

magtelt het is voor ewen trui voor een kind  met de maat 146-152  het gaat hier om de armsgaten .en het is voor het achterpand

hier is het patroon waar ik het vandaan heb

http://www.breienmetplezier.nl/standaardkind/12jaar20-27.htm

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2011 om 21:27
Ik denk dat je maar één keer 4 steken en daarna die 4 x 1 moet afkanten, in elke 2e naald, want anders kom je niet op 67 steken uit. Je krijgt zo ook een mooiere afronding. Op de tekening zie je ook eerst één breder streepje en dan kleine voor de 4 aparte steken. Alles wel aan beide kanten natuurlijk. Dat je om de andere naald moet afkanten/minderen is omdat je dan dat alles aan de goede of de verkeerde kant doet, dat kies je zelf.

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 10:07
dankje wel magtelt  ik snap nu wat ik moet doen en ga nu ook snel verder  dankje wel
Back to Top
LiaLia View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaLia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 11:57
Dank je wel,
Wist niet hoe eraan te beginnen, en dacht bij help help help, dat het wel zou lukken.
Groetjes, LiaLia.
LiaLia
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns