Sjaal franjes/kwastjes |
Reageer ![]() |
Autheur | |
chantalmv2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 27 November 2011 om 11:02 |
Ik ben een sjaal aan het haken voor mijn jongste zoontje.
In de lengte rijen van stokjes afgewisseld met toeren van halve stokjes. Ik wil nu graag aan de 2 breedte kanten van die losse draden. Kwasten ofzo. Hiervan ik dat het beste doen? Gewoon er doorhakken en er aan knopen ? |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
een aantal draden knippen 2x zolaang als je de franje wilt hebben . Dubbelvouwen . Haaknaald o gewenste plaats in haakwerk steken . Draden op omgevouwenplek op je haaknaald nemen en de hele boel daar het gat halen Draden vormen nu een lus . Daarna alle draden dus de hele bundel door de ontstane lus halen . met haaknaald en als dat niet lukt met je vingers . Dit is een manier wie weet heeft een ander hobbydoosje een andere werkwijze . |
|
![]() |
|
chantalmv2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
Dank je wel daar had ik nog niet aan gedacht!
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik knip een stuk karton in ongeveer de goede lengte van de franje, 1/2 cm langer vanwege de knoop. Daar draai ik dan een grote hoeveelheid wol omheen en die knip ik aan één kant door.
Zie voor de verdere afwerking de uitleg van Mutti. Als ik een sjaal in de breedte haak of brei, knip ik de draden per kleur af in de gewenste lengte van de franje en die knoop ik later mee. Hoef je geen draden weg te werken. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Super bedankt voor de tips. Daar kan ik wat mee.
Zeker met dat afwerken van de draden. Dat onthoud ik voor de volgende. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik zeg altijd: Wie lui is moet lui blijven.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |