Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Jurk

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Jurk
    Posted: 17 Maart 2012 om 18:28
Ik zit met een probleem.
Het wordt straks lente en zomer, dus tijd voor luchtige kleding.
Maaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrr........omdat ik zo mager ben geworden ga ik dus
echt niet in korte broek, topje of t shirt met korte mouwen.
Nu kwam ik op het idee, om een paar leuke jurken te naaien, geen mini, ook niet tot
op of net onder de knie, want dan zie je nog die stokjes er onder uit. Maar tot
op de enkels, en dan ook met lange mouwen, wel wijde mouwen want dat is
niet echt warm.
Ben al aan het zoeken geweest, maar heb nog geen geschikt patroon gevonden.
Hebben jullie een idee, kunnen jullie me aub helpen. 
Ik haak nooit af!

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2012 om 18:51
Heb je als eens gezocht op kimono, of kebaja oid? Ik bedoel in ieder geval van die oosterse jurken. Jezou ook eens op eBay kunnen kijken, daar verkopen ze vanuit India de mooiste kleding en vaak spotgoedkoop. Ik heb er zelf aardig wat moois gescoord. Tongue
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2012 om 22:41
Wat een goed idee.....thanks!! Big smile
Ik haak nooit af!

Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2012 om 23:32
Volgens mij heb ik wel wat liggen ; patronen voor lange luchtige zomerjurken met lange mouwen. Ook 1 patroon met een gehaakt bovenstuk. ik ga voor je zoeken Smile
Groetjes van Jolly

Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2012 om 23:45
Marileen, Ik ga ook pas boven de 25 graden aan iets luchtigers denken. Veel te koudLOL
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2012 om 07:26
Simone........wij zijn precies hetzelfde wat dat betreft........hebben het altijd koud. Daar hebben we het vorige week nog over gehad hè Big smile

Jolly.....echt waar......wat goed! Ben tot heel laat vannacht aan het zoeken geweest op internet voor een patroon, maar niks kunnen vinden Cry.
Je kunt wel een jurk of kaftan kopen, maar ik wil ze heel graag zelf maken. Ik heb zulke mooie en leuke stoffen liggen Big smile
En met een gehaakt bovenstuk lijkt me ook heeeeeeeeeel leuk en appart Big smile
Ik haak nooit af!

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2012 om 23:37
Heb nog steeds geen patronen van kaftans e.d kunnen vinden, dus denk ik
dat ik het zelf maar ga tekenen.
Een kaftan is volgens mij niet moeilijk......zijn toch eigenlijk gewoon een paar
rechte lappen?
Ik haak nooit af!

Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 00:04
kaftans zijn rechte lappen, met aangeknipte mouwen maar dat moet je niet doen. Wij zijn lang en dan worden we nog langer. Een linnen broek of een legging met een knie lange jurk is iets  beter.Hug
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 07:18
Ja je hebt gelijk Simone. Maar als ik een legging zou doen, vallen m´n
dunne onderbenen dan niet extra op?
Een linnen broek vind ik ook heel leuk, dan kan ik daar iets wijds op maken toch?
Ik haak nooit af!

Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 07:25
Het gehaakte bovenstuk van de jurk heeft korte mouwen maar daar kun je lange mouwen voor  haken en de rok aan de jurk kun je rimpelen en er aan naaien. De andere jurk is een gerend model met lange mouwen, die zou heel geschikt zijn om over iets te dragen. De patronen heb ik gevonden en stuur ze per post naar je toe   Smile
Groetjes van Jolly

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 07:45

Jolly, wat leuk!!!

En wat een super idee om de rok eraan te rimpelen. Dan is het
het beste om de rok te rimpelen onder m'n borsten zeg maar.
Weet je wat ik bedoel Jolly? Want als ik hem recht naar beneden doe
dan toont dat weer leng en dun......Uhhhhh....snap je wat ik bedoel Jolly.....
ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Embarrassed
Ik haak nooit af!

Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 08:18
Marileen ik snap het helemaal Wink, vandaar mijn rimpel-idee voor de rok, want dat maakt dikker he.
De rok kun je dan inderdaad onder de borsten rimpelen of ietsje lager en dan aan het bovenpand naaien.
Wat  misschien ook een idee is :een  tricot , katoenen shirt of iets van linnen en daar aan een gerimpelde rok maken, die zou dan ook lager vast genaaid kunnen worden. Daar overheen een luchtige lange hes dragen. Zo maar wat gebrainstorm in de hoop dat je er wat aan hebt. Smile
Groetjes van Jolly

Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 10:15
Originally posted by Marileen Marileen wrote:

Ja je hebt gelijk Simone. Maar als ik een legging zou doen, vallen m´n
dunne onderbenen dan niet extra op?
Een linnen broek vind ik ook heel leuk, dan kan ik daar iets wijds op maken toch?
dat hoef niet, wit kleed niet slank af en als je een jurk erop draag wordt de aandacht naar de jurk getrokken. Wink
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 10:53
Marileen, de patronen zijn weg dus morgen kun je ze hebbenSmile Thumbs Up
Groetjes van Jolly

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 11:25
Ik draag nooit een rok, omdat ik aan een been een steunkous moet dragen. ik draag dus altijd broeken vanwege een dik been. We zijn immers ijdel!!! Ik red me goed, ook soms broeken die wijd zijn, maar dan noem ik dat slobberbroeken gemaakt van dun stof. Met dunne benen kan dat dus net zo goed. Omdat ik klein ben draag ik er dus geen wijde dingen meer op, maar getailleerde spullen. Groetjes en succes, Lida
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 16:27
Lidwina......ik draag ook steunkousen tot in m´n liezen. Ik heb kunstaderen in m'n benen. Maar onder een lange jurk (die maak ik niet hoor) zie je het niet en ook niet onder een broek.
Onder een legging kan ik ze ook aan. Want als het in de winter heel koud is, draag ik over m'n steunkousen nog een maiilot en daaroverheen nog een broek....hahahahah laag over laag.....lekker warm.
Een wijde broek is een goed idee.

Simone......je hebt gelijk.....wit kleed niet af, en ik heb hele leuke witte leggings liggen Big smile

Jolly....wat een super idee om van oude spullen weer wat leuks te maken.......lijkt me heel leuk om aan shirts enzo die ik zo niet meer durf te dragen, een rok aan te maken.
Woooowww.......heb je ze al verstuurd..... jij bent snel.....je lijkt Overtoom wel hahahaha.....
Heel veel bedankt!!!!

Jullie zijn allemaal lieve schatten om zo met mij mee te denken. Hahahah kan ik toch iets leuks aan als het warmer weer word. Big smile
Ik haak nooit af!

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 17:09
Ik heb maar een steunkous ook helemaal tot boven. Ik draag er bijna altijd een panty over en dan de lange broek. De steunkous blijft dan beter zitten, In de zomer soms kniekousjes, maar dan ben ik de halve dag aan die steunkous aan het hijsen. Ik heb lymfoedeem, Jij? Groetjes, Lida
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 17:15
Marileen, snel he, ik heb hier een winkel aan de overkant met een copieerapparaat en ook een verzendafdeling. Ideaal! De jurken op de patronen zijn trouwens heel geschikt om op knielengte te maken.Smile
Groetjes van Jolly

Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2012 om 17:58
Ha Marileen, heb de post nog gekregen vandaag? Smile
Groetjes van Jolly

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2012 om 18:05
Het zat nog niet bij de post Jolly.
Dan zal het morgen wel zijn denk ik Big smile
Ik haak nooit af!

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns