Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Woonruimte Nijmegen gezocht

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Woonruimte Nijmegen gezocht
    Posted: 05 Juni 2012 om 14:32
Mijn zusjes (tweeling, 18 jr.) hebben dit jaar eindexamen gedaan en hopen in september in Nijmegen te gaan studeren.
Omdat de typische studentenkamers niet echt hun ding zijn, hebben ze het plan opgevat om op zoek te gaan naar een bovenwoning, appartement, o.i.d. Het hoeft niet groot te zijn (25 m2 minimaal). Wie o wie weet er woonruimte in Nijmegen?
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2012 om 16:11
Wat leuk dat ze daar sman gaan wonen.
Ik kan ze helaas niet helpen.
Willen ze persee in nijmegen zelf zitten?
soms is er net buiten nijmegen wel wat te krijgen.
dan moet je 5 of 10 minutjes met de bus maar is een stuk goedkoper per maand.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2012 om 09:22
Wow, in Utrecht zou dit een erg moeilijke wens zijn, en volgens mij is de woningmarkt in Nijmegen ook niet al te best. Zeker als ze per se bij elkaar willen wonen. Met niemand anders erbij? En willen ze dan ook twee kamers? Dan mogen ze ook wel een flink budget hebben.

Wat verstaan jullie onder 'de typische studentenkamers'? Want mijn ervaring is dat daar zeer veel verschil in zit, en dat veel mensen die zelf (nog) niet op kamers wonen dat niet altijd doorhebben. Het beeld bestaat geloof ik een beetje dat het in álle studentenhuizen supersmerig en rommelig is, en dat iedereen altijd tot diep in de nacht uitgaat, maar er zijn natuurlijk ook genoeg studenten voor wie dat niet of veel minder geldt. In Utrecht zijn er verder ook huizen waar je maar twee of drie huisgenoten hebt, dan is het allemaal al veel makkelijker in de hand te houden.

Ik zou zeggen: sowieso overal inschrijven als woningzoekende waar het kan, en niet te hoge eisen stellen, doorverhuizen kan altijd. Ik weet niet of dat in Nijmegen ook is, maar in Utrecht heeft de studentenwoningbouwvereniging ook altijd slooppanden te huur, vaak goede huizen die uiteindelijk wel gesloopt gaan worden, maar waar mensen toch nog vaak wel een paar jaar kunnen wonen. En als je eruit moet, krijg je vervangende woonruimte aangeboden, dus dat is ook fijn.

Succes voor de zusjes!
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2012 om 10:02
Bedankt voor jullie tips.

De dames hebben hun eisen al iets bijgesteld... Allebei een aparte kamer (of 1 hele grote) in een huis met 1 of 2 andere personen is 'ook goed'.

Ze hebben zich inmiddels ook aangemeld voor kamernet en allerlei andere verhuursites...

@ Pluk: Utrecht was eerst de toekomstige studieplek van zusje 2. Maar na een voorlichtingsdag bezocht te hebben, bleken ze daar gedragsbiologie weg te bezuinigen. Dus wordt het allebei Nijmegen...
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2012 om 13:22
Ik ken de problemen in Utrecht. Onze dochter is ook al een jaar op zoek naar een kamer en volgend jaar (schooljaar) heeft ze er écht 1 nodig maar het lukt nog niet zo goed. Ook niet via de studentenhuisvesting. Als je in aanmerking wilt komen voor een kamer, wordt je uitgenodigd om te komen hospiteren, maar dat is net een vleesmarkt. De personen die er het meest uitspringen, vinden zo een kamer. En mijn dochter is niet zo uitbundig, meer het type: eerst de kat uit de boom kijken. En dan kiezen ze al heel gauw voor een ander. Jammer hoor.

Succes in ieder geval voor je zussen. Twee vriendinnen van mijn dochter hebben ook veel moeite moeten doen om in Nijmegen aan een fatsoenlijke kamer te komen, dus daar is het ook niet gemakkelijk om iets te vinden
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2012 om 15:01
Originally posted by Leonie_y Leonie_y wrote:

Ik ken de problemen in Utrecht. Onze dochter is ook al een jaar op zoek naar een kamer en volgend jaar (schooljaar) heeft ze er écht 1 nodig maar het lukt nog niet zo goed. Ook niet via de studentenhuisvesting. Als je in aanmerking wilt komen voor een kamer, wordt je uitgenodigd om te komen hospiteren, maar dat is net een vleesmarkt. De personen die er het meest uitspringen, vinden zo een kamer. En mijn dochter is niet zo uitbundig, meer het type: eerst de kat uit de boom kijken. En dan kiezen ze al heel gauw voor een ander. Jammer hoor.

Succes in ieder geval voor je zussen. Twee vriendinnen van mijn dochter hebben ook veel moeite moeten doen om in Nijmegen aan een fatsoenlijke kamer te komen, dus daar is het ook niet gemakkelijk om iets te vinden

Misschien zou ze eens kunnen informeren bij de zusters Augustinessen op de waterstraat. Ik woonde daar vroeger als stagaire en ik weet dat ze toentertijd ook wat met kamers hadden voor niet al te duur (wederdienst 1 avondje telefoondienst draaien bv). Tis maar een idee :)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2012 om 15:29
info@camelotbeheer verhuurt antikraak in Nijmegen en omstreken .

Altijd het proberen waard
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2012 om 16:47
Originally posted by Leonie_y Leonie_y wrote:

Sterkte voor je dochter, leonie! Hospiteren kan inderdaad heel deprimerend zijn,  dat heb ik om me heen ook veel gezien. Ik weet zeker dat ik dan ook nooit een kamer zou hebben gekregen, ik ben ook nogal introvert en bescheiden en dan kom je er inderdaad bijna niet tussen. Ik had zelf het ongelooflijke geluk (inmiddels ook alweer 6 jaar geleden), dat de studentenhuisvesting toen een project had waarbij je je als groepje vrienden kon inschrijven voor een tijdelijke woning, soort noodgebouwtje, die dingen zijn zo ongeveer van karton, maar goed, daardoor ontliepen we wel het hele hospiteergedoe. Er is wel een bepaalde regeling toch, als het je echt echt echt niet lukt om via hospiteren een kamer te vinden? Dan wijzen ze je uiteindelijk wel iets toe (ook niet heel fijn natuurlijk...).

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2012 om 21:30
Dat ze je iets toewijzen klopt, dat vertelde onze zoon (woont al 4 jaar in Utrecht op kamers),maar dan moet je binnen een bepaalde periode een x-aantal keer gehospiteerd hebben. En vaak haalt ze dat nét niet. Maar van die zusters is een idee, al heeft ze een beetje haar zinnen gezet op de IBB zoals zij dat noemt. De kamers zijn daar redelijk betaalbaar en je zit met meer studenten in een huis. Dat is ook beter voor haar, denkt ze zelf (en ik eigenlijk ook wel een beetje) want dan heeft ze aanspraak. 

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2012 om 09:18
Ja, 20x in drie maanden, zag ik op de site. Dat vind ik inderdaad ook wel erg veel.

Ah, de IBB, daar heb ik ook gewoond, haha. Als je 'typische studentenkamers' zoekt, moet je daar eens gaan kijken. Wat een puinzooi! Maar goed, die huisjes stonden daar nu eenmaal. Voordeel aan IBB is de locatie, maar het grote nadeel is dat daar juist bijna alleen maar huizen zijn met iets van 15 kamers, dus supermoeilijk om daartussen te komen. De echte feestgangers en mensen die zichzelf hip vinden, zitten volgens mij daar. Lijkt mij echt niet fijn om zoveel huisgenoten te hebben, maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2012 om 13:01
Is er via kamernet niets te vinden?

Daar hebben m'n zusjes zich voor aangemeld en daar lijken wel leuke woningen tussen te zitten. Tis natuurlijk altijd de vraag of je de kamer dan krijgt, maar allicht dat er ooit toch een keer een goede match is?
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2012 om 13:49
Bij Kamernet moet je in de meeste gevallen ook hospiteren, toch? Plus dat het duurder en minder betrouwbaar is dan de studentenhuisvesting. Maar je kunt nooit weten inderdaad.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2012 om 21:24
Originally posted by Pluk Pluk wrote:

Ja, 20x in drie maanden, zag ik op de site. Dat vind ik inderdaad ook wel erg veel.

Ah, de IBB, daar heb ik ook gewoond, haha. Als je 'typische studentenkamers' zoekt, moet je daar eens gaan kijken. Wat een puinzooi! Maar goed, die huisjes stonden daar nu eenmaal. Voordeel aan IBB is de locatie, maar het grote nadeel is dat daar juist bijna alleen maar huizen zijn met iets van 15 kamers, dus supermoeilijk om daartussen te komen. De echte feestgangers en mensen die zichzelf hip vinden, zitten volgens mij daar. Lijkt mij echt niet fijn om zoveel huisgenoten te hebben, maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten.

Die puinzooi is wel afhankelijk van de studenten die er wonen. Ze is inderdaad in huizen geweest, waarvan ze van te voren al wist dat ze daar niet wilde wonen, dus heeft ze daar ook haar best niet gedaan. Maar er zijn ook huizen waar het best wel meevalt, volgens haar. Ook het aantal feestgangers schijnt per huis te verschillen, maar je moet wel zien dat je ertussen past. En als je je niet zo als een popie jopie weet te presenteren (of het staat je tegen en wil je gewoon jezelf zijn en dat ze je ook als zodanig accepteren) kan het heel moeilijk zijn. Maar we blijven hopen dat het een keer zal gaan lukken

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns