Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

met open mond.

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: met open mond.
    Posted: 04 Juli 2012 om 19:09
ik moest vanmorgen even bij de dierenarts zijn voor onze kat,  moest even wachten en heb daar met open mond zitten luisteren.
De assistenten hebben het over "de patiënt" en of de eigenaar "erbij wil blijven tot de patiënt onder narcose is".
We hebben al 33 jaar huisdieren, ze zijn me zeeeeeeeer dierbaar, maar hier heb ik met stijgende verbazing naar zitten luisteren....

Zo dit moest ik even kwijt.Smile
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2012 om 19:16
Hoe bedoel je?
Je vind dat ze erg onpersoonlijk zijn of hoe?

Bij onze dierenarts weten ze wel hoe het dier heet en dat vind ik toch wel prettig!!
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2012 om 19:33
Onze dierenarts kent ons kat ook persoonlijk
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2012 om 19:38
Neeeeeeeeeeeeee, mijn dierenarts kent ook onze kat en zelfs de honden die we gehad hebben!!!!
Het gaat mij erom dat de dieren zowat op gelijke hoogte staan met de mensen...
'de patiënt' is mijn ogen een mens......
Wat is de meerwaarde om erbij te blijven als een hond/kat onder narcose gaat???
Niet anders als wanneer ze volledig in paniek zijn, dan is het voor de dierenatrs en voor het dier in kwestie veel prettiger als je erbij bent.
Ben ik nu zo ouderwets of zo 'ongevoelig'??...
Back to Top
biggels View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer biggels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2012 om 19:50
voor heel veeel mensen zijn hun dieren, hun kinderen,  dat is nou eenmaal zo.

biij ons is dat niet zo, maar ze zijn me wel lief.  maar wel degelijk een huisdier.  maar een tante van me kon ongewild geen kinderen krijgen,  haar honden waren haar kinderen in alles.
raar  nee hoor.  of het goed is een ander verhaal, maar raar is het niet.

Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2012 om 20:17
Mensen zijn patiënten van "mensendokters", dieren de patiënten van dierenartsen.
Vind het wel respectvol als ze zo over de beestjes praten.
Ik denk dat het voor een dier prettiger is dat de baasjes erbij blijven totdat ze niks meer in de gaten hebben. Ze zijn dan ook meer ontspannen en daardoor werkt de narcose ook sneller.

Ieder mens denkt anders, ik vind het fijn als ik erbij kan blijven, ook voor mezelf, maar dat is niet voor iedereen hetzelfde. En ook dat is prima.

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 12:42
Misschien noemen ze dieren expres patiënt om niet respectloos over te komen. Als ze "het beest" of "het diertje" zeggen, kunnen mensen dat denigrerend opvatten. Als wij komen voor een prikje ofzo, zegt de dierenarts wel altijd de naam, dus Ha daar is Ziggy (of Obi).
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 13:03
dit is zo persoonlijk hoe je daar over denkt, ik vind het verschrikkelijk hondjes met kleerdjes aan enzo, dan denk ik echt hey dat is een hond hoor en geen mens, maar als de dierenarts zegt patient heeft hij wel gelijk natuurlijk want zo'n diertje is dan ook een patient, en als je er bij blijft als zo'n lieverdje een inslaap spuitje krijgt ja dat snap ik wel, dat deed ik bij mijn dusty en brammetje ook en had het voor geen miljoen willen missen, ze slapen in op je schoot dat is toch wel zo rustig voor het beestje en voor mijzelf, maar ik blijf wel denken het is een hond of een kat, ik heb daar geen kinder gevoelens bij, maar ik snap wel dat mensen dat wel hebben, daarom zeg ik het is zo persoonlijk hoe je dat voelt
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 13:46
Naturlijk blijf je erbij als de hond/kat in moet slapen. Ben je verplicht aan het dier vind ik.
Maar inderdaad ook kleertjes aan is vermenselijken van dieren.
Je doet het dier er geen recht mee.
Zal wel te nuchter zijn voor zoiets Big smile
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 13:48
Het komt mij ook niet zo vreemd voor, het woord patiënt wordt wel vaak geassocieerd met mensen, maar dat hoeft volgens mij niet. Heb toch even ge-wiki-ed:
Patiënt komt van het Latijnse patientia, dat lijden, dulden, volharding of geduld betekent.

Dus patiënt = lijder (in dit geval).

Ik kan me wel vinden in wat Magtelt zegt, als ze het over 'diertje' of 'beest(je)' hebben, kan dat weer denigrerend overkomen.
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 13:59
ach ik vind diertje of beestje ook wel lief klinken, maar beest of dat dier vind ik weer vervelend klinken, ik zeg ook vaak ach wat een lief diertje of beestje, dat is dan eigelijk een koosnaampje voor bv een hond of een kat, het is vaak hoe iemand wat zegt, ik denk zelfs dat ik er niet tegen zou kunnen om te zien hoe mijn hond of kat onder narcose wordt gebracht brrr, dat zou ik zo zielig vinden of het beestje moet heel onrustig zijn ja dan ga ik wel mee
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 14:04
onze dierenarts noemt rocky ook bij naam Smile
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 14:08
Ik kan jou wel volgen hoor Maria, maar ook in de dingen die anderen zeggen kan ik mij wel vinden.
Misschien ligt het niet alleen zozeer aan wat er gezegd wordt, maar vooral ook hoe het gezegd wordt en er met het dier wordt omgegaan. 
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 14:24
Vind het eigenlijk wel normaal. Zou niet weten welk woord ze anders moeten gebruiken. Bij een kleine dierenartsenpraktijk is het misschien nog mogelijk dat het personeel de dieren bij naamt kent, bij een wat grotere praktijk is dat onbegonnen werk. Eerlijk gezegd vind ik dat persoonlijk ook niet het belangrijkste, de kwaliteit van de zorg wel...

Onze vorige dierenarts kende Meike bij naam, toenaam, etc. maar goede zorg was een ander verhaal... Onze huidige dierenarts moet eerst even in de papieren kijken hoe de hond heet, maar weet wel waar ze het over heet...

Persoonlijk vind ik het dus wel logisch dat ze het woord 'patiënt' gebruiken.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 16:29
Heerlijk niet, dat we zo op deze manier van gedachten kunnen wisselen....
Vind ik ook van toegevoegde waarde om zo met elkaar te kunnen 'forummen' (gek woord Wink)
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 16:42
Ik vind het verpersonelijken van dieren ook ene beetje ver gaan. Ik denk dat dierenartsen het vooral doen om de baasjes niet voor het hoofd te stoten.
Mijn ouders gaan met de hond altijd naar de dierenarts voor grote dieren (koeien, varkens etc), daar wordt de hond niet aangesproken met patient.  
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 16:49
ja he marlies fijn he, en dat met deze hitte, hoezo verslaafdLOL
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 17:18
ach mijn huisdieren zijn bij mij net zo belangrijk als de rest van mijn gezin. Jij bent degeen die de verantwoording voor de zorg op je hebt genomen moet je dat ook waar maken toch. En bij de narcose blijven tja als die mogelijkheid er is je zou het bij je kind ook doen. Wat betreft de kleertjes. ach die hele dure pakjes en riempjes ed is onzin maar bv in de winter een dekje en sokjes als ze naar buiten gaan kan geen kwaad vind ik . ligt er ook aan wat voor beestje het is is het een grote hond is het niet echt dodig. maar sokjes evt. met iets van plastik in de winter tege de pekel is voor een hond mischien wel lekker i.p.v. al die zooi tussen de voetkussentjes te krijgen. 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 17:51
Ik moet wel lachen om die hondenbuggy's en mensen die hun tsjiewawwaatje in een tas onder de arm vervoeren. Zouden die beestje thuis wel mogen lopen? Zeker alleen op een hoogpolig tapijt.

Maar wij dichten onze katten ook allerlei gevoelens en antwoorden op ons geklets toe. Op het moment heeft Obi een kattenklepjesneurose, hij is aangevallen door een vreemde kat toen hij door het luikje ging. Dus voorlopig openen wij het mensenluik telkens als hij naar de tuin wil. Andere katten weten hoe je de hordeur opentrekt, maar daar heeft Obi personeel voor. Net zo gek als de chihuawadragers dus.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 18:03
Die hondenbuggy's zijn ook lachwekkend, en ze zijn ook nog eens heel erg duur.
Ze hebben toch pootjes gekregen om te lopen denk ik dan...

Maar mijn buurvrouw heeft er ook een, en dat vind ik super.
Zij heeft nl een teckel die een vernauwing in zijn ruggewervels heeft.
Hij is daar aan geholpen maar heeft soms wel eens een slechtere dag waardoor hij niet al te ver kan lopen of tussendoor een pauze moet nemen. Dan zet ze hem gewoon even in dat ding zodat ze hem niet hoeft te dragen.

Maar dat is een uitzondering natuurlijk, de meeste mensen kopen zoiets als modeverschijnsel.

Misschien lopen die andere hondjes thuis wel op slofjes hihi!

Maar dan is jouw kat dus tijdelijk een luxe beestje op het moment dus Magtelt.
Ik denk dat ie gewoon zuinig wil zijn op jullie hordeur Tongue.

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.402 seconden.
Lang Yarns