Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

GEK word ik ervan!!!

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: GEK word ik ervan!!!
    Posted: 18 Juli 2012 om 09:32
Gek word ik ervan, de kleine zwarte vliegjes die in huis rondvliegen.Evil Smile
Heb al het fruit e.d. al opgeruimd, her en der valletjes gezet,(potjes met 'iets lekkers' erin en folie erover.) Griezelig om te zien hoeveel er na 1 nacht inzitten.
Ik kan wel spuiten maar dan zoveel dat ikzelf ook plat ga, kan niet de bedoeling zijn dunkt mij.

Mensen die mij zien zitten denken dat ik niet wijs ben. Zit regelmatig (in hun ogen) in het niets in de lucht te slaan LOLLOLLOLLOL

Ligt het aan het weer of de hondsdagen?? IK weet het niet, weet alleen dat ik er knap geirriteerd van word....
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 09:38
Ik heb op aanraden van een van die tv schoonmaakdiva's (uit een boek) een kopje huishoudazijn met een drup vloeibare zeep neergezet vlakbij de container binnen. Het zijn er minder, vanmorgen één. Misschien een mottenbal in de groene container? Volgens mij komen die kleine krengen mee naar binnen als je daar iets ingooit. Of een mottenbal of vliegenstrip hangen in de buurt van je vuinisbak binnen. Wat ook helpt is geregeld meppen met zo'n elektrische mepper met kleine mazen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 09:41
ik verschoon de groene afvalbak al iedere dag, denk eraan om voorlopig maar even alles meteen in de grote container buiten te gooien. De valletjes helpen wel....1 met balsamicoazijn en de andere met rode wijn.
Misschien verwen ik ze wel teveel, kan ook nog bedenk ik me nu Big smile
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 09:48
Bij mij zitten ze ook... gestoord word ik ervan!
En veel van die bruine motvlinders heb ik ook binnen zitten... dat geklapper is ook iets om gek van te worden grrrrr!

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 09:54
Als je kijkt op de site "hoe schoon is jouw huis" dan kom je daar tips tegen die je een hoop ergenissen schelen
Back to Top
katelijne View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer katelijne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 09:56
Zo'n 'lekkere' valletjes zou ik niet plaatsen : kweken ze nog wat harder Wink
Azijn of een vliegenetende plant helpen heel goed.
Katelijne

kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 12:45
bier helpt ook heel goed maar dan wel zo'n velletje met doorzichtig folie erover met gatjes erin.
want anders kruipen ze er weer ut.

Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 17:30
Iemand ook een goede tip voor het tegengaan van zilvervisjes ?
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 17:50
tja ik wordt daar ook gek van hoor van die str.ntvliegjes Wacko Nu hebben ze altijd gezegd dat het fruitvliegjes zijn en dat die komen als je fruit wat "malser"wordt . Nee hoor niks van aan , mijn fruit is niet mals en geen rot plekje te bespeuren , en toch zijn ze er   grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 18:17
voor de vleigjes helpt het om fruit goed afgedekt in de koelkast te bewaren en ergens een glas rode wijn neer zetten daar zijn ze dol op en verzuipen ze
voor zilvervisjes helpt maar een ding goed luchten die houden van vochtige ruimtes

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 19:18
ik weet dat er tegenwoordig iets van HG te krijgen is tegen zilvervisjes.
ik heb ze ook af en toe en kan het precies merken als het vochtig is.

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 19:45
Bij mij zitten die zilvervisjes ook in droge ruimtes. Ze zijn ook gek op lijm in boeken en de lijm van behang. 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 19:52
ik heb af en toe ook zilvervisjes in de kamer. Geen behang, niet vochtig.......vakantieadres misschien???
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 19:55
Het zijn ook niet allemaal zilvervisjes hoorm zijn diverse soorten

groetjes margriet
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 20:16
Originally posted by Petronette Petronette wrote:

Iemand ook een goede tip voor het tegengaan van zilvervisjes ?

Daar had ons hele rijtje last van, ook de ovenvisjes, die er net zo uitzien, maar graag droge rommel (papier) eten, terwijl hun familie de zilvervisjes meer van nat houden. Bij ons is iemand van de gemeente langs geweest en moesten we alle meubels in het midden van de kamer zetten en alles uit kasten ook in het midden op tafels. Alles is toen bespoten. De katten hadden we uitbesteed die dag. Later hebben we nog jaren ook geen last van vlooien gehad en nog steeds geen last van die
kwikzilverachtige beestjes. Ze komen vaak van zolderopruimingen, als je bijvoorbeeld het ouderlijk huis hebt leeggeruimd. Dat hadden wij en onze buren dus gedaan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 21:20
inderdaad ovenvisjes komen voor in droge ruimtes
en zilvervisjes in natte ruimte`s
vaak zitten ze ook in boeken ,in boeken kan het ook het papier visje zijn
spuiten kan maar moet wel een keer herhaald worden
bij t zilvervisje is luchten echt een goeie en goedkope oplossing
een zilvervisje geeft zoals de naam al doet vermoeden een beetje zilvergijs af
een voordeel voor het vangen van deze visjes heb je geen visverguning nodig

Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 08:48
Bij mij zitten ze in mijn kelderkast, die tussen de woonkamer en keuken in zit, dus vocht ?!?
Misschien zijn het dan toch papiervisjes, die op de verpakking in dozen af komen ?
Ik had ook al spul van HG gezien, maar omdat in je voedingskast te spuiten. Ik vind het zo vies, dat ze daar ergens zitten. Disapprove
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.078 seconden.
Lang Yarns