Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haken in Italië

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jitwit View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jitwit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haken in Italië
    Posted: 19 Juli 2012 om 11:49
Hallo daar,
Mijn eerste post op dit forum en dan nog wel vanuit Italië! Ik wil een leuke anekdote vertellen/ schrijven.
Natuurlijk neem ik de nodige handwerkjes mee, jurkje breien, dekentje haken etcetera. Maar het ondenkbare is gebeurd: ergens, ik vermoed bij het tankstation net over de Italiaanse grens, is mijn haaknaald verdwenen. Weg, kwijt, spoorloos, opgelost! En ik had geen reserve bij me, omdat ik op die spulletjes zuiniger ben dan op andere dingen (zei ze beschaamd). Als ik niet kàn haken en alleen maar breien, wil ik natuurlijk haken, komt je vast bekend voor. Uiteindelijk belandden we in Gardola, een dorpje in de bergen van het Gardameer.
De dame van de plaatselijke VVV begreep mijn leed en verwees me onmiddellijk naar LorenzoMarket. Het was vlakbij, 50 meter lopen! En okee, de op leeftijd zijnde dame daar had een houding als Cruella en de haaknaalden zijn niet van de allerbeste kwaliteit, maar er wordt weer gehaakt aan het Gardameer!!! Ik ben happy!
Arriverderci!!
Love Life!
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 11:53
oef zeg, toch nog haken.

Zo waren we de reservesleutel van de auto ook eens kwijt (uit mijn handtas gevallen ofzo denk ik) en toen we thuis waren vonden we hem terug, tussen de zetel, op de enige plek waar we niet zochten natuurlijk.

Veel plezier in Italië!

http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 12:01
Ik vertrek in augustus voor een week naar Ferentino (tussen Rome en Napels) naar een vriendin.
Ik heb al gevraagd of ze een winkeltje in de buurt hebben met haakkatoen en breiwol.
Die was er!! nu nog vragen of ze haakpen en dergelijke ook verkopen Embarrassed ik zal me maar al informeren op voorhand. Wil niet hetzelfde tegenkomen!!

Ik hoop dat je veel kan genieten van je vakantie!!! Italië is prachtig!!

Veel plezier!!!
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 12:47
In ieder geval kun je haken, ook al komt er niks van prettige vakantie!
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 12:52
Veel plezier met haken daar!
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 12:56
wat zal je geschrokken zijn.
wat fijn dat je ondanks de kwaliteit toch weer kunt haken.
ikhoop straks als je weer hier bent eens wat van je te mogen bewonderen.
voor nu nog een hele fijne vakantie en neem straks dat zonnetje een beetje mee dan blijft het hier niet bij 1 week mooi weer

Back to Top
TaNichia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer TaNichia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 13:27
Haha, over 2 weken vertrekken we hier ook naar het gardameer, ik zal goed opletten of ik je haaknaald tegenkom, en heel goed de mijne in de gaten houden. Hele fijne vakantie verder.( en bewaar nog wat zon voor ons).
Liefs Diana
Back to Top
Jitwit View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jitwit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 13:31
Hahaha, doe dat!
Nog een tip voor het geval er meer haaksters een slechte haaknaald hebben (of breinaalden): ik heb blanke nagellak opde punt van de naald gedaan. Nu blijft er tenminste niets meer zonder dat het bedoeling is haken! Groetjes!
Love Life!
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 14:35
Goed dat je verder kan haken
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2012 om 16:47
oowww wat erg! gelukkig heb je weer een haaknaald.

ik heb van een vriendin al gehoord dat er een handwerkwinkeltje vlakbij onze camping is, dus ik kan met een gerust hart weg ;-)
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 09:03
oo nou dan heb ik geluk gehad Mijn haaknaald was ook verdwenen ...maar ik vond hem terug  half onder het matje van de stoel op de grond hihi
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 11:32
Haha, leuk verhaal. Gelukkig  kan je weer haken! Veel plezier in Italie en haak ze Smile
Back to Top
nixen View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nixen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 12:17
Gelukkig kun je weer verder. Ben benieuwd wat je gaat maken.
. Ik wil een haaknaald in de handbagage meenemen in het vliegtuig, maar weet niet of dat mag. Ben bang dat ik hem dan ook meteen mag inleveren bij de controle. Maar het lijkt me zo fijn om de tijd te doden in het vliegtuig. Kan er natuurlijk wel een xtra meenemen in de koffer . Want ik ga niet zonder haaknaald en katoen op vakantie. Mijn man zei al , je neemt dat toch niet mee op vakantie, natuurlijk wel kan niet zonder hoor. Misschien wel helemaal geen tijd voor maar dan had ik het toch mooi bij me.

Voor iedereen nog een fijne vakantie.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 15:44
Misschien een houten haaknaald meenemen, volgens mij mag dat wel in het vliegtuig
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Essy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Essy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2012 om 11:27
Zou geen haaknaald meenemen in je handbagage want je krijgt hem niet meer terug ;-(
Je kan hem natuurlijk wel in je koffer stoppen zodat je op je vakantie adres wel kan haken.
Heb wel eens gehoord dat je wel een bamboe haaknaald mee mag nemen maar weet het net zeker.

Groetjes van Essy

gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2012 om 11:29
Gelukkig heb je weer een haaknaald.
Bij de boekenvoordeel hebben ze ook kunststof haaknaalden (in ieder geval de grotere maten). Denk dat die ook in het vliegtuig mogen.
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2012 om 18:47
Op ravelry zijn hier hele "discussies" over, over breien in het vliegtuig, en een helebvoel zeggen dat het volgens de regels weer mag,maar dat je toch afhankelijk betn van de persoon die het controleert, toch veel positieve verhalen gelezen,
advies, plastic of bamboo rondbreinaalden, dus ik denk dat een houten plastic haaknaald geen probleem moet opleveren.
Over 10 dagen ga ik ook vliegen en wil dan wel graag wat te handwerken meenemen in het vliegtuig.

groeten Nellie
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2012 om 09:09
ik ben net terug uit belgie.... ardennen en geloof me als het zooooooo vochtig is van de veeeeeele regen dan ben je heel blij dat je kan haken
ik had een babydeken bij me en een sjaal
maar na 3 dagen voordert dat aardig zat ik dus zonder witte capri aaaaaaaaaaahhhhhh
kwam ik bij het boodschappen doen in een ander dorp toch ineens een mega wibra tegen die zacht gele nova had dus toen kon ik mijn dekentje alvast voor een groot gedeelte inelkaar haken..... !!!
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2012 om 10:40
Dat is mazzel, Chantal! Ik neem trouwens vaak teveel mee, is niks mis mee natuurlijk, maar als ik dan een winkel zie met garen, hup, dan kan er altijd nog wat bij.
Soms heb ik iets gemaakt, en dan denk ik: oja, dat komt nog uit ..... .altijd een leuk souveniertje.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2012 om 16:20
Heb je eindelijk een haaknaald ben je als een dwaas aan het breien geslagenWink geintje hoor. Ik snap helemaal dat je aan niets anders meer kan denken als aan je verdwenen naald die je net nog had en nu niet meer. En dat terwijl je hem zo verschrikkelijk nodig hebt. Gelukkig toch weer een naald. Veel plezier met haken
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns