Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gehaakte lama

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
willie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gehaakte lama
    Posted: 29 Augustus 2012 om 09:38
Hallo allemaal

Ik wil graag een lama haken.Ik zag een hele leuke bij delicious crochet.Volgens mij heb ik hem wel eens hier ook gezien.

Mijn vraag is van welk garen is hij gemaakt?Hij is zo'n 30 cm. dacht ik.Heb je hem van katoen gemaakt of van acryl?En is het patroon te doen in het Engels?Ik bedoel eigenlijk zitten er ook veel foto's/plaatjes bij?

Ik ben benieuwd of iemand antwoorden heeft voor me.

groetjes,
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 09:45
Volgens mij kan dat prima met acryl, de gegoogelde foto's even gauw bekeken...
Blessed to be a blessing
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 09:47
Ik heb hem met katoen van Catania gehaakt, geeft een mooie glans.
Het patroon is goed leesbaar met duidelijke foto's. 
Back to Top
willie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 10:47
Dankjewel Dine dan ga ik het patroon bestellen!En tante Jan bedankt voor je reactie.

groetjes,
Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer winter61beer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 10:59
ik vind dat je haakwerk beter met katoen kan doen het wordt wel 10x zo mooi,
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 11:11
als je hem van wibra garen of zeeman acryl haakt wordt hij ongeveer 30 cm, maak je hem van catania dan ongeveer 20 cm.
lydia wijsbroek
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 11:11
Originally posted by winter61beer winter61beer wrote:

Oh, dat vind ik helemaal niet :) het acryl van de Wibra is altijd lekker dik, en als je dat dan strak en met een kleinere haaknaald haakt, zit het goed dicht. Ik vind dat 'wollige' ook wel leuk juist.
Blessed to be a blessing
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 13:42
Originally posted by winter61beer winter61beer wrote:

Helemaal mee eens ! Wink

Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 13:56
tanta jan daar ben ik het helemaal mee eens, ik vind het hele fijne haakgaren en lekker niet duur
Back to Top
katelijne View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer katelijne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 13:58
Onlangs wou ik  met Bravo haken ipv Catania.
In de winkel zei men : Bravo acryl ? Sorry verkopen wij niet meer ! Acryl is wel goedkoper maar  er kwamen teveel klachten van klanten omwille van de mindere kwaliteit.
Probleem was dus onmiddellijk opgelost : Catania katoen.

Acryl vind je bij ons quasi niet meer in de betere wolwinkels. Wel nog bij Zeeman en Wibra maar die vind ik te dik en te stug.
Katelijne

kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 14:30
ik gebruik voor de patronen van DC bijna altijd de saskia van de wibra omdat ik vind dat de patronen door dit dikker garen beter tot hun recht komen.
nu die lama is met lussen en in katoen lijkt mij dat toch niet zo mooi, dan met acryl ook mag je rekenen dat je voor deze patronen genoeg wol in huis hebt want het is geen klein project hoor

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2012 om 15:39
Je mag natuurlijk geen appelen met peren vergelijken Wink.
Ik gebruik ook acryl, maar zachte en enkel om knuffels te breien. Ik heb ook 1 x gehaakt met acryl maar toen ik mijn volgende project,  dat met Catania katoen gehaakt was, er naast plaatste was de keuze snel gemaakt hoor. Toen mijn 'handwerkvriendinnen' het verschil zagen zijn ze ook stuk voor stuk overgeschakeld.LOL

Katoen is nu eenmaal duurder maar als je de meerprijs wilt betalen raad ik je aan om het zeker te doen.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 12:21
Originally posted by dine dine wrote:

Je mag natuurlijk geen appelen met peren vergelijken Wink.
Ik gebruik ook acryl, maar zachte en enkel om knuffels te breien. Ik heb ook 1 x gehaakt met acryl maar toen ik mijn volgende project,  dat met Catania katoen gehaakt was, er naast plaatste was de keuze snel gemaakt hoor. Toen mijn 'handwerkvriendinnen' het verschil zagen zijn ze ook stuk voor stuk overgeschakeld.LOL

Katoen is nu eenmaal duurder maar als je de meerprijs wilt betalen raad ik je aan om het zeker te doen.

Mee eens. Ik maak wel verschil voor wie ik het maak. Voor de kleine kids acryl, gooi maar in de machine en is niet duur dus weggooien als het echt lelijk wordt is dan niet echt zonde ;-)
Katoen haakt lekkerder vind ik persoonlijk. Ben nu bezig met acryl breien maar mijn handen gaan na een poosje vreselijk tintelen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns