Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

afkortingen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: afkortingen
    Posted: 03 September 2012 om 08:58
Wil iemand  mij aub helpen, ik ben begonnen met het vuilnisbakje maar ik kom niet uit de afkortingen.
Ik weet dat sc een vaste is, daar heb ik al een stuk van gehaakt.
Ik heb ook op Internet al wat afkortingen gevonden, maar niet die in het patroon staan.

toer 10 staat fpdc in next dc, dc is stokje maar wat is fpdc?
Dan staat er bpdc in next ik weet niet wat bpdc is.

Ik kan die afkortingen niet vinden, wie wil me wegwijs maken.

Groetjes, Lidia
Back to Top
katelijne View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer katelijne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2012 om 09:04
f staat meestal voor front en b voor back.
Ik veronderstel dat je bij fpdc enkel in het voorste lusje moet insteken en bij bpdc in het achterste. 't Is maar een wilde gok hoor Wink

Katelijne

kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2012 om 09:13
fpdc betekent dat je voorlangs het staafje van de steek uit de vorige ronde een stokje moet haken, en bpdc dan moet je achterlangs gaan.
Groetjes Teunie
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2012 om 09:21
O dank je wel ik ga dat meteen doen, daar krijg je natuurlijk die ribbels door.
Weet je ook wat ze bedoelen met st.
Want toer 10 doe ik dan zoals jij zegt want daar staat fpdc in next cd dus in het stokje.
Maar nu staat er bij toer 11 fbdc in next st. i.p.v dc.

Verwarrend hoor.

Groetjes, Lidia
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2012 om 09:52
Met st bedoelen ze steek, dus in de volgende steek, oftewel de volgende dc
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2012 om 10:28
Nu dat is lekker verwarrend, de ene keer zo zetten en de andere keer anders, daar hadden ze dan toch ook dc kunnen zetten, dan had ik het wel begrepen.
Nu dan ga ik zo verder proberen ik heb het al een paar keer uitgehaald want het word helemaal niet zoals op de foto.

Teunie ik ga ook proberen wat jij schrijft, klinkt goed, kijken of dat wel mooi word.

Allemaal hartelijk bedankt, ik laat nog wel even weten of het is gelukt.

Groetjes, Lidia
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2012 om 10:52

Hi Lidia,

Wat ik vaak doe als ik een afkorting niet kan vinden of niet begrijp, is dit gewoon in Google intypen en heel vaak vindt je dan YouTube filmpjes met de uitleg van wat je niet begrijpt.
Ook al kan je niet verstaan wat ze zeggen, dan is toch het filmpje al duidelijk genoeg om het te begrijpen vind ik.

Hieronder bijv. een filmpje over de fpdc (= front post double crochet):

Succes met het maken van de vuilnisemmer! Smile
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2012 om 11:21
Wauw dat is geweldig als het even word voorgedaan dan begrijp je het meteen.
Ik heb de filmpjes opgeslagen, kan ik altijd nog even terug kijken.
Ik ga nu meteen een toertje doen hoor.

Harstikke bedankt nu kom ik er vast wel uit.

Groetjes, Lidia
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2012 om 11:42
het gebreurt regelmatig dat ze st gebruiken wanneer de onderliggende steek niet dezelfde is, aangezien dat je bv in een rij gewone dc en ook nog fbdc en sc zijn gebrukt dan weet je gewoon dat je de eerste steek die je dan tegenkomt moet gebruiken, gewoon om het risico te verminderen dat je het verkeerd zou begrijpen en daardoor een andere steek zou uitvoeren

Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2012 om 18:00
Originally posted by vikike vikike wrote:

het gebreurt regelmatig dat ze st gebruiken wanneer de onderliggende steek niet dezelfde is, aangezien dat je bv in een rij gewone dc en ook nog fbdc en sc zijn gebrukt dan weet je gewoon dat je de eerste steek die je dan tegenkomt moet gebruiken, gewoon om het risico te verminderen dat je het verkeerd zou begrijpen en daardoor een andere steek zou uitvoeren
Ja, klopt helemaal, is net zoiets als bijvoorbeeld het woord 'appel', dit is het algemene woord voor allerlei soorten appels net als dat het woord 'steek' dit is voor allerlei soorten steken. Smile
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns