Lange breinaalden! |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 Oktober 2012 om 16:23 |
Ik kom zelden of nooit in de Asselsestraat, maar ik moest er dit keer zijn voor een broodbakmachineonderdeeltje. Kom ik langs een atelier met in de etalage lange en dikke breinaalden!!! 60 cm.
De Schaar, Asselsestraat 130. www.deschaarapeldoorn.info Ik heb maat 10 gekocht, ze zijn niet goedkoop, € 10, maar ze gaan een heel leven mee en zijn daarna voor de volgende generatie. De BB wolhal heeft alleen de maten 3,5, 4 en 4,5. De Schaar heeft 6,7,8,9 en 10. Nu maar hopen dat ik vaker onderdelen nodig heb, dan kom ik daar weer in de buurt. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
oh maar jij zoekt vast wel een reden om daar langs te gaan
![]() |
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
Er zijn veel meubelzaken, vloerbedekking dat soort spul. De juwelier, waar Ton zijn klokken laat nakjken (dat is ook een hobby, 3 tafelklokken met een melodie en slagwerk) en dan die onderdelen winkel, ik moet maar veel onderdeeltjes van mijn apparaten mollen.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
sonja ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juli 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 236 |
wow das een goeei tip ga ,da direkt die site eens bezoeken,
dochter wilde dat ik voor haar een poncho brei maar het model is met rondbreinaald (wat ik helaas(nog) niet kan.. http://www.hobbydoos.nl/patroon/2600/poncho ![]() en al deel ik het op in 2 stukken dan nog vrees ik dat het teveel steken zijn voor op een gewone breinaald.. hopelijk kan ik ze bestellen vanuit Belgie . alvast bedankt voor de tip
![]() |
|
Sonja
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
ach, je hebt dan als excuus, o mijn naam is vrouw (en die zijn toch niet technisch he) ![]() ![]() |
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Saskia_ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Oktober 2011 Status: Offline Points: 1199 |
Je kan ook op een rondbreinaald gewoon breien als op normale breinaalden. Hoef je niets voor te leren hoor. Juist voor een groot aantal steken ideaal!
|
|
Groetjes Saskia ♡♡♡
|
|
![]() |
|
sonja ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juli 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 236 |
jamaar als ik die pin nie onder mijn arm kan steken dan ben ik verloren ,helaas..
![]() . had mij ingeschreven voor cusrus (3u) met rondbreinaalden vlgde vrijdag ,maar heb dat moeten afzeggen ![]() (vooral die andere manier van breien(denk continentaal) maar leren zal ik het,want het lijkt mij echt veel handiger ..
|
|
Sonja
|
|
![]() |
|
Ik zal eens zoeken, Sonja, er bestaan ponchpatronen met twee rechthoekige lappen, die zó in elkaar worden gezet dat er een poncho ontstaat.
Overigens wordt het sturen van die breinaalden een dure grap, want ze zijn te lang voor brievenbuspost. Maar omdat ze bestaan kun je je breiwinkel onder druk zetten. In maten 3,5, 4 en 4,5 en in de maten 6 t/m 10. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Nee, ik kan het patroon niet meer vinden, maar ik had het voor een KAL/CAL aan diverse hobbydozen gestuurd, een poncho voor moeder en kind.
Ik hoop dat een van de ontvangsters dit leest en het doorstuurt. Ik kan het topic van de KAL/CAL ook niet meer vinden, ik ben geen held met de search functie. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
ik hoop het ook,dat zou mijn probleem dadelijk oplossen
![]() ik heb op hobbydoos gezocht naar 'n ander model punt model poncho maar niks gevonden :(
|
|
Sonja
|
|
![]() |
|
ridder204 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 Augustus 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 490 |
topic geloof ik gevonden via google http://forum.hobbydoos.nl/gebreide-poncho-maatje-80_topic20696.html
volgens mij staat er hier ook 1 tussen van rechthoeken gebreid
|
|
![]() |
|
Ik heb trouwens een babydekentje van 171 steken gewoon op normale pennen. Het is alleen opletten, als ik de breedte wil bekijken, dat er geen steken afglippen. Ik doe dat precies halverwege.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Ik heb ook van die lange naalden, wat een ellende zeg om er mee te breien, moet je echt op het puntje van je stoel gaan zitten om niet klem te komen zitten. Ik gebruik ze alleen maar als het echt niet anders kan. rondbeinaalden zijn aan mij ook niet besteed
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
topic geloof ik gevonden via google http://forum.hobbydoos.nl/gebreide-poncho-maatje-80_topic20696.html
volgens mij staat er hier ook 1 tussen van rechthoeken gebreid http://www.jessica-tromp.nl/poncho_ponchos.htm
bedankt voor de tip ![]() zus heeft paar "lange breinaalden op de kop getikt op rommelmarkt en inderdaad hier kan je echt nie relax mee breien die pinnen steken altijd tegen de rug van je stoel.. ![]() denk dat |
|
Sonja
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |