Kerstballen breien |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
Gerbera ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 Maart 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1194 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19 Oktober 2012 om 09:06 |
Heeft iemand misschien al kerstballen gebreid uit dat boek van die 2noorse mannen?
Ik ben van plan om dat boek te kopen ,dus ik ben erg nieuwsgierig of het heel moeilijk is. Of weet iemand misschien iemand een link om het eerst te proberen? Het moet geloof ik op 4naalden ,maar dat kan je toch leren |
|
Groetjes jenny
|
|
![]() |
|
linda1959 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ik heb hem over een paar weken gaan halen in de bibliotheek (wou eens zien hoe zij dat deden ) maar ik ben helemaal geen breidster dus was niet echt iets voor mij
misschien ook een ideetje om hem eens een paar weken in huis te halen via de bib
![]() |
|
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
als je op google zoekt naar knitting christmas balls krijg je inspiratie genoeg en patronen en anders inderdaad de bieb
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
MariaLA ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
Bij de Trekpleister hebben ze een boekje in het nederlands over kerstballen breien (wat een rare zin....)
|
|
![]() |
|
Vifke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Oktober 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1594 |
http://pinterest.com/vifke/
http://amigurumibug.blogspot.be/ |
|
![]() |
|
Vifke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Oktober 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1594 |
|
![]() |
|
Gerbera ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 Maart 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1194 |
Dames top,bedankt ik ga het eens even uitzoeken
|
|
Groetjes jenny
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
voor de niet breisters zoek op crochet christmas balls
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
En kan ik het gaan proberen met de wol van de zeeman?
Want die is toch op nld 5 ? Deze ballen worden op 3gebreid Vifke er staat een hele goede link bij waar ze het laten zien,dat is fijn En kan je daar de breinaalden zonder knop van de zeeman daarvoor gebruiken of moet je echt van die kleine naaldjes voor gebruiken |
|
Groetjes jenny
|
|
![]() |
|
Je kan dat proberen met elke wol die je maar wil gebruiken. Gebruik dan wel naalden die erbij passen. Tuurlijk kan je de breinaalden van zeeman gebruiken als die bij je wol passen. Als je grotere naalden en dikker wol gebruikt zullen je ballen wat groter zijn dat is alles |
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
hoi gerbera,
met nld 5 worden de ballen groter .kleine naalden zijn echt makkelijker, tis toch al zon gestoei met naald en draad, met die grote blijf je schuiven aan je werkje om de steek vooraan te krijgen. groeten marian |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Als het echt niet lukt, kun je ze op twee naalden breien en de naad met naaigaren sluiten, je moet dan wel lusjes of stekentellers gebruiken, zodat je weet welke steken feitelijk op één naald horen te staan.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Ik kon hier nergens breinld zonder knop kopen,dus heb ik rondbreinaalden gekocht en knip die draden eraf ,dan heb ik ook kleine nld
Een klant die bij de zeeman gaf die tip,ik dacht waarom niet kan ik kijken voor weinig geld of het gaat lukken. En ik heb een wit bolletje soft bij de zeeman gekocht om te proberen. Dames bedankt voor de hulp |
|
Groetjes jenny
|
|
![]() |
|
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
Ik heb verleden jaar het boek gekocht en het viel mij tegen ,het koste veel en er staat eigenlijk maar 1 kerstbal in en de rest zijn verschillende figuren die je er kan inbreien,het breien vind ik niet zo moeilijk als je kleine priemen gebruikt
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
|
Bedankt pareltje ,dan ga ik het ook niet kopen.
Ik las dat er een boekje bij de trekpleister was en had net het laatste boekje en maar voor 3,99 dus dat was mooi Heb ondertussen ook de naalden gevonden,dus ik ga het zo proberen,en o ja ik heb catania gekocht want dat vind ik wel erg mooi katoen daarvoor |
|
Groetjes jenny
|
|
![]() |
|
MariaLA ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
hou wel rekening met Catania (katoen in het algemeen) dat het niet rekbaar is en dat je wellicht een hele of halve pen dikker moet/kan nemen hiervoor.
|
|
![]() |
|
Oke bedankt,maar het lukt me niet met 5naalden het glijd er gewoon af,ik ben echt aan het knokke met die naalden
En met een rondbreinaald gaat het ook niet Heeft iemand een goede tip? |
|
Groetjes jenny
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
rustig doorknokke!
of groter werkje proberen, bv sokken, dan heb je t stoeien met naalden onder de knie en gaat t gepriegel met een kerstbal misschien ook makkelijken |
|
![]() |
|
Ha ha doe ik,want ze zijn erg leuk
|
|
Groetjes jenny
|
|
![]() |
|
Begin anders eens met op iedere naald 10 steken te zetten en brei domweg rond zodat je de touch te pakken krijgt.
Het is wel een uitdaging als je nog nooit met 5 naalden hebt gebreid om meteen met kerstballen aan de gang te gaan....
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |