Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Een vraagje over rondbreien....

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Priscilla77 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Priscilla77 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Een vraagje over rondbreien....
    Posted: 19 Oktober 2012 om 20:53
Ik heb na alle sjaals breien besloten om eens wat anders te doen. Dus ben ik begonnen om een trui te breien. Dit doe ik op rondbreinaalden. Ik brei continentaal. Ik brei dus alle steken recht zodat je dus het v-effect krijgt. Maar nu komt het....
De V-tjes zitten aan de binnenkant en niet aan de buitenkant.
Mijn vraag is nu dus:

Wat heb ik fout/mis gedaan.
Nu is het geen hele grote ramp want als ik de trui klaar heb kan ik hem gewoon binnenste buiten draaien. Maar toch zou ik de volgende trui die ik wil gaan breien gewoon direct aan de goede kant hebben.
Kan iemand mij hier een antwoord op geven??

Groetjes Priscilla
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 21:24
ik denk dat je linksom breit i.p.v. rechtsom
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 21:55
Volgens mij heb je na de opzet de naalden verkeerd gehouden..De boog van de rondbreinaald dicht bij jou en de naaldpunten aan de buitenkant ipv omgekeerd.
Als je nu de trui in het midden van de rondbreinaald naar boven trekt waardoor de naald onderaan hangt en het hele boeltje gewoon omdraait zodat de breinaald terug bovenaan is dan zit je goed volgens mij.
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is ConfusedLOL
Back to Top
Priscilla77 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Priscilla77 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 22:06
Ik ben begonnen met de steken op de rechternaald...
Kan dat er mee te maken hebben gehad???
Ik ben echt nog een newbie wat rondbreien betreft. Ook met het continentaal breien trouwens, doe het nu een dag maar ik vind het helemaal geweldig. In ieder geval het recht breien. Andere steken heb ik nog niet geprobeerd namelijk.
Het gaat veel sneller en nu hoef ik ook niet iedere keer mijn naald los te laten om de draad om te slaan.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns