Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Steken minderen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Steken minderen
    Posted: 31 Oktober 2012 om 15:39
Nu ben ik al zo lang aan het haken en begin ik te twijfelen over het minderen van de steken.

Ik doe het altijd zo:
ik neem de voorste lus en haal de draad er door, dat doe ik ook bij de volgende steek en dan heb je 3 lussen op de naald. dan de draad om de naald en door 3 lussen haken.

lees ik in een boekje:

in de voorste lus, draad om de naald en dan doorhalen, volgende steek ook de voorste lus, naald er door heen(geen draad door de lus halen) en dan de draad door de 3 lussen halen.

zie ik op youtube:

naald door voorste lus, ook bij de volgende steek(beide keren geen draad door de lus van de steek halen) en dan draad door 3 lussen halen.

hoop dat ik duidelijk ben

HOE MOET HET NU? ConfusedConfusedConfusedLOL

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2012 om 15:49
Ik doe het altijd op de onderste manier.
Dat heb ik ook van iemand van hobbydoos hoor.
Het resultaat daarvan is dat er geen bobbel boven op je werk ontstaat en je het dus minder in je werk terug vind.
Vooral bij de eerste (zo deed ik het in het begin) krijg je echt hoogte verschil in je werk.
Dus ik zou zeggen: youtube volgen

Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2012 om 16:03
Ik doe het ook altijd op de onderste manier en daarbij vind ik de minderingen het minst opvallen
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2012 om 16:04
Ik doe ook de onderste manier, ik heb het een tijd geleden eens uitgetest en de 3de manier is het meest onzichtbare.

http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2012 om 17:11
Ik doe ook altijd de onderste manier
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2012 om 17:45
Ook de onderste manier.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2012 om 18:34
hoi, als beginnende ami haker, doe ik de bovenste mannier,staat zo in t boekje van christien krukkert.zou je bij kleine werkjes met de onderste mannier niet helemaal in de knoop komen met werkje en naald?
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2012 om 20:45
hoi breienmaar.
Zelfs met kleine werkjes kan het heel goed.
Ik heb het gisteren nog gedaan met armpjes van een popje.
van 6 steken naar 5 steken gaan in het rond.
Dus dat is vrij op elkaar werken en dat gaat best wel hoor.

Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 09:29
Ik doe het geloof ik weer anders.

Door het voorste lusje van de 1ste en 2de steek steken. Draad doorhalen, dan heb ik 2 lusjes op mijn naald. En dan draad omslaan en door de 2 lusjes halen.
Ik haak dus een vaste, maar ipv in 1 steek insteken, steek ik in de voorste lusjes van de samen te haken steken.
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 10:24
Ik sluit me aan bij Cully. Ik deed het eerst anders, maar heb vervolgens van een ervaren haakster geleerd dat dit de enige echt onzichtbare manier van minderen is. Sindsdien kun je ook echt mijn minderingen niet meer zien gelukkig :D.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.383 seconden.
Lang Yarns