Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

verkorte rijen bij het breien van een kraag

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
belgischebreister View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer belgischebreister Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: verkorte rijen bij het breien van een kraag
    Posted: 05 December 2012 om 15:51
Beste breisters,

ik heb een vraag ivm het breien van verkorte toeren.

ik ben een vest aan het breien met een rondbreinaald.

het rechter voorpand en de rechter mouw worden in een stuk gebreid en zo ook het linkervoorpand en de linkermouw.

er wordt gevraagd om aan weerskanten 15 steken op een hulpdraad te zetten.

ze worden na het opzetten van halssteken samengevoegd en het rugpand wordt samen met de mouwen in 1 stuk gebreid.

voor de kraag vermeldt het patroon : "zet de 15 steken van de hulpdraad op het rechter voorpand terug op de rondbreinaald.  zet 1 nieuwe steek op richting de schouder = 16 steken.

brei in ribbelsteek- brei TEGELIJKERTIJD  verkorte toeren als volgt (vanaf middenvoor).  Brei 2 naalden over alle steken, brei 2 naalden over de buitenste 10 steken middenvoor *herhaal van * * tot het weerk ongeveer 6 cm meet aan de korte kant. Kant alle steken af . Brei op dezelfde mnaier over de st van de hulpdraad op het linker voorpand. Naai de kraagdelen samen midden achter en naai de kraag langs de hals op het achterpand naast de kantst
.

ik begrijp deze uitleg niet zo goed.  wat wordt bedoeld met de buitenste steken middenvoor.

wat wordt bedoeld met brei 2 naalden over alle steken (ik begrijp niet hoeveel steken dit zijn en waar deze zich bevinden).

wordt met verkorte toeren bedoeld dat men telkens met minder steken breit. (met hoeveel minder in dit geval ?)

ik begrijp ook niet wat bedoeld wordt met de korte kant.

ik zou deze vest echt graag maken , ik heb vroeger nog verkorte toeren gebreid bij het breien van een kleine hiel voor kousen, maar deze uitleg voor de kraag begrijp ik echt niet.

kan iemand mij helpen ?

Alvast heel erg bedankt 

ingrid
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns