Inelkaar naaien van gehaakte knuffels |
Reageer ![]() |
Autheur | |
esprea ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 22 Januari 2013 Status: Offline Points: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03 Februari 2013 om 12:04 |
Wie kan mij vertellen hoe ik gehaakte knuffels inelkaar naai?
Meestal heeft het hoofdje een andere kleur dan het lichaampje,en zie je het zo duidelijk als je het met 1 van beide kleuren doet. Plakken is natuurlijk ook een optie,maar dit schijnt niet gezond te zijn als je de knuffel aan een kindje wilt geven. Wie o wie kan mij helpen? Groet Esprea.
|
|
![]() |
|
Krissis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hallo Esprea.
Tja, er is niet 1 manier ''de beste'' of die alleen maar goed is. Ieder heeft zijn eigen manier. Ikzelf naai de boel aan elkaar met vaak een stevige, zwarte draad. Deze draad is in verhouding met het haakkatoen super dun, dus zie je uiteindelijk (met fijne steekjes) bijna niks. Dat is mijn manier, maarja, ieder z'n ding. Plakken zou ik sowieso nooit doen. Lijkt me niet stevig genoeg en de lijmresten blijven hard, wat het knuffelcomfort niet ten goede komt.
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Doorzichtig nylon naaigaren . Is voor alle kleuren te gebruiken
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Je kunt de laatste toer van een onderdeel met eigen kleur in de kleur van de romp haken. Je kunt ook naaigaren gebruiken, dan kun je door de draden heensteken en het vrijwel onzichtbaar in elkaar zetten.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Haakmutz ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 11 Oktober 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 30 |
Als ik een onderdeel klaar heb, dan laat ik een lange draad zitten en naai daar het onderdeel mee vast
|
|
![]() |
|
zakdoek ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
Ik laat ook een lange draad hangen als ik een onderdeel af heb. Als je kleine steekjes maakt en goed stevig aantrekt, dan wordt het onzichtbaar, ook als de 2 delen verschillende kleuren hebben. Ik neem zelf de draad van het deel wat ik op het andere deel vastmaak. (ik kan me voorstellen dat dit erg wazig klinkt
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |