Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

jurkje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
leetje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer leetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: jurkje
    Posted: 28 Februari 2013 om 17:00
hoi allemaal,

ik wil een babyjurkje breien. ik heb al eens een paar keer van een patroon gebreid, maar deze snap ik niet. wie helpt mij?het is een patroon van filati infanti no5 ( van lana grossa). Er staat: 132 s. met nld 3.5 opz en in tr. br. voor de zijafschuining de 1e en 66e s. markeren= zijnaden.
aan weersz van deze s. telkens in elke 6e t. 6x1 s. en in elke 4e t. 3x1s. mind., hiertoe de 2 s. na de gemarkeerde s. r. samenbreien en de 2 s. voor de gemarkerde s. r. overgehaald samenbreien.

ik kan toch niet voor de eerste steek 2 steken samenbreien? en moet ik voor en na de twee markeren minderen? en in welke toeren moet ik precies minderen? toer 6, 10, 16, 20 enzv? 

graag jullie expertise
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 17:29
Zoals het er staat, kan het niet. Moet je niet aan weerszijden meerderen? Voor de eerste steek zit toch niks. Of na de eerste en voor de zesenzestigste, maar dat komt ook niet goed. Nee, ik pas!
Back to Top
leetje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer leetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 17:38
enige wat ik kon verzinnen is dat het wordt rondgebreid. maar er staat boven dat de rok aan en stuk in toeren wordt gebreid. bij materialen staat ook niet rondbreinaald maar gewoon nld 3.5. ik heb daarnaast niet zon korte rondbreinaald. 
weet je misschien wel hoe het zit met de toeren, de hoeveelste ik moet minderen? want ik dacht al ik markeer anders wel steek 33 en 99 ipv 1 en 66?

132 steken zou 60 cm. breed moeten zijn. op 15,5 cm hoogte mag ik afkanten om het bovenste deel te haken. dan zou het breiwerk nog ongeveer 50 cm breed moeten zijn. ik moet dus 20 steken minderen in ongeveer 44 nld?
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 17:53
Dat weet ik dan wel in de 6e,   De 12 e. De 18 e.     De 24e. De 30e.   De 36e.   De 40e. De 44.   De 48. De 52    Dat is 6 x de zesde.    En daarna 4 x elke vierde.     . Maar hoeveel moet je nou per toer minderen? Er staat 2 na de markering samenbreien, en 2 voor de markering. Dat kan toch ook niet. Of het wordt scheef of je mindert vier steken per keer.ik denk dat er een foto en meer tekst bij moeten. Zo gaat het niet goed!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 18:01
Ik denk toch dat je moet rondbreien, kijk eens bij de benodigdheden of daar staat rondbreinaald 3,5, en dan de zijnaden markeren. Dan kun je wel vóór en achter de markering minderen. Maar er staat in toeren breien, dus wel bij elke nieuwe toer keren, denk ik.

Zou je de panden los van elkaar breien, dan zou je ook aan weerszijden minderen voor de afschuining.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 18:05
Volgens mij moet je rondbreien of met 4 pennen .

Je minderingen gaan volgens mij alsvolgt  toer 6 /12/18/24/30/36  dat is 6x daarna brei je er 4 toeren tussen .Toer 40/44/58/ weer een mindering  zou dat kunnen kloppen met de lengte ?

Iets anders kan ik er niet van maken
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 18:10
Achter het fornuis bedacht ik me nog iets . Als je heen en weer breit zou je je laatste steken kunnen minderen dat zijn dan toch je steken voor je eerste steek??
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 18:17
Pas op, ik ruik aangebrande aardappels
Back to Top
leetje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer leetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 19:04
hahahha
laat je maaltijd niet door mij bederven.
het ligt blijkbaar niet aan mij. ik ga gewoon op steek 33 en 99 aan weerszijden minderen. dan komt de naad recht in het midden. ik zal nog eens gaan rekenen in welke toeren ik die 18 steken moet minderen. het is en kraamcadeau. als ik op de juiste breedte uitkom, weten de krijgers toch niet of de rok schuiner had moeten zijn of niet... hihihi

bedankt voor jullie hulp en als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag!

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 20:35
Moeten er verderop geen armsgaten inkomen ??? En hoe geven ze dat dan aan ???
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns