Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat doen jullie met restjes wol?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nevyn View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nevyn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wat doen jullie met restjes wol?
    Posted: 13 Maart 2013 om 13:55

Wat doen jullie met restjes wol en garen? Ik heb allerlei restjes, te weinig om nog een trui of vest oid van te maken, maar weer te veel om weg te gooien (maar daar heb ik sowieso wel een beetje moeite mee misschien), maar wat ik er nou wel moet moet doen weet ik niet zo goed. Ik ben zelf niet zo van de poppetjes en frutseltjes enzo, maar wat ik kan ik er dan nog wel mee? 

Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2013 om 14:00
Ik ben een poging aan het doen om de restjes weg te werken, zie dit topic. Mocht je geen zin hebben om te freubelen en het gewoon weg willen doen, dan zijn er vaak bejaardenhuizen of instellingen die het graag willen hebben. Of een hobbydoos die het wilt overkopen
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Nevyn View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nevyn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2013 om 14:19

Zo, dat zijn wel hele mooie kussens zeg! Dat vind ik wel een leuk idee. Ik vind het wel leuk om te freubelen, maar ik moet er wel iets aan hebben zeg maar. Bloemetjes en popjes en wat ik hier op het forum nog allemaal meer voorbij zie komen, vind ik harstikke leuk, maar ken ik mezelf, dat ligt/staat/hangt vervolgens ergens te verstoffen, dat vind ik zonde.

Ik heb wel eens een lading bij het bejaardentehuis hier gebracht, dat was na m’n vorige poging tot restverwerking. Toen ging van alle restjes een groot sprei maken. Uiteindelijk had ik natuurlijk helemaal niet genoeg restjes, moest ik wol bijkopen en had ik daar weer restjes van over. Die heb ik toen maar weggebracht. Maar  inmiddels heb ik weer een nieuwe verzameling en ik vind de kleuren te leuk om er niks meer mee te doen. 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2013 om 17:48
Je kunt alle eindjes aan elkaar knopen en een tas of kleed haken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cresi View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cresi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2013 om 20:20
Je kunt er een lappen deken van maken. Vierkanten breien of haken met allerlei kleuren, kan best leuk worden.
Creagroetjes
Ieders talent is uniek
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2013 om 21:31
Ik maak de laatste tijd nogal wat babysokjes, leuk als kraamcadeautje. Maar een vestje voor de baby is ook leuk... allemaal prima van restjes te maken!
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2013 om 21:33
Je kunt ook iets met grannys maken. Daar kun je ook hele kleine restjes in kwijt.
Back to Top
Nevyn View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nevyn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 10:54

Hihihi. Had ik al verteld dat ik 5 beddespreien heb, waarvan 3 gehaakt, en 4 spreien voor op de bank (om lekker onder te kruipen) 2 met en 2 zonder fleece-achterkant?  Ik kom de winter wel door Tongue. En ik had zeker ook nog niet verteld over die lading wol die ik eens bij de Lidl gekocht heb. Die prikt een beetje, dus kleding kan ik er niet van maken, van de week ben ik begonnen met het haken van granny’s. Ga ik nog een sprei maken? Had ik er nog niet genoeg dan? Maar op het moment ben ik even niet in staat om een patroon te volgen, ik weet niet waarom, maar alles gaat fout op het moment, granny’s haken is gewoon lekker makkelijk, ik doe het graag.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 11:05
Met granny's kun je van alles doen: mokbeschermers, stoelhoezen, lantaarnpaal-aankleding, mandjes (met textielversteviger), kaft voor je boek, placemat.

wat rozengeur.
Back to Top
Nevyn View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nevyn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 11:12

Aha, ik denk te beperkt! Genoeg kale lantaarnpalen hier in de straat……LOL 

Maar zonder gekheid, ik doe hier best weer inspiratie op!

Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corneliaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 12:17
http://desokkenwolruilclub.blogspot.nl/
Hier een leuk idee.
De sjaal is ook erg leuk om van restje te maken. Er staan nog meer ideetjes.
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2013 om 10:48
misschien een foto ervan maken en bij ruilhandel neer zetten
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2013 om 13:47
ik brei er vlindertjes van of haak kleine bloemetjes.
Back to Top
Nevyn View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nevyn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 12:07
Ik ben begonnen met een tas van granny vierkantjes van m'n Lidl-wol, of in ieder geval een gedeelte ervan. Ik weet nog niet helemaal hoe groot, breed, hoog etc. ik 'm wil maken, maar daar kom ik gaandeweg wel uit. Met binnenvoering, gebruik ik m'n naaimachine ook weer eens!

Met de 'echte' restjes maak ik misschien ook nog wel een tas, denk ik. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 14:41
Je kunt ook een punnikmolentje kopen en van je resten slierten punniken. Daar kun je met dikke naalden mee breien of haken, je kunt er onderzetters van maken, of dieren door ze in patroon neer te leggen en vast te naaien of rond tempex vormen te leggen en vast te naaien (of spelden). Of naast elkaar leggen en hier en daar doorrijgen, dan heb je een sjaal.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns