Geen handwerken |
Reageer
|
Pagina 12> |
| Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23745 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: Geen handwerkenPosted: 21 Maart 2013 om 12:05 |
|
Er zijn zoveel nieuwe forumleden bijgekomen, dat ik nog maar eens een koffiekletsonderwerp aansnijd. Wat voor boeken, films, tvprogramma's, muziek vinden jullie leuk?
Ik ben ooit Beatlesfan geworden en nooit genezen, ik houd ook van Boudewijn de Groot en rockmuziek uit de jaren 50/60 en van klassiek, Beethoven en kornuiten. Ik lees fantasy en Amishboeken, een handwerkroman is ook aan me besteed. Ik kijk fantasyfilms, romantische en knok-, vroeger was ik gek op spaghettiwesterns. Op tv kijk ik vooral detectives. Ik ben een tijd Dr. Philfan geweest, maar al die herhalingen hangen me de keel uit. Verder ben ik dol op onze twee rode katers, heb ik twee abonnementen op doorloperboekjes 6- en 7sterren en houd ik van wandelen. Ik verzamel ook Alan Rickmanfilms op dvd (Professor Snape uit Harry Potter). |
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Semmama
Hobbywonder
Lid sinds: 25 Januari 2013 Locatie: Zuid-Holland Status: Offline Points: 801 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 21 Maart 2013 om 12:28 |
|
Leuk Magtelt.
Naast het handwerken lees ik graag detectives (Karin Slaughter en Tess Gerritsen en chicklit (Jill Mansel, Sophie Kinsella). Lekker om af te wisselen. Muziek keus... Nick en Simon, Bryan Adams, Pink. Lekker breed en van alles wat ![]() Op tv kijk ik niet zoveel, meestal dingen die ik niet hoef te kijken maar als achtergrond voor bij het borduren, naaien of haken. Criminal minds op woensdag volg ik wel. Naast alle ontspanning werk ik op de dag als juf (laatste jaar, want van de zomer word ik ontslagen) en studeer ik psychologie, daar zitten ook al genoeg uren in. Verder geniet ik van mijn twee kanjers van 7 en 5.
|
|
|
Net begonnen en nu al verslaafd.
|
|
![]() |
|
kaatgr
Duizendpoot
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 21 Maart 2013 om 14:46 |
|
haken is en blijft toch wel mijn grootste hobby, daarnaast lees ik graag. Maakt eigenlijk niet uit wat. Sporten is bij mij niet echt favouriet maar een potje tennis of lekker met de hond Diesel lopen vind ik heerlijk. Ik werk als demand analyst (vraag en aanbod) en daarnaast doe ik een study Supply chain management. Oftewel druk druk druk en eigenlijk niet genoeg tijd maar wie herkent dat niet
.Daarnaast ben ik ook nog zwanger en ben ik dus druk bezig met alle babyspullen verzamelen.
|
|
![]() |
|
Bo'tje
Duizendpoot
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 21 Maart 2013 om 15:04 |
|
Haha wat een leuk onderwerp!
Ik haak graag, maar heb ook 2 kleine kinderen (2 en 4) die veel tijd in beslag nemen en daarnaast ook mijn grootste hobby zijn. Ik vind het leuk om met ze te kleuren, spelletjes te spelen, zingen, lezen of bakken. Ook kijken we graag in haakboekjes op zoek naar de volgende projecten. Of ben ik op zoek naar nieuwe recepten (suikervrij). Ik lees graag en dat is wat afwisselend. De ene keer pak ik een boek van jill mansell en de andere keer weer fantasy of triller.... Qua tv kijken, kijk ik graag series.... Grey's anatomy, vampire diaries, once upon a time, house etc. Films kijk ik niet zoveel, omdat ik dan altijd in slaap val.... en muziek.... Eigenlijk luister ik graag naar radio 3.... |
|
![]() |
|
Esther12
Duizendpoot
Lid sinds: 14 September 2012 Locatie: Voorne-Putten Status: Offline Points: 337 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 21 Maart 2013 om 15:58 |
|
Er is zoveel dat ik leuk vind. Mijn grootste hobby is mijn hond, een Lagotto van net 2 jaar en op nummer 2 staat muziek maken en dan met name zingen, liefst klassiek.
Wat betreft luisteren heb een erg brede muzieksmaak, ik luister stijlen van klassiek tot hardrock. Daarnaast ben ik gek van computeren, fora, spelletjes, facebook, het is allemaal goed aan mij besteed. Lezen vind ik ook erg leuk en sinds ik anderhalf jaar geleden een e reader heb gekocht is het hek helemaal van de dam. Ik hou vooral van fantasy, detectives en misdaadromans. Tv kijken doe ik wat minder, ik vind series als Coldcase en CSI wel leuk en sommige films en praatprogramma's maar ik vind de meeste programma's rotzooi en zonde van mijn tijd.
Qua handwerken is er te veel dat ik leuk vind, ik hou van naaien, breien, haken en borduren. Het liefst dingen waar je zelf ook nog wat aan kunt toevoegen of veranderen. Ik vind het altijd erg leuk om ergens een eigen touch aan te geven. Eigenlijk heb ik gewoon te kort aan een dag van 24 uur. |
|
![]() |
|
tikoes
Hobbyguru
Lid sinds: 22 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3238 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 21 Maart 2013 om 15:58 |
|
Ik haak en brei graag, leef samen met 3 katten en 2 amazonedames (tweedekansjes). Ga elke dag wandelen met mijn papegaaien, poetsen doe ik graag, koken vind ik leuk, wordfeuten op de tablet, papegaaienforum volgen, vriendschappen onderhouden, luieren, enkele series volgen en veel muziek vind ik mooi en ik maak zelf papegaaienspeelgoed. Ik organiseerinformatiemiddagen over hoe om te gaan met de papegaai als huiskamervogel en neem deel aan georganiseerde papegaaienwandelingen. Ik ben hele dagen thuis en verveel me nooit, en ben moeder van 3 volwassen kinderen.
|
|
![]() |
|
bloem
Hobbyguru
Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8337 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 21 Maart 2013 om 16:03 |
|
Ik geef trekzakles erg leuk om te doen .daarnaast speel ik zelf ook graag op de trekzak .
lezen is ook een grote hobby maar dat heb ik echt bij vlagen. en fietsen doe ik graag. reborn poppen maken en haken en breien . dus heb ik tijd te weinig
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23745 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 21 Maart 2013 om 18:34 |
|
Bo'tje vond jij het einde van Once upona time ook niet vreemd, pats boem ineens was het uit. Ik had het idee dat Storyville vernietigd werd omdat de sprookjeswereld weer hersteld was, erg wreed, dat jongetje en zijn moeder werden dan ook weggevaagd. Ik heb alleen de eerste twee en de laatste twee afleveringen gezien.
Haha sporten, hoogstens sta ik op de WII te zwaardvechten. |
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Cresi
Duizendpoot
Lid sinds: 20 Oktober 2012 Locatie: Zutphen Status: Offline Points: 169 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 21 Maart 2013 om 19:56 |
|
Ik brei, haak, borduur, naai en heel af en toe waag ik me aan quilten. Ik heb 2 volwassen jongens van 18 en 21. Ik werk 27 uren per week, als management assistente. Ik lees heel graag fantasy, thriller, misdaad en verhalen waarin veel historische feiten meespelen. Wie kent niet de boeken van Dan Brown,. Ik schrijf zelf graag, even vluchten in je eigen fantasie. Ik hou van woordpuzzels. En zeker niet op de laatste plaats spelen/wandelen met onze hond (mix van rothweiler/boxer potig maar erg lief). Muziek is erg breed van Bach, Mozart tot Mumford and Sons, Pink, Linkin Park, Cold Play, Alanis Morisette, maar ook Charlotte Church. Ik ben in voor een goede film denk aan Water for Elephants, Haar naam was Sarah (boekverfilming), The Freedomwriters, Avatar. Op tv ben ik sinds kort fan van Arrow, en ook Lie to me vind ik leuk. Ik kijk graag naar Pauw en Witteman, the Collegetour.Een module sociale cognitieve psychologie ligt op me te wachten om ervan te leren, en een cursus Spaans vind ik ook helemaal leuk. Verder zou ik willen dat er meer tijd in een dag zou zitten, ik kom altijd tijd tekort.
|
|
|
Creagroetjes
Ieders talent is uniek |
|
![]() |
|
simonevv
Hobbyguru
Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 21 Maart 2013 om 22:32 |
|
Ik hou van alle soorten handwerk. Lees veel historische romans en lees alle kinderboeken voor de schoolbibliotheek waar ik vrijwilligerswerk doe. Zo kan ik ze vertellen welke boeken leuk zijn of spannend. Verder heb ik sinds 3 februari een kleindochter waar ik strak twee dagen mag oppassen. En muziek vind ik alles leuk zolang de bas er maar niet in dreunt
|
|
|
|
![]() |
|
lydjuh
Newbie
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 22 Maart 2013 om 07:56 |
|
Ik heb naast een hardnekkige haakverslaving
, valkparkieten waar ik gek op ben, net als op mijn man en hondje !!!!Verder ben ik gek op tv en films kijken. Ben fan van Elvis presley, queen, michael jackson, lady gaga enzo...! Zit helaas altijd thuis nadat ik in 2009 2 cva's heb gekregen op 25e jarige leeftijd. Maar gelukkig verdeel ik me niet
|
|
![]() |
|
Eugenie
Hobbyguru
Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 22 Maart 2013 om 08:19 |
|
ik brei en haak graag, heb 2 zonen (16 en 19 jaar) en een man( bijna 21 jaar), werk sinds 1 1/5jaar in een bouwmarkt. luister naar rockmuziek en kijk graag engelse kostum serie`s( larkrise to candleford) em duitse krimi`s. heb een eigen xbox en game graag. ben wel huizelijk maar niet zo huishoudelijk. gek op kitch, truttig- en burgelijkheid.
|
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
Gerbera
Hobbyguru
Lid sinds: 13 Maart 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1194 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 22 Maart 2013 om 08:29 |
![]() Ik vind haken en borduren erg leuk,ik ben niet snel omdat ik altijd weer iets anders tegenkomt wat ik dan weer erg leuk vind,maar uiteindelijk komt het wel af. Verder kijk ik graag naar following,en criminal minds en kijk veel naar discovery. Lezen doe ik alleen in mn bed en mn favoriet is wel ester verhoef en ook lees ik veel boeken van david baldacci. En ik ben erg gek op mn hondje luca. Groetjes jenny |
|
|
Groetjes jenny
|
|
![]() |
|
Gerbera
Hobbyguru
Lid sinds: 13 Maart 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1194 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 22 Maart 2013 om 08:35 |
|
Ik vergeet weer de helft,ik werk 20uur bij een bakker/broodjes zaak.
En muziek vind ik wel erg veel leuk,heb geen echte favoriet,als ik maar mee kan zingen. En in huis ben ik ook altijd bezig met soppen ,vind ik helemaal niet erg,kan een halve dag bezig zijn met tutten als ik een nieuwe plant of zoiets hebt gekocht om te kijken waar hij het leukste staat. |
|
|
Groetjes jenny
|
|
![]() |
|
Yobsje
Hobbyguru
Lid sinds: 10 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1408 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 22 Maart 2013 om 08:51 |
|
Mijn belangrijkste hobby blijft toch haken, naaien vind ik ook leuk. En verder af en toe freubelen met papier/karton, tijdschriften lezen, internetten en dan vooral weblogs lezen. wordfeuten, ik doe dit sinds oktober met een vriendin gemiddeld 1potje per dag en het leuke is dat we precies aan elkaar gewaagd zijn, dan wint zij een paar keer en dan win ik weer een paar keer. Tv kijken en films doe ik alleen als er echt iets leuks is, maar dat is niet vaak. Boeken lezen vind ik ook leuk, maar dat lukt alleen in bed, maar als ik naar bed ga vallen mijn ogen bijna vanzelf dicht. Verder werk ik 1 dag in de week en zorg ik voor mijn gezin, dat bestaat uit man, 4 kinderen van 11, 8, 5, 3 jaar en mijzelf. En ook nog een heel klein beetje huishouden natuurlijk.
|
|
|
Groet,
Yobsje |
|
![]() |
|
omajan
Hobbyguru
Lid sinds: 21 Februari 2013 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 1294 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 22 Maart 2013 om 21:46 |
|
Leuk zo van iedereen te lezen waar ze zoal mee bezig zijn, ik zal het ook proberen op een rijtje te zetten.
Ik werk 16 uur per week op de receptie van crisis- en vrouwenopvang, hele fijne werkplek Ik lees graag, vooral sinds ik zo'n e-reader heb, dan kan ik, als ik vermoeid raak de letter wat groter maken, ik verzamel koksbeeldjes, dit zit een beetje in de fam. Man is kok, zoon is kok en schoonvader was bakker dus mijn oog valt altijd op alles wat een koksmuts op heeft. Mijn kleinkinderen ( 7 en één onderweg) noemen mij "knutseloma, vind het leuk om met ze te knutselen zoals brooddeeg werken met karton en natuurlijk met draadjes. Haken doe ik heel graag. Onze radio staat overdag meestal op radio 5 Nostalgia jaren 60, en 70 muziek, Mijn man en ik zijn vaak op stap met ons buscampertje( zo'n vw busje met een hefdak) Wel gaan altijd de haaknaalden mee. We hebben bedacht dat we tussen ons 60e en 70e veel van Europa willen zien ( zijn 63 en 65) daarin zijn we al aardig op weg. Verder teken en kleur ik graag mandala's en schilder een beetje. en af en toe een stevige wandeling om de spieren wat soepel te houden. |
|
![]() |
|
Leonie_y
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Post Options
Thanks(1)
Citeer Reply
Posted: 22 Maart 2013 om 22:32 |
|
Wat een heerlijk jonge man heb jij Eugenie
![]() Ik kom elke dag tijd te kort, ook al ben ik sinds 1 januari werkloos: haken, breien, lezen (bij mooi weer) fietsen en nog veel meer. |
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
linda1959
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Maart 2013 om 21:39 |
|
net als lydjuh ben ik fan van Elvis , grote fan zeg maar .
Ik haak natuurlijk heel graag en ga graag vissen Verder kijk ik ook graag naar detectives en het liefs Britse Ik hou me ook heel veel bezig met mijn 2 kleinzoontjes (17 maanden en 2 maand oud) die hier bij mij in de straat wonen
Ik heb 4 katten waar ik me ook graag mee bezighou , ga veel fietsen en maak graag tijd voor ontspanning met vrienden
|
|
|
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
|
![]() |
|
mafke
Hobbywonder
Lid sinds: 03 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 694 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Maart 2013 om 23:43 |
|
mijn hobby's, ik ben dol op haken, een beetje breien en soms ook hotfixen.
Ik lees heel graag, tegenwoordig op de ipad. Mijn dagelijks wandelingen van ongeveer 4 km met de hond zijn heilig, en verder zorg ik voor man en 3 kinderen (7,10 en 12) Tv kijk ik niet zoveel, meestal lees ik dan alle blogs of zit ik te haken of breien. Wel ben ik dol op flikken, het enige tv moment wat ik echt niet wil missen. Muziek heb ik alleen aan in de auto, ik ben dol op de rust in huis als alles naar school is of werken. ik maak dan graag mijn hoofd leeg, na schooltijd is het hier meestal een drukte van jewelste
|
|
![]() |
|
J@nke
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2013 om 00:41 |
|
Naast handwerken zing ik graag in een (pop) koor en
speel ik toneel (Fries) wat heel erg leuk is om te doen. Ik ben nu drie kwart jaar werkeloos en moet verplicht solliciteren, wat tegenwoordig niet makkelijk is. Verder kijk ik graag drama's en waargebeude verhalen op tv. En boeken lezen doe ik eigenlijk nooit alleen de leesmap spit ik door. We man en ik hebben een vast plekje. aan het water op de camping waar we graag weekends naar toe gaan. En natuurlijk mijn huishouding. |
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina 12> |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |