proeflapjes breien |
Reageer ![]() |
Autheur | |
JanetSimone ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 31 Mei 2012 Status: Offline Points: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 30 Augustus 2013 om 16:07 |
|
|
![]() |
|
JanetSimone ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 31 Mei 2012 Status: Offline Points: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik ben altijd trouw in proeflapjes maken. Ook al komt het allemaal overeen, toch valt het groter of kleiner als ik met het patroon ben begonnen. Dan ben ik een 20 cm onderweg en ja hoor, vaak te groot.
Hebben jullie dit ook. Houden jullie rekening dat als een vest klaar is, altijd wel groter wordt door het dragen, zodat je dan een maatje minder kan breien? Ik heb nu al een aantal vesten af en gedragen. Maar na 2 of 3 keer verzuip ik in het vest. Zo jammer. Hoe kan ik dit voorkomen.
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Ik heb hetzelfde probleem. Heb ik het vest klaar, vind ik het eigenlijk wat te klein. Had een maatje groter gekund. Maar na een tijdje komt het meestal goed. Wat enigszins helpt is het proeflapje wassen voor je begint. Als je 2 keer meet, dus voor en na wassen, merk je al verschil. Ik was dan ook alle breiwerk voordat ik het draag.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
Als men bijvoorbeeld opgeeft proeflapje van 10 cm = 28 steken en 34 naalden dan moet je 4 a 6 steken meer opzetten en 4 a 6 naalden meer breien. Zo kan je beter je proeflapje opmeten.
|
|
![]() |
|
Misschien moet ik maar een maatje kleiner gaan breien, want het rekt eigenlijk altijd.
Gr. Janet
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |