Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vestje jacket chaqueta ( nr.10 boek phildar )

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
gerda_vonk View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer gerda_vonk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vestje jacket chaqueta ( nr.10 boek phildar )
    Posted: 14 Mei 2014 om 11:16
Waarom moet het voorpand ( ik bedoel dan beide kanten natuurlijk ) in tweeën gebreid worden , kan dit niet in een keer , zodat je niet weer de biezen aan elkaar moet naaien , dit wordt naar mijn idee niet mooi ??? Wink Hopelijk kunt u mij daar antwoord op geven ! Bij voorbaat dank ! Gerda
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2014 om 11:45
Hoi Gerda,
Bij een vestje moet het voorpand toch altijd uit 2 delen bestaan of begrijp ik het nu verkeerd?
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2014 om 11:57
als je het in 1 x breid heet t n trui
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2014 om 12:35
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2014 om 13:19
Wat je precies met je vraag bedoelt weet ik niet ik doe dus maar een gok . ( Ik heb ook geen phildar 10 kunnen vinden )

Gaat je vraag over het apart breien van biezen en zou je die liever gelijk met je voorpanden breien zodat je ze niet aan hoeft te naaien ??

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2014 om 13:44
Phildar heeft er nogal een handje van om bouwpakket patronen te maken. Biezen waarschijnlijk voor de knoopsgaten . . . ik gok even
brei je meestal dwars op de rest, dus eerst voorpand breien en dan langs het voorpand steken opnemen en dan breien.
Phildar kennende breien ze deze apart om ze later vast te naaien, maar dat hoeft natuurlijk niet --> jij bent de baas
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer gerda_vonk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2014 om 11:27
Hallo , ik begrijp dat jullie mijn vraag niet helemaal snappen , want ja zoals iemand al zei , als je het aan elkaar breit , heet het een trui en dat snap ik Smile maar het gaat om de helft die je in tweeën breit , dus voor twee panden 4 delen , ik heb het geprobeerd maar het wordt echt niet mooi !! Dus ik zoek nu mijn eigen oplossing , 

Dank voor jullie reacties !
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2014 om 11:40
nou typisch gevalletje; snip snapt snap niet en snap snapt snip niet,  snap je t nog!LOL
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2014 om 13:18
Je bedoelt voor 2 panden 3 delen? Rugpand en 2x voorpand? Er zijn ook patronen die je in het rond breit tot aan de mouwen. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2014 om 13:33
het zal wel een functie hebben of anders voor de sier .

Ik heb wel eens een kindervestje gebreid in ribbelsteek . De onderste helft van het voorpand liepen de ribbels horizontaal en de bovenste helft vertikaal .

Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer gerda_vonk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2014 om 17:35
Nou ja, voor de goede lezer moet het duidelijk zijn , maar laat maar zitten ! 
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2014 om 18:24
Nou Gerda. Een beetje respect voor de mensen die de moeite doen om met je mee te denken kan geen kwaad hoor...
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2014 om 18:43
nou daar maak je vrienden mee!
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2014 om 19:01
Als je nou eens een stukje van het patroon kunt beschrijven of een foto kunt plaatsen dan weten wij hobbydozen misschien wél de juiste oplossing voor jouw probleem met dit vestje.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2014 om 19:14
Ik zou wel eens willen weten welk boek het is. Ik vind geen Phildarboek no 10. Ik wil dit speciale vest wel eens zien.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2014 om 09:48
Het zal wel nr 10 uit een Phildarboek zijn. Lekker duidelijk allemaal.

Ik zou afraden om een ribbelbies aan te breien, omdat ribbelsteek langer is dan bijvoorbeeld tricotsteek. Je zou dan niet elke toer van de bies kunnen breien en de gaatjes vermijden door de eerste steek even op de rechternaald te nemen, de draad eromheen te slaan en die steek terug te zetten op de linker. Maar dat is iets wat je zelf moet bekijken en de meeste breisters willen een compleet uitgeschreven patroon.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns