stokje haken?? |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | ||
Ghiano ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 16 April 2013 Status: Offline Points: 94 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16 Mei 2014 om 15:30 |
|
Ik zat gisteren op internet naar een patroon te
zoeken wat ik ook gevonden heb. Maar ligt het nou aan mij of worden
stokjes op verschillende manieren gemaakt? Ik heb het nagekeken in een
boek en daar stond het ook verschillend, in een gewoon haakboek op
"mijn" manier en in mollie makes op een andere manier.
Mijn manier: omslag maken, haaknaald insteken , omslag maken en trek de lus door de 1e 2 steken. Omslag maken en haal deze door de twee lussen op de haak, omslag maken en haal deze door de overige twee lussen op de haaknaald. De andere manier: omslag maken, haaknaald insteken, omslag maken en trek de lus door steek (dat is dus maar 1 steek) ( 3 lussen op de haak ) . omslag maken en haal deze door de twee lussen op de haak ( 2 lussen die nog op de haak ) . Garen over en haal deze door de overige twee lussen op de haak . Bij de voor mij dan "andere manier" wordt bij de 1e keer doorhalen maar door 1 lus doorgehaald. Hoe doen jullie het?? |
||
![]() |
||
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ik doe het op de 2e manier die jij aangeeft
|
||
![]() |
||
Ien ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 10 December 2013 Status: Offline Points: 820 |
|
Ik doe het ook op de tweede manier die je aangeeft.
|
||
![]() |
||
JokeP ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juli 2012 Status: Offline Points: 1570 |
|
Ik ben het geleerd op de tweede manier.
|
||
Groetjes,
Joke Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present. |
||
![]() |
||
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
|
Ik moest mijn haakwerk etbij pakken.
![]() Ik dacht in eerste instantie de eerste manier te doen, maar doe net als de rest de tweede. |
||
![]() |
||
kvdl ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
|
ik ook op de tweede manier. ziet het eindresultaat er hetzelfde uit?
|
||
![]() |
||
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
|
Ik doe de tweede manier.
|
||
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
||
![]() |
||
iepie ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 21 September 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 309 |
|
Ik dacht dat ik de eerste deed, maar net geprobeerd en doe toch de tweede.
|
||
![]() |
||
Stramien ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
|
Ik doe het op de eerste manier, de tweede lijkt me omslachtiger.
|
||
december2011
|
||
![]() |
||
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
|
ook ik gebruik de tweede manier
|
||
![]() |
||
Ghiano ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 16 April 2013 Status: Offline Points: 94 |
|
Hèhè.. Vind ik nou raar dat jullie allemaal de tweede manier doen.. Maakt qua steek niks uit vlgs mij.. Maar ik heb het mezelf geleerd via diverse filmpjes op YouTube en daar stond bijna altijd de eerste manier vandaar ik me , dat zo aangewend heb.. Misschien toch maar overstappen op de tweede dan, de meerderheid wint :)
Bedankt voor jullie reacties!! |
||
![]() |
||
carlaevelien ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 10 Januari 2014 Status: Offline Points: 138 |
|
Als je de eerste manier gebruikt, dan minder je toch? Omdat je van 2 steken 1 stokje maakt? Of ben ik nou gek?
|
||
http://facebook.com/kwartetstoptalking.nl
|
||
![]() |
||
Ien ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 10 December 2013 Status: Offline Points: 820 |
|
Nee... Volgens mij minder je niet. Want je steekt de nld nog steeds maar door 1.st. |
||
![]() |
||
Teunie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7299 |
|
Ik gebruik ook altijd de tweede manier. En als het verder niet uitmaakt qua steek moet je het gewoon doen zoals jij het gewent bent.
|
||
Groetjes Teunie
|
||
![]() |
||
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
|
Ik heb even naar het filmpje stokjes haken van handwerkles gekeken .
Op die manier doe ik het ook en dat is echt de tweede manier die jij beschrijft . |
||
![]() |
||
carlaevelien ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 10 Januari 2014 Status: Offline Points: 138 |
|
Er staat toch: "omslag maken en trek de lus door de 1e 2 steken"?
|
||
http://facebook.com/kwartetstoptalking.nl
|
||
![]() |
||
Geerlig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
|
Ik doe het altijd op je eerste manier. De tweede manier is dat geen dubbel stokje? Of ben ik in de war.
|
||
![]() |
||
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
|
Volgens mij zijn beide manieren hetzelfde. Je kunt twisten over de eerste 2 steken van de eerste manier. Er zijn nl geen 2 steken. Er zijn alleen de 2 helften van de steek waar je ingestoken hebt en daar haal je de eerste keer de draad door. Daarna sla je om en haalt door 2 steken, weer omslaan en door de laatste 2 steken halen en klaar.
Bij de 2e manier hebben ze het over 1 steek. Er is er ook maar 1. Als je echt 2 steken hebt zou je ook in 2 steken moeten insteken en dan ben je aan het minderen zoals carlaevelien zegt. Ik zit hier met mijn haakwerk voor mijn laptop. Volgens mij is het gewoon een andere manier van uitleggen. En nu ga ik ook nog de filmpjes zoeken.
|
||
Groetjes, Lida.
||
![]() |
||
|
Lidwina, ik wilde net het zelfde intikken als jij .
Ik heb ook een haakwerkje gepakt en dacht dus ook dat ze het v tje misschien als 2 lussen zagen . |
||
![]() |
||
|
Zo gaat dat. Ineens denk je: nu ben ik het denken moe, ik ga het proberen. Dat dachten we dus tegelijkertijd. Leuk hè.
|
||
Groetjes, Lida.
||
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |