Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

omslagdoek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mbolwerk View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mbolwerk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: omslagdoek
    Posted: 23 Mei 2014 om 13:23
  Kan iemand mij uitleggen hoe ik een begin maak met patroon140-3. 92st.opzetten  Brei tegelijkertijd verkorte toeren als vogt..............wat moet ik nu doen doorbreien of terug breien.Embarrassed

Patroon nr.130-1 weet ik ook geen raad mee. Moet ik eerst 8 losse puntjes breien die ik dan ergens aan elkaar brei. Ik kom er echt niet uit.Shocked

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2014 om 14:21
Algemeen is het dit --> 92 steken opzetten, goede kant A1 (1e 8 steken), de rest van de steken in ribbelsteek (=altijd recht).
De 1e zoveel steken brei je volgens het patroon, het patroon geeft de goede kant weer. Volgens mij betekent dat je over die steken
de teruggaande naald averecht breit.
De andere steken brei je altijd recht of je nou heen of terug gaat.
Je hebt 92 steken opgezet, je breit er 8 (=verkorte toer), je draait alles en breit dus terug (volgens patroon) einde naald = weer draaien.
Heengaande toer = 1 x de steken van het patroon en steeds 3 steken meer, werk keren
Teruggaande toer, de steken die niet bij het patroon (a1) horen, recht breien, de rest volgens patroon.
Zo krijg je een dwars breiwerkje, waar je steeds 3 steken van die oorspronkelijke 92 oppikt
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2014 om 14:28
130-1
Het patroon M1 lees je van onder naar boven. Je hebt 17 steken opgezet, daar past 8 keer het patroon M1 in + een tricotsteek.
Gewoon rustig ademhalen, 10 keer lezen en dan voorzichtig beginnen. Ze markeren de 8 verschillende delen wel zodat je het
overzicht niet kwijtraakt. Als je geen stekenmarkeerders hebt, gebruik dan b.v. lusjes wol/katoen van een hele andere kleur
Back to Top
mbolwerk View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mbolwerk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2014 om 11:25
Hallo hobbywonder,

Heel erg bedankt voor je snelle reactie en uitleg. E.e.a. is me een stuk duidelijker geworden.

Nogmaals dank en een fijn zonnig weekend.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns