Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops 134-8 Silver shells - help afwerking!

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops 134-8 Silver shells - help afwerking!
    Posted: 26 Mei 2014 om 20:24
Ik heb vandaag katoen bij het Kruidvat gekocht en wilde er een zomerkol van haken. (Hoop dat het de pijn in mijn nek & schouders verlicht.)

http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=134&d_id=8&lang=nl

Ik heb toer 1 gehaakt, 105 stokjes.
En dan loop ik bij toer 2 vast. Ik begin en eindig met 4 stokjes, en daar tussen moet ik *2 lossen, ongeveer 2 st overslaan, 1 vaste*
Ik struikel over het ongeveer, wat ik ook doe ik kom maar niet op 31 losse-lusjes uit.

Is er hier een rekenwonder, die de formule weet, om uit te komen?
Ik heb er ondertussen hoofdpijn van.
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2014 om 08:43
Volgens mij moet het toch kloppen. Ik heb het patroon bekeken, getracht te visualiseren c.q. alsof ik dit zelf aan het haken ben en als je dan de 2e toer begint met 4 stokjes en dan 2 lossen, 2 steken overslaan, 1 vaste haakt dan blijven er, zouden er aan het eind van de toer 4 steken over moeten blijven voor de laatste 4 stokjes en heb je 31 losse lusjes.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2014 om 08:54
In geval van twijfel kun je de lossenketting met één bol katoen haken en de tweede toer met een tweede bol beginnen, dan kun je aan het eind lossen weghalen of bijhaken. Je kunt ook de begindraad niet te strak aantrekken, dan kun je er meer bijhaken. Of je er aan die kant ook lossen kunt afhalen, weet ik niet, dat heb ik nooit geprobeerd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2014 om 08:59
Ik heb in bed ook nog liggen rekenen.
Op een of andere manier was het getal 150 in mijn brein geslopen ipv de 105 stokjes.

Ik heb het net uit zitten tekenen en dan blijk ik 100 st nodig te hebben als ik 2 st oversla, maar ik heb er 105. Dus ik moet verdeeld op 5 plaatsen 3 st overslaan en dan zou het in theorie moeten kloppen.
Straks eens kijken wat de praktijk ervan denkt.

In ieder geval bedankt voor het meedenken Dilianne!
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2014 om 09:03
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

In geval van twijfel kun je de lossenketting met één bol katoen haken en de tweede toer met een tweede bol beginnen, dan kun je aan het eind lossen weghalen of bijhaken. Je kunt ook de begindraad niet te strak aantrekken, dan kun je er meer bijhaken. Of je er aan die kant ook lossen kunt afhalen, weet ik niet, dat heb ik nooit geprobeerd.

Het is eigenlijk al een toer verder.
De lossen met hierop 105 stokjes is goed. Maar de toer daarna moet je ongeveer 2 stokjes overslaan.
Ik snap niet waarom ze zoiets nou niet uitschrijven, want dat vind ik juist het grootste struikelblok. Ook in andere talen zag ik het woordje ongeveer staan.
Nou ja, zal wel aan mij liggen, is zeker om ons hobbydozen, het rekenen niet te laten verleren.
Back to Top
hobbydoos View Drop Down
Admin Group
Admin Group

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobbydoos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2014 om 09:46
Nog een tip:

Er staat net boven het afdrukken van een patroon een knopje "Opmerkingen". Hier kun je alle opmerkingen over dit patroon zien.

Er staan voor dit patroon op dit moment 104 opmerkingen bij.

Soms zetten ze er een filmpje bij voor onduidelijkheden. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2014 om 10:33
Als je je sliert in delen verdeelt en je aantal lussen bogen ook dan kan je zien hoeveel lossen je over moet slaan op dat kleine stukje en dat herhaal je dan steeds .

Zelf geven ze aan dat je dan 2 en dan 3 over moet slaan vragen over het patroon
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2014 om 10:52
Originally posted by hobbydoos hobbydoos wrote:

Nog een tip:

Er staat net boven het afdrukken van een patroon een knopje "Opmerkingen". Hier kun je alle opmerkingen over dit patroon zien.

Er staan voor dit patroon op dit moment 104 opmerkingen bij.

Soms zetten ze er een filmpje bij voor onduidelijkheden. 

Dank je wel voor de tip!   
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2014 om 11:00
Ik ben niet van het haken, ik vertrouw op de anderen om je te helpen. Maar je schrijft dat je pijn in nek & schouders hebt.
Heb je er wel eens over nagedacht hoe je eraan komt ? Ik heb zelf volgens de dokter een geirriteerde peesaanhechting in de heup, die alleen
opspeelt als ik te veel op de kont zit Unhappy. Als je probeert bij te houden wat je op een dag doet, dan kom je er misschien achter.
Pijn in nek & schouders krijg je ook b.v., door veel achter de puter te zitten terwijl het beeldscherm niet op een fijne hoogte staat.

Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2014 om 11:29
@lw1463, heb je een privé berichtje gestuurd.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2014 om 11:32
JIPPIE!!! Het is me gelukt!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2014 om 13:10
Originally posted by Cully Cully wrote:

JIPPIE!!! Het is me gelukt!
Ook dat is een dikke Thumbs Up. Heb je PM gelezen, sterkte !
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2014 om 22:27
Ik heb ondertussen de col af, maar loop vast bij het in elkaar haken.

Vouw de halswarmer dubbel in de hoogte. Begin aan de bovenkant en * haak 1v door beide lagen in de buitenste st van de rand, 3l, sla een toer over*.

Ik krijg dan een soort van dikke rand, door de vaste door beide lagen, met een lusje om naar beneden te kunnen. Vind het er lelijk uitzien.

Doe ik iets verkeerds?
Of hoe zou ik op een andere manier de col mooi aan elkaar kunnen haken?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 09:30
Kun je het wel een beetje onzichtbaar naaien?

wat rozengeur.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 09:34
Ja dat zou een oplossing kunnen zijn. Dank je wel voor het meedenken!   

Ik ben op het moment zo pissig dat ik in staat ben om hem helemaal uit te trekken en gewoon de toer te sluiten met een hv, 3 losse, werk keren en haken maar weer,....
Dan haak je ook heen en weer en zit hij gelijk dicht!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 11:11
Ik zou denken dat het er net zo uit zo moeten zien als tussen 2 van die schelpjes, maar jij hebt het voor je neus, dus zou dat beter
moeten kunnen zien. Omdat ik niet veel haak kan ik ook zo snel niet een oplossing bedenken, maar bij breien heb je wel steken om 2 delen
te verbinden die je amper ziet, hebben ze bij haken ook niet zoiets ?
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 13:42
Bij haken moet je idd ook pielen en tellen om de steken te vinden.
Althans bij mij (en misschien doe ik het dan wel niet goed)
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 15:53
Ik had mijn col meegenomen naar mijn ouders, waardoor mijn moeder hem dichthield om te passen. Waarop mijn tante riep die is te klein!

Ik heb nog 2 bollen over, dus nu wordt het uittrekken, maat groter haken en kan ik hem gelijk dichthaken.

Nu eerst weer puzzelen voor de grotere maat, want het begin van het patroon was ook niet al te duidelijk.

Iedereen bedankt voor het meedenken!!!    
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2014 om 11:24
De col is weer uitgetrokken. Ik heb de berekeningen gemaakt voor een maatje groter. En nu haak ik in het rond, maar ga tegelijkertijd ook heen en weer. LOL
Nu heb ik eigenlijk geen naadje en is het gewoon plat, ipv een bobbel door het samenhaken en een soort schub op mijn rug, door de 3 lossen. LOL

Als er geinteresseerd zijn in hoe ik het patroon heb aangepast, naar deze versie, laat maar horen. Dan type ik het hier wel uit voor beide maten.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2014 om 13:03
Dit ziet er leuk uit en je ziet zelf je rug niet, dus dat maakt niet uit.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns