Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

nieuw voor mij

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: nieuw voor mij
    Posted: 11 Juni 2014 om 21:58
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=136&d_id=6

dit vestje zou ik willen proberen te breien maar ....
punt 1 ik zie geen verschil tussen M 1 en M 2
behalve dan dat M 2 langer is

PATROON:
Zie telpatronen M.1 en M.2 – De telpatronen geven de goede kant van het werk weer. 1 Telpatroon = 1 herhaling = 9 st in de breedte. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven.
Brei het voorpand als volgt (van onderen naar boven): Telpatroon M.1: 2-2-3-3 keer, telpatroon M.2: 1 keer, telpatroon M.1: 1 keer, telpatroon M.2: 1 keer en telpatroon M.1: 2 keer.
Brei het achterpand als volgt (van boven naar beneden): Telpatroon M.1: 2 keer, telpatroon M.2: 1 keer, telpatroon M.1: 1 keer, telpatroon M.2: 1 keer en telpatroon M.1: 2-2-3-3 keer.
RIBBELST (heen en weer gebreid op de nld):
brei alle nld recht

en hoe brei ik de terug gaande naalden ?
en hoe brei ik de av kant ?
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2014 om 22:05
Ik krijg een gehaakt vestje .Klopt je nummer ??? voor ik verder ga zoeken
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2014 om 22:10
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=136&d_id=6

Bij mij komt er een gebreid vestje, met deze link.
Ik ben alleen niet (meer) zo thuis in breien.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2014 om 22:37
Het verschil tussen M1 en M2 is het aantal naalden dat je overhalingen maakt, voor de ribbels. Je kunt het ook zien op de foto: eerst twee keer het "kleine" patroon (5x overhalen) en daarna het "grote" (10 keer overhalen). De teruggaande naalden zijn gewoon averechts.
Back to Top
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2014 om 22:38
Het klopt wat je zegt: M2 is langer. Je moet gewoon volgens de patroon tekening breien,dus als je aan de goede kant de naald met samenbreien enzo breit dan brei je de terug gaande naald averecht.
Een beetje duidelijk zo???
Groeten Jo
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2014 om 22:46
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik krijg een gehaakt vestje .Klopt je nummer ??? voor ik verder ga zoeken

het is    DROPS 136-6
oant Sjen
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2014 om 22:48
Ik ga eerst maar een proef stukje breien denk ik
oant Sjen
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2014 om 08:37
Proeflapje is altijd handig... anders heb je hem af en dan blijkt dat de maten niet kloppen. Het lijkt verder niet zo'n extreem moeilijk patroon dus dat moet lukken, als je weer vastloopt post je het maar weer hier!
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2014 om 08:48
Het is een mooi vestje. Volgens mij moet je ook de teruggaande toer averecht breien. Succes.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2014 om 11:23
Ik heb ooit de vraag aan Drops gesteld of ze de teruggaande pennen ook aangaven en dat deden ze . Als je heengaande pen je patroonnaald recht is dan is je teruggaande pen av behalve als er een streepje - door het blokje staat dan is het av aan de goede kant .

Ben benieuwd hoe dat gaat met het rugpand als je van boven naar beneden breit . Of je dan verschil ziet .
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2014 om 11:36

Ik heb ooit de vraag aan Drops gesteld of ze de teruggaande pennen ook aangaven en dat deden ze . Als je heengaande pen je patroonnaald recht is dan is je teruggaande pen av behalve als er een streepje - door het blokje staat dan is het av aan de goede kant .

Ben benieuwd hoe dat gaat met het rugpand als je van boven naar beneden breit . Of je dan verschil ziet .

Ik moet eerst maar aan de studie. en moed verzamelen.

bedank allemaal
oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2014 om 12:06
Het is vooral goed lezen, onder het kopje PATROON staat dat heen en teruggaande naalden weergegeven zijn in het patroon.
En dat het patroon de goede kant van het werk weergeeft, dat is dus altijd even nadenken bij de teruggaande naald, maar ook dat staat er
eigenlijk wel goed bij - leeg hokje = recht aan de goede kant, averecht aan de verkeerde kant. Het verschil in het patroon is puur de lengte.
Ik lees zo'n patroon altijd eerst een paar keer door, leuk vestje !
Dat rugpand lijkt me een uitdaging !
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2014 om 12:44
Ik snap het helemaal.
mijn eerste idee was namelijk ..... dat ik M1 en M2 naast elkaar moest breien. en daardoor zat ik met het hoogte verschil
maar nu ik het proeflapje aan het breien ben word het helemaal duidelijk
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2014 om 12:50
Fijn .

Mijn kleinzoon van 4 zou zeggen van proberen kun je leren oma .
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2014 om 18:43

Ik zie bij het patroon verschillende foto's, ook van de achterkant. Zie zo op het eerste gezicht geen verschil voor of achter
Waar regels zijn stopt het denken (bron: Omdenken)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2014 om 13:07
In breiwerk wijzen de v-tjes altijd in de richting waar je vandaan komt, dus je zult allicht iets zien. Als je naar de foto's kijkt
en je kijkt langs de hals op, dan zie je dat die golf boven die gaatjes omhoog gaat, als je dan het achterpand bekijkt zie je dat die
golf omlaag gaat. Maar mij lijkt dat juist wel grappig en het zal iets zijn dat niet-breiers absoluut niet zullen opmerken.
Het ontbreken van schoudernaden lijkt me eigenlijk heel mooi, echt mijn vingers jeuken om zelf de breinaalden te pakken.Wink
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.828 seconden.
Lang Yarns